Gå til innhold

Hjemmepappaer

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Men hvorfor overføre din manns svake sider på andre?

Jeg, og flere andre, lever med en mann som er likestilt når det kommer til hverdagslogistikk. Her vil jeg faktisk si at mannen er hakket bedre. Han er strukturert og organisert, med en egen ro og evne til å huske detaljer.

Det har jeg heller aldri gjort, jeg har aldri påstått at det fungerer sånn for alle andre.

Vil forresten ikke betegne det som en svak side heller ;)

Endret av Nerine_
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Er det virkelig veldig uvanlig at far tar et år ulønnet permisjon etter foreldrepengeperioden? Opplever mye reaksjoner som vi ikke hadde ventet...

Anonymous poster hash: 124e5...65d

Jeg vet ikke hvor uvanlig det er i dag, men på 1970-tallet var det faktisk ikke så veldig uvanlig at fedre var hjemmeværende i perioder mens moren jobbet.

Og da ulønnet i hele perioden siden det ikke fantes noen lønnet permisjon for fedre den gang.

Broren min var en av dem.

At de ikke skal kunne klare jobben like godt bare fordi de er menn (som jeg har inntrykk av at enkelte her mener) er selvfølgelig bare tull.

Det kommer da virkelig an på personen og ikke hvilket kjønn man er.

Ts, jeg håper ikke dere bryr dere om eventuelle negative reaksjoner fra mennesker som er låst i synet på tradisjonelle kjønnsrollemønstre.

Masse lykke til med måten dere velger å gjøre det på og heldige unger som har foreldre som dere. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For både meg og barnefar er det unaturlig. Tilknytningen til mor er spesielt veldig viktig det første året, blant annet i forhold til amming. I tillegg er morsinstinktet mitt for sterkt til at jeg klarer å begynne i jobb når barnet fortsatt er baby.

Anonymous poster hash: 54bd1...5d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...