Gjest Doh Skrevet 18. november 2013 #661 Del Skrevet 18. november 2013 Gratulerer med jente, MarenogAron 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juce Skrevet 18. november 2013 #662 Del Skrevet 18. november 2013 Nå har vi vært på ultralyd. Det var en helt fantastisk opplevelse. Herlig å se henne tumle rundt inni der. Alt så ut til å være i skjønneste orden, og vi venter ei lita jente ♡ Gratulerer så mye med jenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 18. november 2013 #663 Del Skrevet 18. november 2013 Det er helt utrolig hvor mange jenter det er i denne termingjengen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecilie85 Skrevet 18. november 2013 #664 Del Skrevet 18. november 2013 Hei! Lenge siden jeg har oppdatert, men jeg følger med dere. Jeg har merket meg hvor mange av dere som venter jentebaby, så jeg har den siste tiden vært helt sikker på at det er en liten gutt som bor i magen min. Idag var vi endelig på ultralyd og jordmor mener det er en frisk og fin JENTE! Jeg ble flyttet frem to dager og ny termin er 21.04. Vi er superspendte på alt som venter oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 18. november 2013 #665 Del Skrevet 18. november 2013 Nå har vi vært på ultralyd. Det var en helt fantastisk opplevelse. Herlig å se henne tumle rundt inni der. Alt så ut til å være i skjønneste orden, og vi venter ei lita jente ♡ Gratulerer så mye med ei lita prinsesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marina30 Skrevet 19. november 2013 #666 Del Skrevet 19. november 2013 Er dere pigge? Her begynner jeg å få flere og flere plager. Utrolig irriterende. Hatt mye vondt i dag, men har nettopp vært ute og spassssert litt, noe som gikk fint. Har jordmortime på torsdag, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 19. november 2013 #667 Del Skrevet 19. november 2013 Er dere pigge? Her begynner jeg å få flere og flere plager. Utrolig irriterende. Hatt mye vondt i dag, men har nettopp vært ute og spassssert litt, noe som gikk fint. Har jordmortime på torsdag, heldigvis. Jeg har de siste dagene hatt tiltagende vondt nederst i magen. Trodde det kunne være urinveisinfeksjon, men ga ikke noe utslag på stix hos legen i dag. Legen mente det kunne være kynnere ut fra beskrivelsen, og når han kjente etter på magen min mente han at smerten satt i livmorområdet. Men i og med ta jeg har kjent dette presset/trykket i hele dag så begynner jeg å lure på om det er "voksesmerter" fra livmoren. Det har kjentes annerledes ut tidligere, men kan jo kanskje ha en sammenheng med at ting begynner å få en litt annen størrrelse der inne. Var mest redd for at det skulle være noe galt, men smertene er ikke veldig sterke (men mer enn hva som er behagelig) og legen lyttet etter hjertelyd i dag som hørtes fin ut. Har noen av dere andre de samme "plagene"? Utover det er jeg i ganske fin form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 19. november 2013 #668 Del Skrevet 19. november 2013 Gratulerer med jentene MarenogAron og Cecilie85. Utrolig mange jenter det skulle bli i denne termingruppen. Kan umulig være representativt for befolkningen dette... Gutta MÅ jo bare vasse i potensielle kjærester ^^ Her er formen fin. Får av og til innslag av smerter fra korsrygg/bekken, men går som regel over etter en dag og to. Ellers er det mye spark nå, og ser av og til at magen beveger seg fra utsiden. Vi har nå sagt hva jenta vår skal hete til nærmeste familie, og da det ble oppkalling ble det veldig populært. Jeg må enda venne meg litt til navnet (da jeg egentlig forelsket meg i ett annet), men det går nok fint. Høres ikke så kjekt ut med disse smertene Saltnpepa. Håper det går fort over. Er nok bare voksesmerter. De kan gjøre forj*vlig vondt. Jeg har hatt noe av det, og det er på lik linje med rier av og til... Jeg så forresten fødselsvideoen fra sist gang..... Det skulle jeg ikke ha gjort... Fikk litt noia nå jah... Selv om jeg hadde en fin fødsel, og ikke så smertefull, så var det jo vondt til tider.. Så nå grugleder jeg meg noe veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 19. november 2013 #669 Del Skrevet 19. november 2013 Ja, det er mange jenter i denne termingruppen. Det sies jo at det er lettere å ta feil av kjønn når det kommer til jenter, men jordmor sa i vårt tilfelle at hun var 99% sikker på at det var jente. "Godt" å høre at de voksesmertene kan gjøre veldig vondt. Da regner jeg med at det er det jeg kjenner om dagen. Var for såvidt det jeg tenkte på først, men jeg slo det litt fra meg i og med at de kjentes annerledes ut enn før. Tror jeg kjenner litt liv selv. Har mokaken foran, så det demper kanskje litt. På ultralyden så lå jenta med nesa inn mot ryggen, min så da er det vel ikke så lett å kjenne spark heller. Men de skifter vel ofte stilling der inne. Vi har også bestemt navn og fortalt det til familien. Bare fine tilbakemeldinger hittil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fniser Skrevet 19. november 2013 #670 Del Skrevet 19. november 2013 Hei, her kommer en jente til! Jeg vil gjerne være med her Jeg er gravid med mitt første barn med termin 20.april. I går var vi på ultralyd og fikk se en frisk og fin, og veldig aktiv jente. Magefølelsen sa jente hele tiden, så det var morsomt at det stemte. Formen er fin, og jeg trooor magen endelig har begynt å vokse litt utover nå, og ikke bare i bredden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 19. november 2013 #671 Del Skrevet 19. november 2013 Jo! Jeg begynner å få halsbrann. Det kommer av og til på ettermiddag/kveld. Og jeg VET at det bare blir verre frem mot fødselen.... :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 19. november 2013 #672 Del Skrevet 19. november 2013 Her er heldigvis formen fortsatt kjempebra. Venter liksom bare på at det snart må komme noen vondter eller noe, det her går altfor bra til å være meg (kroppen har ikke samarbeidet 100% de første 27 årene, hvorfor skal den plutselig gjøre det nå liksom ). Men broren og søstra mi har begynt å planlegge en felles gave fra oss til pappa når han fyller 60 om noen uker; tur på fjellet tre timer med bil herfra i januar/februar. Skulle ta kontakt med no sånn eventbyrå/opplevelsesfirma også. Først tenkte jeg at det sikkert blir kjempegøy, men kjenner at jeg er litt skeptisk til å kjøre tre timer hver vei for en helg der jeg kanskje må sitte inne fordi de andre gjør ikke-gravidvennlige aktiviteter. Kan jo hende at formen er like bra, men hvor mange aktiviteter orker man i den kulda som antakelig er der og med snø og det hele. Vil jo være type minst 32 uker på vei. Noen tanker? Dere som har vært gravide før, tror dere noe sånn kommer til å friste? Gratulerer med jente, fniser Og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 19. november 2013 #673 Del Skrevet 19. november 2013 Halsbrann, urolige ben, bekkenløsning... MEN en veldig aktiv jente er der inne som sparker så jeg nesten får vondt noen ganger! I dag er jeg 24+0, rart å tenke på at nå er hun så stor at hun kunne levd på utsiden hvis noe galt skulle skje... Doh: det kommer jo an på formen din..ved 32 uker var ikke jeg monstersvær enda ihvertfall, så var ganske mobil. Men det er jo klart, at det er ikke mye moro som frister på den tiden... Eventbyråer finner ofte på halsbrekkende ting som ikke gravide kan bli med på. Men det er vel ok å kose seg inne også, mens de andre er ute? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleEkorn Skrevet 19. november 2013 #674 Del Skrevet 19. november 2013 Her blir den jammen mange jenter ja!! Moro :-) Forrige terminklubb var det omvendt, da var det bare et par jenter. Formen min er ganske så bra, heldigvis!! Blir jo sliten fortere, og magen strammer seg hvis jeg reiser meg fort eller stresser litt. Godt at kroppen sier ifra 😉 Ellers har jeg også tendenser til halsbrann.. Det hadde jeg sist også, og det er noe skikkelig dritt!! Sverget da til rå potet, og det hjelper faktisk utrolig bra! En skive før nattinatt, så fikk jeg sove hele natten :-) Masse gode tanker til dere som sliter med vondter!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 20. november 2013 #675 Del Skrevet 20. november 2013 Doh: med god mat og godt selskap kan man jo kose seg masse, men spørs om andre aktiviteter kan bli litt utfordrende for en høygravid Dersom det hadde vært mitt valg, så hadde ting som mulighet til barnevakt, er det noe annet å finne på den helgen e.l. spilt inn på valget om å være med. Men så er det jo ikke så ofte ens pappa fyller 60 heller! Så hadde vel bare innstilt meg på å tilbringe litt tid alene med en god bok/strikketøy e.l. mens de andre var ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecilie85 Skrevet 20. november 2013 #676 Del Skrevet 20. november 2013 Jeg har noe hodepine om dagen, og blir fortere sliten enn før, ellers strålende form. Tror kanskje jeg kjenner bevegelser nesten hver dag nå også. Er 18+4 idag. Jeg fikk forresten ny ul i uke 32 da morkaka foreløpig ligger langt nede ved fødselskanalen. Noen som har erfaring med dette? Jordmor sa at hvis den ikke har flyttet seg til uke 32 så må jeg få planlagt keisersnitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 20. november 2013 #677 Del Skrevet 20. november 2013 Ja, får tenke litt på det. Kommer jo an på når hytteturen eventuelt blir. Foreløpig er det bare snakk om januar/februar en gang. Har ikke noe særlig forhold til pappa heller (prøver å ha så lite kontakt som mulig men holder kontakten for å ikke sette andre i familien i en vanskelig situasjon) så hadde nok strukket meg lenger om det hadde vært noen andre Cecilie85: Får håpe at morkaken flytter seg og at du slipper keisersnitt. Den har jo god tid på å flytte seg Jeg begynte å kjenne liv da jeg var ca like langt som du er. Det er så koselig med disse små dultene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-T- Skrevet 20. november 2013 #678 Del Skrevet 20. november 2013 Wohoo, i dag har vi vært på ultralyd! Termin flytta fra 10 til 19 april og en frisk å rask en inni magen :D hun klarte derimot ikke å se kjønn da den bare kryssa beina... Men det er vell ikke det viktigste, får bare vente i spenning!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 20. november 2013 #679 Del Skrevet 20. november 2013 Wohoo, i dag har vi vært på ultralyd! Termin flytta fra 10 til 19 april og en frisk å rask en inni magen :D hun klarte derimot ikke å se kjønn da den bare kryssa beina... Men det er vell ikke det viktigste, får bare vente i spenning!!! I følge statistikken her inne får du en jente Blir gøy med ekstra overraskelse ved fødselen da. Eller skal dere ta ul privat og få sjekket? Gratulerer med en frisk krabat hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 21. november 2013 #680 Del Skrevet 21. november 2013 Det blir gutt her! :D for å jevne statistikken en ørliten smule Har jente fra før, så det var veldig gøy med gutt nå! Må begynne å innstille hjernen på guttenavn da, har hele tiden trodd det var jente denne gangen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå