MarianneE Skrevet 14. april 2004 #1 Del Skrevet 14. april 2004 Komfyren er full (nesten....) av fast brent fett o.l. Hvordan får jeg vasket bort dette på best mulig måte? Hjelp....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 14. april 2004 #2 Del Skrevet 14. april 2004 Jif skurekrem? Det funker her i hvert fall.. Hvis du har keramisk topp, så finnes det spesialrengjøringsmiddel for det. Men om det er mye fett på ovnen så ville jeg heller brukt Jif skurekrem først og så det middelet for keramisk topp. Den gjør at det blir et slags belegg oppå plata sånn at fettet ikke fester seg så godt. Får kjøpt det på Meny i hvert fall, og på Clas Ohlson. Good luck! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. april 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 15. april 2004 Takk for svar, men det var inni komfyren jeg tenkte på, da...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 15. april 2004 #4 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg har brukt salmiakk noen ganger for å løse opp fettet, vasker det nøye bort etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 15. april 2004 #5 Del Skrevet 15. april 2004 inni ja ..det fikk ikke jeg med meg :oops: Mr Muscle for komfyr da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 15. april 2004 #6 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg har kjøpt en sprayboks på Meny som var knall god. Ta ut de rillene på sideveggene først, spray inni ovnen, la stå i 10-20 min, tørk av med papir og vask over med klut m/Zalo. Min ovn så ny ut etter den runden. Pass på å ha ovnsdøren oppe i mange timer etterpå for skikkelig utluftning. Er sterk lukt på den guffa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tosca Skrevet 15. april 2004 #7 Del Skrevet 15. april 2004 Anki1971 skrev: Hvis du har keramisk topp, så finnes det spesialrengjøringsmiddel for det. Men om det er mye fett på ovnen så ville jeg heller brukt Jif skurekrem først og så det middelet for keramisk topp. Du må ikke bruke Jif skurekrem på keramisk topp. Da blir den matt. :fy: Det er riktig at spesialmiddelet beskytter toppen og at det er da lettere å gjøre den ren senere. Men hvis det er veldig skittent så bruk for all del noe annet enn skurekrem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 16. april 2004 #8 Del Skrevet 16. april 2004 Jeg mener det finnes en egen ovnrensspray i butikkene - ellers pleier det å gå ved å bløtgjøre det med zalovann og bruke en liten skrubbesvamp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå