Gjest Doh Skrevet 30. august 2013 #301 Del Skrevet 30. august 2013 Ja, foreløpig forholder jeg meg til min egen termin som er den 15. mars og så får de bare flytte den så mye de vil på UL. Da blir det garantert ikke en av de datoene jeg allerede har fra før av Prøver allerede å forberede meg på å gå på overtid, er vel ganske vanlig som førstegangs. Haha, skikkelig optimist. Hadde blodtrykk på 90/60 i går da. Er ca det jeg har hatt før også. Kanskje ikke rart at jeg har blitt litt svimmel når jeg har reist meg opp for fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 30. august 2013 #302 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Så koselig med disse UL-oppdateringene :-) Alle dere som er på ultralyd i disse dager - er det privat, selvbetalt UL eller får dere det gjennom fastlegen/jordmor? :-) Jeg mener at jeg burde fått henvisning til tidlig ul fra legen da jeg er så bekymret etter en tidligere MA. Men, hun synes tydeligvis ikke det... Så her blir det også privat. Det koster ca 900kr tror jeg, og 1300 for 3D. Jeg tror det er nok med vanlig. Meningen er jo bare å se at det lever og at alt er ok til nå . Og gratulerer med 12 uker Doh!! Endret 30. august 2013 av Charlie28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 30. august 2013 #303 Del Skrevet 30. august 2013 Jeg forholder meg til datoen jeg får på ul, og så får ungen komme ut når den vil.. er ikke sikkert du blir så veldig på overtid Doh! Første gang begynte riene litt over 1 dag etter termindato. Hadde innstilt meg på å gå i hvert fall en uke på overtid så fikk litt småsjokk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marina30 Skrevet 30. august 2013 #304 Del Skrevet 30. august 2013 Så koselig med disse UL-oppdateringene :-) Alle dere som er på ultralyd i disse dager - er det privat, selvbetalt UL eller får dere det gjennom fastlegen/jordmor? :-) Volvat, 1300,- tror jeg det kostet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestee Skrevet 30. august 2013 #305 Del Skrevet 30. august 2013 Fødselen min startet morgenen etter termindato, så det er ikke noe automatikk i at førstegangsfødende går leeenge over tiden heldigvis. Mamma fødte sin første noen dager før termin, så kom jeg tolv dager etter termin. Så jeg er forberedt på å gå over selv om det er min andre. Apropos ørten forskjellige terminer.. Før jordmor timen hadde jeg egentlig 3 forskjellige terminer å forholde meg til, men fant ut at 15. mars stemmer best. Jordmor gav meg en fjerde termindato bare for å forvirre liksom.. Fikk beskjed om 12. mars, men jeg vet jo at det ikke stemmer.. Gleder meg til ordinær UL, så blir det nok årnings! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 30. august 2013 #306 Del Skrevet 30. august 2013 Har fått 23. mars som termin av "fastlegen", 21. mars er min egen estimerte og gynekologen sa 16. mars. Holder meg foreløpig til min egen Men må jo forholde meg til terminen estimert i uke 18 også, for det er jo den sykehusene forholder seg til mtp overtid o.l. Tiden vil vise hva den blir Som baby kom jeg 14 dager på overtid, mens min egen førstefødte kom 3 uker før termindato. Så variasjonene er store! Ingen regel at førstegangsfødende går over, selv om tendensen er større hos de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 30. august 2013 #307 Del Skrevet 30. august 2013 Som alle andre sier så tror jeg også at det er individuelt. Men i familien min er vi visst ganske like. Ingen som har gått over termin. Mor fødte meg og min søster ett par dager før. Min søster fødte på termin og en dag og to før. Jeg fødte sønnen min 2 dager før termin. Satser på tilsvarende nå. Da er jeg hjemme fra sykehuset på 2 års dagen til han eldste. Litt dumt å ligge på barselavdelingen da synes jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 30. august 2013 #308 Del Skrevet 30. august 2013 Oi. Kanskje de får samme bursdag?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 31. august 2013 #309 Del Skrevet 31. august 2013 Vet at det er tidlig, men er det noen andre av dere som har opplevd å få litt "mage" enda? Jeg er slank, men hadde litt mage i utgangspunktet. Føler at den har blitt større og at jeg må bruke romslige overdeler for at den ikke skal synes. Er bare 8+1 nå. Er jo kjent med at man kan være ganske oppblåst og at dette sikkert er grunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juce Skrevet 1. september 2013 #310 Del Skrevet 1. september 2013 Jeg føler at jeg har fått mage. Jeg er slank og litt trent. Sambo sendte et bilde av meg til søstera hans, og fikk til svar spørsmål om jeg er gravid fordi jeg hadde kul på magen! Hehe, så tror ikke magen er innbilning fra min side... Vi har ikke fortalt noen om graviditeten ennå. Jeg er 6+noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestee Skrevet 1. september 2013 #311 Del Skrevet 1. september 2013 Helt normalt å få mage så tidlig, men det er nok mest luft som du sier. Livmoren tar ikke opp så mye plass enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 1. september 2013 #312 Del Skrevet 1. september 2013 Oi. Kanskje de får samme bursdag?! Ja, det er jo en viss risiko. Vertfall viss Ul i morgen viser at jeg har termin rundt ca 22 +. Håper virkelig ikke at de blir født på samme dag. Synes at en skal få lov å ha bursdagen i fred. Til alle dere som føler at dere begynner å få mage. Sånn har jeg det også. Sånn var det også sist gang. Men er nok mest luft da det er mulig å holde magen inne litt dersom man vil. Nå som jeg er snart 12 uker kjenner jeg at det er en liten kul der selv om jeg holder inn magen alt jeg kan. Dette til tross for at magen føltes, og så større ut de første ukene enn det den gjør nå.. Merkelig hva luft i magen kan gjøre med en hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 1. september 2013 #313 Del Skrevet 1. september 2013 Jeg også har fått en kul nå (11 uker), og den er som Charlie28 sier, umulig å trekke/klemme inn. Sist kom den mye senere, men da var jo også livmora mye strammere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 2. september 2013 #314 Del Skrevet 2. september 2013 Når skal man egentlig slutte på folat? Er det bare første trimester man skal gå på det? Nå tror jeg at en liten del av magekulen er babykul, klarer ikke trekke inn så mye lenger. Men fortsatt mest oppblåsthet og fett da Lurer på om jeg fant toppen av livmoren for første gang i går kveld også. Var liksom et slags søkk rett over trusekanten. Bare ti dager til jeg skal til legen igjen, og da tror jeg hun skulle sjekke hvor livmora er og høre etter hjertelyden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 2. september 2013 #315 Del Skrevet 2. september 2013 Tror det ebare er tre måneder med folat ja Doh. I helga kom kvalmen. Klarer å holde den i sjakk hvis jeg spiser hele tida, men har overhode ikke matlyst. Også vi som skal på restaurant og feire tre års bryllupsdag på onsdag. Håper jeg ikke er kvalm da. Når gav kvalmen seg for dere som er ferdig med den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juce Skrevet 2. september 2013 #316 Del Skrevet 2. september 2013 På onsdag skal jeg til tidlig ultralyd, jeg er da 7+0. Ultralyden får jeg dekket, siden vi ble gravid ved hjelp av hormoner. Jeg lurer på hva vi egentlig får oppleve på ultralyden. Jeg håper jo så klart at vi hører hjertelyd, men kan vi se noe rent fysisk i tillegg? Jeg har vært på ultralyd et par ganger tidligere for å se hvor mange modne follikler jeg hadde i eggstokkene, og de var ca 15-20 mm, og vistes godt på skjermen. Da må vel et foster på 10-20 mm også synes? Det kan være at vi har flere beboere der nede, siden vi ikke var til ultralyd for å se hvor mange modne egg jeg hadde sist PP. Det vanlige er jo bare 1, men siden jeg gikk på hormoner kan det være flere :-o Nå skal det også sies at de gangene jeg var til ultralyd de forrige PPene var det bare 1 egg modent, så sannsynligheten for at det bare er ett denne gangen også er stor, men man vet jo aldri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestee Skrevet 2. september 2013 #317 Del Skrevet 2. september 2013 Hadde min første kvalmefrie dag i går! Jeg er 12+4 (tickeren stemmer ikke helt, men gidder ikke gjøre om på den) Har vært bedre de siste ukene, men har vært kvalm på ettermiddagen og kvelden helt frem til nå. Håper den holder seg langt unna fra nå av!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestee Skrevet 2. september 2013 #318 Del Skrevet 2. september 2013 På onsdag skal jeg til tidlig ultralyd, jeg er da 7+0. Ultralyden får jeg dekket, siden vi ble gravid ved hjelp av hormoner. Jeg lurer på hva vi egentlig får oppleve på ultralyden. Jeg håper jo så klart at vi hører hjertelyd, men kan vi se noe rent fysisk i tillegg? Jeg har vært på ultralyd et par ganger tidligere for å se hvor mange modne follikler jeg hadde i eggstokkene, og de var ca 15-20 mm, og vistes godt på skjermen. Da må vel et foster på 10-20 mm også synes? Det kan være at vi har flere beboere der nede, siden vi ikke var til ultralyd for å se hvor mange modne egg jeg hadde sist PP. Det vanlige er jo bare 1, men siden jeg gikk på hormoner kan det være flere :-o Nå skal det også sies at de gangene jeg var til ultralyd de forrige PPene var det bare 1 egg modent, så sannsynligheten for at det bare er ett denne gangen også er stor, men man vet jo aldri Vi var på ul i uke 6 forrige gang, og kunne tydelig se et bankende hjerte. Ellers var det ikke så mye å se egentlig. Så ut som en bitteliten bønne med puls, hehe.. Men like fullt en kjempe fin opplevelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marina30 Skrevet 2. september 2013 #319 Del Skrevet 2. september 2013 Vet at det er tidlig, men er det noen andre av dere som har opplevd å få litt "mage" enda? Jeg er slank, men hadde litt mage i utgangspunktet. Føler at den har blitt større og at jeg må bruke romslige overdeler for at den ikke skal synes. Er bare 8+1 nå. Er jo kjent med at man kan være ganske oppblåst og at dette sikkert er grunnen. Nei. Har alltid en liten kosemage, men den har ikke forandret seg. Føler meg av og til oppblåst eneste. Har gått ned 1,5 kg siden jeg ble gravid, men det har vel ikke noe å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juce Skrevet 2. september 2013 #320 Del Skrevet 2. september 2013 Vi var på ul i uke 6 forrige gang, og kunne tydelig se et bankende hjerte. Ellers var det ikke så mye å se egentlig. Så ut som en bitteliten bønne med puls, hehe.. Men like fullt en kjempe fin opplevelse! Og jeg som trodde vi skulle høre hjertelyden, og ikke se den! Eller får vi høre den i tillegg? Har gått og gledet meg til å høre hjertelyd nå jeg... Men det er vel like stas å se den som å høre den sikkert så lenge den er der! *krysseraltjeghar* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå