AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Hei, 2 spm: 1.Jeg lurer på om yougurt går fint an å bruke mot å behandle sopp? i stedenfor Canesten, noe jeg helst vil unngå, med tanke på større sjanse for vaginisme og vestibulitt. Eller er yougurt like negativt som Canesten? 2. Soppen har ikke brutt skikkelig ut, er det sjanse for at den vil det hvis jeg prøver å behandle det nå?Anonymous poster hash: 8d814...ee2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 Har selv hatt vestibulitt, og Diflucan og Canesten forverret ikke det. Tror det er tvilsomt at det finnes dokumentasjon på at det er tilfelle. Canesten er reseptfritt og hadde ikke vært det om den hadde vært så "farlig" som du beskriver. Men den er lite effektiv mot annen sopp en Candida. Selv har jeg mer virkning av Diflucan tabletter. Faktisk skyldtes min vestibulitt delvis psykiske årsaker, delvis en bakteriell infeksjon og delvis en kronisk soppinfeksjon (ikke Candida, men en annen sopp som kun ga et par sprekker) Yougurt er visst bare tull, det behandler ikke soppen. Det kan visstnok forebygge til en viss grad ved at miljøet blir surere, men vitenskapelig dokumentert har jeg ikke sett at det er. Mest et kjerringråd. Noen vidunderkur er det ikke. Da hadde man jo ikke hatt behov for soppmedisiner. Det er jo bare å behandle soppen før den får skikkelig tak.Anonymous poster hash: fbfe6...618
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Vil vann+eddik/salt ha effekt på soppen da? men da vet jeg det, tusen takk for hjelpen :D Anonymous poster hash: 8d814...ee2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Vil vann+eddik/salt ha effekt på soppen da? men da vet jeg det, tusen takk for hjelpen :D Anonymous poster hash: 8d814...ee2 Vet ikke, det skader ikke å prøve så lenge eddikblandingen ikke er for sterk, men tror nok Canesten og Diflucan gjør mer susen Anonymous poster hash: fbfe6...618
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Vet ikke, det skader ikke å prøve så lenge eddikblandingen ikke er for sterk, men tror nok Canesten og Diflucan gjør mer susen Anonymous poster hash: fbfe6...618 Ok fint, kanskje jeg skal prøve det men er litt skeptisk til Canesten siden flere har skrevet "Ikke bruk Canesten!!".. men takk for hjelpen :DAnonymous poster hash: 8d814...ee2
Ulla Ullsokk Skrevet 30. juni 2013 #6 Skrevet 30. juni 2013 Da går du for Diflican, da, det tar du i munnen, så slipper du å tenke på det.
eplepære Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 (endret) Edit Endret 30. juni 2013 av eplepære
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 Ja det var lurt Er det mulig at en sopp går bort av se selv? Beklager mange spørsmål her...Anonymous poster hash: 8d814...ee2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #9 Skrevet 30. juni 2013 Sopp er ikke farlig, men tror det har en tendens til å ikke gå over av seg selv om det først er en ubalanse. Men samtidig er det alltid litt sopp til stede i et underliv, så det er ikke en infeksjon før normalbalansen mellom sopp og bakterier er forstyrret. Om det klør, svir og er ubehagelig så er det grunn nok til å behandle. Ofte er det lurt med en kombipakning med Canesten eller Pevaryl, ikke kun krem. Diflucan (kopimedisinen Fluconazol er mye billigere og like bra) kan du få på resept (veldig enkelt, kun å ta en pille). Men Yougurt skader ikke, så du får prøve deg fram, om du helst vil unngå medisiner. Eddik kan nok svi veldig om du ikke vanner den ut.Anonymous poster hash: fbfe6...618
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #11 Skrevet 1. juli 2013 Vurder også å bruke Multi-gyn gel, den har iallfall forebyggende effekt. Anonymous poster hash: 736c0...890
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #12 Skrevet 1. juli 2013 Vurder også å bruke Multi-gyn gel, den har iallfall forebyggende effekt.Anonymous poster hash: 736c0...890 Må man ha resept på den? Kanskje jeg skal gå for den da Anonymous poster hash: 8d814...ee2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #14 Skrevet 4. juli 2013 Jeg skulle hørt på dere. Skulle behandlet det med en gang, for nå er soppen brutt skikkelig ut. Svie og kløe, skikkelig ubehagelig. Anonymous poster hash: 8d814...ee2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #15 Skrevet 4. juli 2013 Jeg har brukt yoghurt noen ganger, men kommer an på hvor hardt angrepet er har jeg inntrykk av. Prøv deg frem. Jeg bruker å sette inn en tampong med det og skjede inngangen Viktig å smøre anal hullet. Anonymous poster hash: fffd0...5dc
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #16 Skrevet 4. juli 2013 Jeg skulle hørt på dere. Skulle behandlet det med en gang, for nå er soppen brutt skikkelig ut. Svie og kløe, skikkelig ubehagelig. Anonymous poster hash: 8d814...ee2 Da må det nok enten Canesten, Pevaryl eller Diflucan/ Fluconazol til. Kjerringråd kan man heller bruke til forebyggende behandlinng. God bedring!Anonymous poster hash: fbfe6...618
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #17 Skrevet 4. juli 2013 Tusen takk for tipsene! Jeg har nå smurt meg med litt yogurt, og skal gå til innkjøp av sterkere saker på Apoteket når tanterød har gått sin vei. Anonymous poster hash: 8d814...ee2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #18 Skrevet 5. juli 2013 Hva er best, en pakke med 1 eller 6 vagitorer? I følge legen ba han meg kjøpe de med 6, 2 stk i gangen i 3 dager. Jeg vil helst kjøpe 1 for å bli ferdig med det og ikke ødelegge meg helt med å gå med det i 3 dager.. Yogurt funket forresten ikke.. men skal prøve det noen dager til. Diflucan eller Pevaryl, må man ha resept på disse? Anonymous poster hash: 8d814...ee2
eplepære Skrevet 11. juli 2013 #19 Skrevet 11. juli 2013 Nå har jeg gjort ferdig en kur på Pevaryl (3 vagitorer på 150 gr). Det fulgte med en krem, men det brukte jeg veldi lite av, da legen bare ba meg skaffe 6 vagitorer av Canesten (2 stk i gangen på 100gr i 3 dager er vel ca det samme som det jeg tok?). Problemet er at jeg er usikker på om det har tatt knekken på soppen! Utfloden er fortsatt den samme..
_Aries Skrevet 11. juli 2013 #20 Skrevet 11. juli 2013 Har hørt mange har skrytt av tranebær-kapsler!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå