MarenogAron Skrevet 21. februar 2014 #841 Del Skrevet 21. februar 2014 Huff, håper det ordner seg fort med bosted Marina30. Kjipeste tiden å måtte flytte på. Vi skal fordele permisjonen slik at jeg er hjemme de første 6 mnd, deretter 40/60 (dvs at mannen er hjemme tre dager i uka). Han ville nok gjerne hatt enda mer perm, men pga amming så har vi blitt enig om at jeg skal få hele det første halvåret. Er veldig glad for at jeg har en mann som ønsker å bruke mest mulig tid med mini Lurer på hvordan det blir å være borte fra jobb så lenge. Aldri prøvd det før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærmuffin Skrevet 21. februar 2014 #842 Del Skrevet 21. februar 2014 Hei igjen alle sammen! Lenge siden jeg har vært på KG nå, men er kanskje på tide med en liten oppdatering. Det nærmer seg jo at de første i gruppa her får sine søte små nå ❤️ I dag er jeg 35+3 og kjenner jeg begynner å bli temmelig lei av å være gravid! Om to uker kan godt lillesøster komme synes jeg! Er utrolig sliten om dagen, sliter mye med migrene og en mage som ikke fungerer som den skal! Føler meg som en oppblåst ballong! Orker sjeldent å dra ut av huset etter mannen kommer hjem fra jobb. Er hjemme med snuppa på to år og når klokka bikker halv 5 er det rett og slett ikke mer krutt igjen i meg! Regner ikke med ting blir mindre hektisk når lillesøster er ute heller, men forhåpentligvis er formen bedre da så ting blir nok litt bedre uansett. Var i superform etter sist fødsel så håper det gjentar seg! Ting begynner å komme på plass. Monica vugge på soverommet, leandervugge på stua, bilstolen satt inn i bilen og sykehusbaggen så å si ferdig pakket. Storesøster gleder seg og er en ivrig hjelper når ting skal gjøres istand. Er utrolig spent på tiden som kommer! Merkelig nok er det like uvirkelig at det skal komme en baby ut av magen denne gangen som sist gang! Trodde egentlig ting skulle bli litt mer forståelig på gang nummer to, men føler det er akkurat det samme! Aner jo ikke noen ting om hva som venter nå heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 21. februar 2014 #843 Del Skrevet 21. februar 2014 Koselig at storesøster er så ivrig på å hjelpe, Blåbærmuffin Blir gøy å høre om hun synes det er like stas med lillesøster når hun kommer ut. Er vel ikke så lett å forstå at lillesøster ikke kommer til å være så morsom å leke med i begynnelsen. Juce: Jeg liker Henrik best, og hadde ikke en på jobben hett det hadde det vært høyt oppe på lista. Vi har valgt navn uten æ, ø og å, men bortsett fra det har vi ikke vektlagt hvordan navnet blir på engelsk. Mannen har ø i navnet sitt, og det er alltid styr med det når han skal bestille flybilletter så derfor ville han unngå de bokstavene. Marina30: Så utrolig kjedelig at dere mister leiligheten. Håper dere finner ny leilighet raskt sånn at dere slipper å stresse med det når minien er født. Nå husker jeg ikke om du har skrevet noe om hvor du bor, men er det greit å få tak i leilighet der dere bor? Eller er det få, dyre og dårlige leiligheter? Første dag i permisjon er unnagjort. Har vært hos tannlegen og frisøren, kjøpt en superfin tynn ulldress på Name It (pluss to pysjer og noen utrolig deilige og myke nyfødtsokker), vært innom Kappahl og kjøpt votter og ute"sko", filt opp noen nøkler, handla mat, støvsugt to etasjer og to trapper, sett på OL og bakt brownies. Så har ikke kjeda meg i dag, men er litt mer spent på neste uke og uka etter. Skal hvertfall pakke fødebagen og vaske klær og sengetøy i begynnelsen av neste ute. Og så skal jeg strikke masse mens jeg ser på dårlig formiddagstv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 21. februar 2014 #844 Del Skrevet 21. februar 2014 I dag gikk slimproppen:) men det trenger ikke bety stort da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 21. februar 2014 #845 Del Skrevet 21. februar 2014 Spennende, Maman! Nei, ting behøver jo ikke å skje selv om den går, men hos meg gjorde det det. Den gikk fredag ettermiddag, og natt til søndag gikk vannet. Søndag formiddag var hun født Lykke til! Uansett hva som skjer, vet du ihvertfall at kroppen forbereder seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 22. februar 2014 #846 Del Skrevet 22. februar 2014 Her har vi plutselig ikke noe sted å bo lenger. Uff da. Håper dere finner noe nytt snart.. Tror jeg ville flyttet før termin. Tror det er mindre stress, men vet jo ikke... Hvorfor vil dere jobbe så fort igjen? Er jo det kjedeligste i verden Og det blir mindre tid med mini... Jeg må også fort ut i jobb igjen.. Her snakker vi uker.. Vil egentlig ikke, men driver eget firma som bare har vært oppe å gått i ca 6-9 mnd, så kan ikke stoppe helt opp ett år. Da forsvinner alt jeg har opparbeidet til nå. Skal prøve å jobbe minst mulig, og gjerne noe ettermiddag/kveld sånn at jeg får mest mulig tid med jenta. Vet det kommer til å bli tøft. Hatet å være (og hater) å være borte fra storebror.... Jeg har snakket med sjefen og har fått tillatelse til å sette av ett møterom sånn at min mann kan komme med mini også kan jeg amme^_^ Wow, for en snill sjef du har da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 22. februar 2014 #847 Del Skrevet 22. februar 2014 I dag gikk slimproppen:) men det trenger ikke bety stort da.... Tja.... Det er veldig individuelt har jeg hørt fra jordmor, og det stemmer nok.. Her gikk slimproppen med storebror 19 mars kl 14:30, og dagen etter 20.mars kl 05:50 gikk vannet.... SÅ går slimproppen hos meg så er fødsel rett rundt hjørnet antageligvis... Så holdt oss oppdatert... Knallspennende Tenk, nå er vi snart i "termin" og fødsel alle sammen jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 22. februar 2014 #848 Del Skrevet 22. februar 2014 Wow, for en snill sjef du har da Hjelper på at kona hans har termin uka før meg;) Spennende Maman, krysser fingre for en rask og normal fødsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 24. februar 2014 #849 Del Skrevet 24. februar 2014 Spennende med denne slimproppen da, Maman. Kan jo hende at det betyr at det skjer noe snart Er veldig spent på når jeg kommer til å føde altså. Mamma fikk alle oss tre søsknene rundt to uker etter termin, så håper på maks en uke overtid. Lurte egentlig på om jeg skulle prøvd modningsakupunktur. Noen her som har prøvd det før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 25. februar 2014 #850 Del Skrevet 25. februar 2014 Takk for det, men tror ikke noe skjer på en stund altså... Har hatt et par episodermed maserier, der jeg har trodd at fødselen var i gang, men neeeida.... sist fødte jeg rundt termin så sikter meg inn på det denne gangen også. Akupunktur har jeg ikke prøvd... Men kunne vært spennende:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 25. februar 2014 #851 Del Skrevet 25. februar 2014 Hei alle sammen Nå begynner jeg å synes det er tungt. Føler magen presser på overalt, og jeg har begynt å plages med halsbrann om natten. Enten sliter jeg med å sovne pga det eller så våkner jeg støtt og stadig på grunn av det. Erfarer at Gaviscon hjelper delvis. Har 3 1/2 uke igjen på jobb nå. Jobber fullt, men er litt usikker på om jeg holder ut helt til siste slutt eller om jeg snart må begynne å jobbe redusert. Legen har ønsket å sykemelde meg grunnet kynnere og bekkenplager, men jeg har vegret meg for det. Synes forøvrig bekkenplagene har blitt noe bedre de siste dagene og lurer på om det kan ha å gjøre med at lillegull har lagt seg lenger ned i bekkenet? Har fått masse klær nå. Har både arvet og fått låne. Klærne er vakset og sortert etter størrelse og plassert i kommode. Vi venter på vognen vi bestilte, den kommer muligens denne uken. Har vært og hentet baby box på apotek 1. Noen av dere som har noen gode tips til kremer og salver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 26. februar 2014 #852 Del Skrevet 26. februar 2014 Har fått masse klær nå. Har både arvet og fått låne. Klærne er vakset og sortert etter størrelse og plassert i kommode. Vi venter på vognen vi bestilte, den kommer muligens denne uken. Har vært og hentet baby box på apotek 1. Noen av dere som har noen gode tips til kremer og salver? Vi har ikke brukt noen særlig av kremer og salver tidligere.. Har brukt litt potetmel i bleia noen ganger og litt Silulen sinksalve til bleieutslett, ellers har vi bare vasket med klut og vann dyppet i litt babyolje. Kjøper gaskluter som jeg klipper i fire og syr kantene på. De siste ukene er harde, med søvnløshet og tung kropp! Du får kjenne etter selv hva som er best, det er viktig å ikke være utslitt når fødselen starter i hvert fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 26. februar 2014 #853 Del Skrevet 26. februar 2014 Doh: Nei, jeg har ikke prøvd modningsakupunktur. Tenkte å gjøre det sist, men fikk bare ett spørrende ansikt fra jordmor som mente at " det trenger du ikke... det er bare for slike som er veldig utslitte å trenger mer energi før fødsel.. trenger du mer energi? du ser så opplagt ut"... Så (...) eh, ble litt satt ut.. SaltnPepa: Bekkenplagene kan for noen oppleves å bli bedre når barnets hode går ned i bekkenet. Bekkenet blir da mer stabilt. Det har jeg opplevd med begge mine. Uke 25-35 pleier derfor å være mine verste bekken-uker Når det gjelder kremer osv så dynes jeg Bepanthen som selges på apoteket er helt fantastisk. Kan bruke den over alt. På såre rumper, i ansiktet, hendene osv... Bare brukt denne vi. I går var jeg faktisk på undersøkelse på føden i byen. Jeg har veldig mye kynnere (opp mot 80-90 pr dag) og har slitt med veldig øm og ubehagelig mage/livmor. Fikk registrert kynnerne, eller riene som de sa, og de kom hvert 4-5 min så lenge jeg hadde registreringen på.. Sånn var det egentlig fra kl 16-22 i hele går. Er egentlig ofte sånn... Men alt så fint ut, og da riene mine ikke var så vonde fikk jeg heldigvis reise hjem igjen. Fikk måle tulla på UL da, og hun så frisk og rask ut. De målte henne til å være ca 2600-2700g, så viss det er rett, blir hun nok neppe like stor som storebror på 3600g Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 26. februar 2014 #854 Del Skrevet 26. februar 2014 Enig i at Bepanthen er bra! Kan brukes til alt, både på store og små Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 26. februar 2014 #855 Del Skrevet 26. februar 2014 I går var jeg faktisk på undersøkelse på føden i byen. Jeg har veldig mye kynnere (opp mot 80-90 pr dag) og har slitt med veldig øm og ubehagelig mage/livmor. Fikk registrert kynnerne, eller riene som de sa, og de kom hvert 4-5 min så lenge jeg hadde registreringen på.. Sånn var det egentlig fra kl 16-22 i hele går. Er egentlig ofte sånn... Men alt så fint ut, og da riene mine ikke var så vonde fikk jeg heldigvis reise hjem igjen. Fikk måle tulla på UL da, og hun så frisk og rask ut. De målte henne til å være ca 2600-2700g, så viss det er rett, blir hun nok neppe like stor som storebror på 3600g Oi, det var mange kynnere. Jeg har også mye kynnere til tross for at jeg er førstegangsfødende, men jeg er nok ikke opp i samme antallet som deg. Men, det er "ingenting" som skal til for at det setter i gang. Hadde regelmessige kynnere over et par timer for en ukes tid siden, men det gikk over. Kommer til å kontakte føden hvis det skjer igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zoi Skrevet 26. februar 2014 #856 Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) Jeg er innom og leser rett som det er, men er utrolig dårlig på å skrive noe selv dessverre. På tide med en liten oppdatering. Jeg begynte min permisjon 13. februar, og i morgen er det bare en uke igjen til termin. Hvor forsvant all denne tiden!? Etter at hodet festet seg roet de plagene jeg hadde med bekkenet seg, men merker jeg bør drive med minimalt av husarbeid og ikke bære noe særlig. Har fortsatt kynnere dag og natt, magen er nesten konstant stram og det er ubehagelig. Sover dårlig, våkner hver gang jeg snur meg og sliter med å sove igjen etter å ha vært oppe på do. Jeg har det best når jeg er hjemme og i nærheten av sofaen, så hører på jordmor og slapper av mest mulig. Leser bøker, nettshopper (farlig lett å klikke på bestill!), ser litt på tv og gleder meg til mannen kommer hjem fra jobb! Føler meg heldig som har sluppet unna andre plager (vann i kroppen, halsbrann, problemer med fordøyelsen, leggkramper osv) hittil, og har det egentlig veldig bra så lenge lytter til kroppen. Kommer til å savne magen og alle spark, men skal ikke nekte for at det har blitt merkbart tyngre de siste to ukene. Har pakket til sykehuset, basen til setet er på plass i bilen og tror det meste er klart til lillemann kommer. Synes det er uvirkelig at det kan skje når som helst! Endret 26. februar 2014 av zoi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juce Skrevet 27. februar 2014 #857 Del Skrevet 27. februar 2014 oi Zoi, bare en uke til termin!! så gøy vi snart begynner å poppe ut unger her inne, det virket så lenge til da jeg joinet gruppa i høst.. jeg har vært på ultralyd for etterkontroll av foranliggende morkake. de sa den har strukket seg oppover, slik at normal fødsel ikke skal være noe problem. det var godt å høre! samtidig sa de at gutten vår er noe større enn gjennomsnittet, det var ikke like godt å høre jeg har vasket alle babyklær, og skal finne ut om det er noe viktig vi mangler. gleder meg, det er ikke lenge til termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marina30 Skrevet 27. februar 2014 #858 Del Skrevet 27. februar 2014 Ser at det er flest mars-jenter her inne, og det blir spennende å følge med dere i ukene som kommer nå Nå har jeg kommet til høygravid-stadiet. Er snart i uke 35. Kjenner at mini har vokst enda mer bare siste uka, for nå skjer det mye mer øverst i magen under puppene og samtidig stikker han meg nedentil Alt på en gang... Vi har ikke funnet nytt sted å bo. Kjenner det skal bli et ork å sette i gang. Jeg har jo bare lyst til å sove frem til mini kommer... zzzz... Vi bor midt i Oslo, så det er jo litt å velge i, men vi er en smule picky både på leilighet og bydel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 2. mars 2014 #859 Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Oi, lenge siden jeg og har vært her inne Har fulgt mest med i graviditetsdagbøker Uansett, jeg er i uke 38 i morgen! Utrolig spennende at vi marsjenter her inne kanskje føder snart! Jeg har hatt to omganger med skikkelige rier og hadde fire cm åpning også, men ingen fødsel enda da og det er noen dager siden, litt frustrerende, vil gjerne se henne nå, men termin er om 17 dager, 19 mars Var også innlagt med prem.rier i uke 29, heldigvis er jeg kommet langt nå og baby er enda i magen Blir spennende å følge med på dere alle, vi er jo i samme båt Endret 2. mars 2014 av LovelyMonroe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 3. mars 2014 #860 Del Skrevet 3. mars 2014 Jeg har så vidt begynt å tenke på evt innkjøp som må gjøres til fødebagen. Noen som har noen tanker/erfaringer i forhold til hva den bør inneholde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå