Juce Skrevet 29. januar 2014 #781 Del Skrevet 29. januar 2014 Er 29 uker nå å har vell lagt på meg 5-6 kg... Regner med det går fortere nå fremover, ungen skal jo vokse endel nå på slutten.. Ellers er jeg sykemeldt da, har vondt både her og der! Umulig å sove behagelig... Er nok en sånn suttrende gravid kan ikke stå rett opp og ned noe særlig lenge, da får jeg kynnere i ett sett, og de er vonde, ikke bare ubehagelige... Har vært hos både jordmor å lege å ting ser fint ut men bekymrer meg fordi... Skjønner jo at det er mye som skjer i kroppen, men skal man ha smerter hver dag? Alt fra menssmerter og murringer til stikk både i magen og lenger nedover? Tror jo innimellom at det er fortidlig fødsel på gang! Jordmor time neste uke da, skal høre om det er mulig med en sjekk på sykehuset så man kanskje slipper å bekymre seg hele tiden.. Blæh.. Greit å få suttra fra seg litt her så man slipper å tenke på alt dette alene! mannfolka skjønner jo ikke så mye av dette med kynnere/smerter/bekken osv Angående kynnere og hyppigheten/smerte av disse, sa jordmor til meg at dersom de kom hyppigere, med menslignende smerter, kunne jeg ringe henne for å rådføre meg om hva som skjer. Hun sa at kynnere ikke skal ha menslignende smerter, og de skal heller ikke komme regelmessig.. Kanskje du skulle ha ringt din jordmor denne uka, så du slipper å bekymre deg helt til kontrollen i neste uke? Jeg har kynnere flere ganger for dagen, og de er bare ubehagelige. Det kjennes ut som at livmora vokser, og presser veldig på urinblæra, samtidig som magen blir hard, og jeg får en litt rar følelse i kroppen. Men mulig kynnere oppleves forskjellig fra person til person da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-T- Skrevet 29. januar 2014 #782 Del Skrevet 29. januar 2014 hadde samme smerter/kynnere sist kontroll også, jordmor ringte sykehuset men de ville ikke ha meg inn på sjekk da... måtte heller bare ringe føden om det skulle bli værre, eller om jeg fikk blødninger eller noe.. Har jo gått fint så langt. når jeg bare tar det med ro... jordmor mente at kynnere godt kunne være ganske så ubehagelig, å hva som kalles smerter å hva som "bare" er ubehag varierer vell fra person til person... men det hadde jo ikke skadet med en sjekk mener nå jeg da, i verdens rikeste land må da det være en mulighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 29. januar 2014 #783 Del Skrevet 29. januar 2014 Nå føler jeg meg litt "Hollywood" her, men i går gikk jeg til innkjøp av dette her http://glammom.no/no/hofteholdere/la-leche-league-hofteholder-belly-band/ Her har de også de flotteste ammebhene jeg har sett. MED godt utvalg i str!!!. Husker jeg slet alvorlig med det sist da jeg er så smal rundt midjen normalt. Samtlige av bhene ble for store. Jeg fikk magen min "tilbake" innenfor de normale 6 mnd, men magemusklene mine var helt ødelagt med stort hull i midten. Også noe tegn til navlebrokk. Jeg syntes dette så (og ser) helt grusomt ut. Tenkte derfor at jeg skulle prøve meg denne gangen å se om det virker. Er jo ikke noe å tape sånn jeg har forstått det. Synes de andre magebeltene virker så dyre, mens denne var rimeligere.... Noen andre som har tenkt å kjøpe sånne utseendefikserte ting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 29. januar 2014 #784 Del Skrevet 29. januar 2014 Nå føler jeg meg litt "Hollywood" her, men i går gikk jeg til innkjøp av dette her http://glammom.no/no/hofteholdere/la-leche-league-hofteholder-belly-band/ Her har de også de flotteste ammebhene jeg har sett. MED godt utvalg i str!!!. Husker jeg slet alvorlig med det sist da jeg er så smal rundt midjen normalt. Samtlige av bhene ble for store. Jeg fikk magen min "tilbake" innenfor de normale 6 mnd, men magemusklene mine var helt ødelagt med stort hull i midten. Også noe tegn til navlebrokk. Jeg syntes dette så (og ser) helt grusomt ut. Tenkte derfor at jeg skulle prøve meg denne gangen å se om det virker. Er jo ikke noe å tape sånn jeg har forstått det. Synes de andre magebeltene virker så dyre, mens denne var rimeligere.... Noen andre som har tenkt å kjøpe sånne utseendefikserte ting? Jeg viste ikke at dette fantes engang... Men om det funker, så er det ikke utenkelig at jeg går til innkjøp av en... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 29. januar 2014 #785 Del Skrevet 29. januar 2014 Nå føler jeg meg litt "Hollywood" her, men i går gikk jeg til innkjøp av dette her http://glammom.no/no/hofteholdere/la-leche-league-hofteholder-belly-band/ Her har de også de flotteste ammebhene jeg har sett. MED godt utvalg i str!!!. Husker jeg slet alvorlig med det sist da jeg er så smal rundt midjen normalt. Samtlige av bhene ble for store. Jeg fikk magen min "tilbake" innenfor de normale 6 mnd, men magemusklene mine var helt ødelagt med stort hull i midten. Også noe tegn til navlebrokk. Jeg syntes dette så (og ser) helt grusomt ut. Tenkte derfor at jeg skulle prøve meg denne gangen å se om det virker. Er jo ikke noe å tape sånn jeg har forstått det. Synes de andre magebeltene virker så dyre, mens denne var rimeligere.... Noen andre som har tenkt å kjøpe sånne utseendefikserte ting? Jeg kommer nok ikke til å kjøpe sånn bellyband. Vet ikke om jeg har noe særlig tro på at det funker. Derfor orker/tør jeg ikke bruke penger på det. Men det kan godt hende at jeg kjøper ammebher og undertøy fra glammom. Mannen her i huset sier slett ikke nei takk til at jeg investerer i litt mer sexy undertøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fniser Skrevet 29. januar 2014 #786 Del Skrevet 29. januar 2014 Kunne også godt tenke meg noen fine ammebher, er jo tross alt noe man skal bruke noen måneder. Men hvordan skal man beregne størrelse på dem? Man vet vel ikke på forhånd hvor store puppene blir når melkeproduksjonen kommer igang, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecilie85 Skrevet 29. januar 2014 #787 Del Skrevet 29. januar 2014 Hei! Lenge siden sist! Oppdatering: er nå 28+4 og er fremdeles i super form! Har kun små symptomer som bittelitt halsbrann og leggkramper innimellom, samt litt trøtt/sliten av og til, men det er jeg til vanlig også. Føler meg ikke tung, sover godt og jobber fullt. Litt plaget med kynnere på trening og ellers når jeg gjør noe aktivt på kvelden. Var hos lege på mandag og fikk et vagt svar om at det var viktig å trene, men man burde være forsiktig med å "provosere" kynnere. Trener kun lett en gang i uka, så tenker det går greit. Har så vidt begynt å kjøpe litt ting. Kjøpt vogn fra Sverige, emmaljunga super nitro. Skal hente den i Karlstad neste helg. Ellers har jeg kjøpt newborn sete til tripp trapp og et bæresjal til en billig penge på finn.no. Det første vi kjøpte etter jul var stellematte til å ha på vaskemaskiner. Det ble så koselig på badet med en gang, og plutselig så virkelig at det snart ligger en liten jente der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 30. januar 2014 #788 Del Skrevet 30. januar 2014 . Men det kan godt hende at jeg kjøper ammebher og undertøy fra glammom. Mannen her i huset sier slett ikke nei takk til at jeg investerer i litt mer sexy undertøy Husker jeg føle meg så lite tiltrekkende og pen i de kjedelige hvite ammebh'ene fra div forhandlere... Man skal jo tross alt bruke ammebh ganske lenge, og da er det litt kjekt å føle seg litt vell. Mannen her i hus syntes også at ammebhene var grusomt lite sexy... Så knallkjekt å komme over en side som selger så flotte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zoi Skrevet 30. januar 2014 #789 Del Skrevet 30. januar 2014 Har kikket på de ammebhene på glammom.no ved flere tilfeller, de ser virkelig freshe og delikate ut. Synes det er så vanskelig å finne ut hvilken størrelse jeg kommer til å trenge, så har ikke blitt til at jeg har bestilt. Kjøpte en Boob fast food på salg, svart med hvite prikker. Den virker veldig behagelig, er fin på og tøyelig, men spørs om jeg ikke burde ha gått opp en størrelse likevel. Ellers har jeg plukket med meg et par ammesingletter, for kan ikke se for meg at jeg vil klare å sove med bh! Vi synes fortsatt det er vanskelig å finne navn, så håpet at det ville hjelpe å skaffe en navnebok - men dessverre ikke. Problemet er at mannen liker de fra topp ti og lignende, mens jeg foretrekker mer tradisjonelle norske navn. Hvordan er det med dere andre, er navn bestemt og allerede i bruk? Eller er det flere som vingler sånn som oss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 30. januar 2014 #790 Del Skrevet 30. januar 2014 Vi har to navn på lista, men har vel egentlig bestemt oss for det ene. Bruker det ikke da, og har ikke fortalt det til noen. Jeg vil holde det hemmelig til etter fødsel. Vi kjøpte også navnebok, men syns ikke den hjalp oss noe heller. Stod igjen med de to navnene vi hadde tenkt på fra før av Fikk veldig lyst på en (les: mange) sånn fin amme-bh jeg også nå. Får vente til etter fødselen så jeg vet hvor store puppene er. Har foreløpig kjøpt et par billige amme-bher bare. Utrolig rart å tenke på at jeg skal ut i permisjon om tre uker. Da er det plutselig litt over et år til jeg skal jobbe igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 30. januar 2014 #791 Del Skrevet 30. januar 2014 Vi har hatt navnet klart og offentlig siden vi fikk vite kjønn. Tror det har vært lurt i forhold til den vordende storesøsters tilknytning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 30. januar 2014 #792 Del Skrevet 30. januar 2014 Kjøpte en Boob fast food på salg, svart med hvite prikker. Den virker veldig behagelig, er fin på og tøyelig, men spørs om jeg ikke burde ha gått opp en størrelse likevel. Vi synes fortsatt det er vanskelig å finne navn, så håpet at det ville hjelpe å skaffe en navnebok - men dessverre ikke. Problemet er at mannen liker de fra topp ti og lignende, mens jeg foretrekker mer tradisjonelle norske navn. Hvordan er det med dere andre, er navn bestemt og allerede i bruk? Eller er det flere som vingler sånn som oss? Den har jeg også, og brukte den sist til nattbh. Den tøyde seg noe veldig etter en dag og to, så ble hakket for stor. Så tror ikke du trenger å stresse med størrelsen. Den passer nok Vi har hatt et navn klart siden en uke og to etter UL. Mannen som valgte denne gangen (jeg valgte sist). Så her skal jenta hete Elmira etter tippoldemora. Hun var RÅkul! Vi har sagt det til alle, og bruker det på tutta (eller, vi bruker vell faktisk kosenavnet "Elli" ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 30. januar 2014 #793 Del Skrevet 30. januar 2014 Vi har også brukt navnet siden ultralyd, og har blitt veldig fortrolige med det. Familie og venner vet også om navnet. Har bare fått positive tilbakemeldinger Vi er ganske kresne på navn begge to, men har heldigvis ca samme smak, så å bli enige om navn var ikke såå vanskelig. Ang ammesinglet/ammebh som nevnt over her: Er brystene så store og tunge når man ammer at man ikke kan sove naken? Eller er det for at det ikke skal lekke melk? Må innrømme at det er en problemstilling jeg ikke har ofret en tanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 30. januar 2014 #794 Del Skrevet 30. januar 2014 Jeg fikk streng beskjed på barsel sist om at jeg ikke måtte sove med bh, så i starten gjorde jeg ikke det. Etter en stund ble jeg så lei av våte badehåndklær i senga at jeg trosset rådene.. Måtte uansett ta på bh med oppsamler/ammeinnlegg før nattamming fordi det rant i strie strømmer fra begge sider mens jeg ammet, så det ble litt styrete å sove uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 30. januar 2014 #795 Del Skrevet 30. januar 2014 Jeg fikk streng beskjed på barsel sist om at jeg ikke måtte sove med bh, så i starten gjorde jeg ikke det. Etter en stund ble jeg så lei av våte badehåndklær i senga at jeg trosset rådene.. Måtte uansett ta på bh med oppsamler/ammeinnlegg før nattamming fordi det rant i strie strømmer fra begge sider mens jeg ammet, så det ble litt styrete å sove uten. Takk for svar. Da lærte jeg noe nytt i dag også Tror jeg skal prøve uten så lenge som mulig. Har aldri kunnet fordra pysjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zoi Skrevet 30. januar 2014 #796 Del Skrevet 30. januar 2014 (endret) Den har jeg også, og brukte den sist til nattbh. Den tøyde seg noe veldig etter en dag og to, så ble hakket for stor. Så tror ikke du trenger å stresse med størrelsen. Den passer nok Vi har hatt et navn klart siden en uke og to etter UL. Mannen som valgte denne gangen (jeg valgte sist). Så her skal jenta hete Elmira etter tippoldemora. Hun var RÅkul! Vi har sagt det til alle, og bruker det på tutta (eller, vi bruker vell faktisk kosenavnet "Elli" ) Så kjekt å høre at Boob bhen tøyer seg mye i bruk, da har jeg kanskje truffet riktig med størrelsen likevel. Satser på det, og så kan jeg heller bestille flere/andre etter fødsel. Jeg likte både Elmira og kosenavnet Elli veldig godt, synes det er så koselig med oppkalling! Skulle ønske jeg fikk velge navn, for vil gjerne at lillemann skal få navnet til min kjære farfar og far - da ville han ha blitt tredje generasjon (som lever) som heter det samme. Mannen synes det er et skikkelig gammelmannsnavn og sier det er helt uaktuelt. :frown: Vi har et par andre vi liker delvis begge to, men forandrer mening hele tiden. Får kanskje bare vente å se hvem han er, og om det er noe som passer helt naturlig da?! Vi har heller ikke fortalt noen om hvilke navn vi liker/ikke er enige om, for vil at det skal være en overraskelse og unngå bemerkninger hvis de ikke skulle falle i smak hos andre. Endret 30. januar 2014 av zoi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 31. januar 2014 #797 Del Skrevet 31. januar 2014 (endret) . Ang ammesinglet/ammebh som nevnt over her: Er brystene så store og tunge når man ammer at man ikke kan sove naken? Eller er det for at det ikke skal lekke melk? Må innrømme at det er en problemstilling jeg ikke har ofret en tanke. Husker at jeg ble så overrasket over at sengen alltid var så våt. Dynen også. Det viste seg at jeg lakk minst 0,5 dl melk fra det "andre" brystet. Så med en 2-3 amminger på natt i starten så ble det helt nødvendig med ammebh og innlegg. Etter en 6 mnd så gikk det så vidt ann å sove uten. Gruer meg litt til ammingen altså... Det blir vått, klissete og lukter sur melk av alt og så er det så vondt med melkespreng.... Endret 31. januar 2014 av Charlie28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 31. januar 2014 #798 Del Skrevet 31. januar 2014 Vi synes fortsatt det er vanskelig å finne navn, så håpet at det ville hjelpe å skaffe en navnebok - men dessverre ikke. Problemet er at mannen liker de fra topp ti og lignende, mens jeg foretrekker mer tradisjonelle norske navn. Hvordan er det med dere andre, er navn bestemt og allerede i bruk? Eller er det flere som vingler sånn som oss? Vi bestemte navnet for ett par måneder siden, så hver kveld så spør min mann om (navn) har vært noe aktiv idag, også prater han litt med magen. Også kan jeg forteller at joda (navn) har vært sånn og sånn idag^_^ Vi fant navnet på http://navn.klikk.no/ ved å legge inn navn vi begge likte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 31. januar 2014 #799 Del Skrevet 31. januar 2014 Lillesøsteren til Astrid skal hete Ida:) Fint navn på en lillesøster syns jeg. Er deilig å endelig bli ferdig med "jakten", det var ikke så kos denne gangen. Hang oss lenge opp i typiske Astrid-navn som Sigrid og Ingeborg, men da vi gikk bort fra det ble det lettere.Et kort og greit navn var det vi egentlig ville ha, og Ida er jo et navn med lange tradisjoner akkurat som Astrid:) Ammingen ja...uff den gruer jeg meg til. I hvert fall den første tiden med lekkende, ømme bryst med såre brystvorter. Håper det går lettere denne gang, det tok tid å lære sist hvordan jeg skulle holde henne for å unngå at hun "rev" i brystvorten. Pass på at dere lærer dere fort hvordan babyen skal få skikkelig tak! Det er mitt tips. Hele areola, det brune, skal inn i munnen. Da unngår man kanskje den verste sårheten:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 31. januar 2014 #800 Del Skrevet 31. januar 2014 Lillesøsteren til Astrid skal hete Ida:) Fint navn på en lillesøster syns jeg. Pass på at dere lærer dere fort hvordan babyen skal få skikkelig tak! Det er mitt tips. Hele areola, det brune, skal inn i munnen. Da unngår man kanskje den verste sårheten:) Ida er ett nyyydelig navn. Faktisk ett av de jeg kunne tenkt meg. Ang sårheten. Ja, det er helt sant det Maman sier.. Unngå at barnet bare sutter på tuppen. Da blir man veldig sår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå