Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!

Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Stas å se den lille i magen, hegejenta30. :hjerte: Var det første gang på ultralyd?

Det var andre gangen - var på tidlig UL i uke 6 + litt også for å se hvor langt jeg var på vei.

Også skal jeg på UL igjen i dag da jeg er med på en studie og de skal sjekke hjertet til både meg og minien. Mannen skal også være med i dag. Er 14 uker i dag! Gleder meg veldig! Får nok se litt mer enn bare en snartitt som hos legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, da har jeg også funnet veien hit. Har termin 26.mars. Bor i Tromsø, har en 3 årig gutt fra før. Gifta meg i fjor, med verdens beste mann (såklart!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Venter på magen* Er lei av magetrøbbe og å være oppblåst, som mange andre av dere også er ;)

13+5 i dag. Synes tiden bare flyr avgårde om dagen. Gleder meg veldig til første uken i november og OUL. Samboeren har nevnt at han kunne tenkt seg IKKE å vite kjønnet. Jeg mener det er galskap ;) Vi sliter også med navn - eller vi har vel ikke jobbet intenst med å finne noen, men gutt er vanskeligst. Vi prøver å holde oss unna topplistenavn, så det gjør det litt mer tricky. Men jeg håper det er en jente inni der, for da har vi et par fine på lager :)

Fortalte til foreldrene mine i går, de ble hoppende glad. Bokstavelig talt. "Vi skal ha baby!!!" "Vi", joda... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? Navn blir jo enda vanskeligere når man er litt bundet av navnet til nr.1. Trodde det kanskje skulle bli litt enklere da, med begrensede valgmuligheter, men jeg syns ikke det. Kunne feks tenkt meg et kort, "moderne" navn men det klinger dårlig til storesøsters norrøne saganavn gitt...

Vi har 2 navn på eldstemann, siden både jeg og mannen har 2 fornavn. Skal jo også passe med etternavnet. Slik som legen min som heter Fredrik Fredriksen-- ganske oppfinnsomme foreldre :)

Har vistt ett kongelig navn på nr 1, og da må baby nr 2 også få et som passer til. For øyeblikket har jeg jentefølelse, så nå dukker det bare opp fine jentenavn. Så er det om å få skrevet de ned da--

Så vil jeg ikke bruke navn som allerede er i nærmeste omgangskrets,.. og siden jeg er lærer bruker jeg ikke elevnavn (som jeg har negativt forhold til- eller til elever nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Jeg er en ung dame på 23 år som er førstegangsgravid med termin 30,mars (før UL). Vi sluttet med prevansjon 7mnd før det klaffet, og vi ventet på at det skulle skje, men har ikke "prøvd-prøvd". (;
Nå er jeg 14+5 og er litt lei av å lese meg opp ned og rar av alle disse forumene når det er noe nytt som skjer med kroppen eller lignende, så hvorfor ikke registrere seg å se hvordan det er å "være med på leken" og ikke bare nysjerrig lese hvordan andres svangerskap er.
Jeg var konstant kvalm fra uke 5 til ca uke 12, når det gikk over kom morgenkvalme med oppkast og nå er jeg så heldig å ha fått influensa oppå det hele, hehe. Ellers har jeg vel hadd mye helt normale symptomer, og magen er allerede blitt godt synlig.
Nå har jeg lest igjennom hele tråden og blitt litt kjent med dere andre, så nå kanskje dere kjenner meg litt etter min oppdatering. Mannen er allerede lei av baby-snakk på grunn av at nå i det sist har vi begynte å fortelle det til de fleste, så da blir det mye spørring osv. Så han vil ikke snakke så mye om det når jeg vil, og jeg vil jo egentlig snakke om det heeeeeele tiden ettersom det er min kropp som er under forandring ;p
Gleder meg til å følge dere alle sammen videre (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye!

I dag har jeg vært på ultralyd i forbindelse med duotest og alt så fint ut. Aktivt foster som hadde problemer med å ligge i ro sånn at man fikk tatt de bildene som skulle tas :)

Sliter fortsatt med kvalme og har begynt å kaste opp litt igjen. Hadde et opphold på en uke uten oppkast. Forrige uke hadde jeg en hel dag hvor jeg var kvalmefri og det var utrolig deilig.

Våkner mye om natten for tiden og har ikke sovet uavbrutt på en stund nå. Må enten på do eller så våkner jeg av andre ting og bruker lang tid på å få sove igjen.

I morgen er jeg 13+0 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med så mange nye i termingruppen! Vi er blitt utrolig mange, kanskje vi burde ha en oppdatert terminliste?

Men uansett, GRATULERER til Flemine og Wipz :blomst:

Jeg er i dag 16 uker på vei og synes denne graviditeten blir bare tøffere og tøffere, psykisk. Over alt dukker det opp historier om gravide som opplever at barnet dør i magen, eller barn som dør ved fødsel. Kjenner jeg er helt svett av å tenke på det... Hvordan kan jeg være sikker på at det ikke vil skje meg?!

Ikke for å skremme dere andre gravide altså, for med all sannsynlight så går det bra for alle... men jeg klarer bare ikke slappe av. Trist å ikke være istand til å binde seg til barnet i magen. Kjenner faktisk et stort savn pga det..

Jeg hørte hjertelyden hos jordmor i går. Hun er så utrolig varm og snill og forståelsesfull. Hun mente at jeg absolutt skulle hatt gratis tidlig UL etter mine erfaringer.... Så fra nå av unngår jeg legen, og bare går til hun her.... Hun mener også at jeg må komme innom så mye jeg vil. Hun forstår bagasjen jeg har da hun opplevde det samme selv.

Uff, føler bare jeg syter og klager, men dette svangerskapet sliter jeg virkelig med... Det er litt trist da det egentlig skal være en hyggelig og god tid. Og hvilken mor er jeg som ikke er i stand til å knytte bånd til barnet i magen? Jeg gjorde jo det 2sek etter positiv test med storebror :trist: Føler meg som verdens verste mamma for tiden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere nye! :)

Charlie28: Så bra du har en flott jordmor du kan snakke med. Det er nok ganske naturlig å sitte med de tankene du gjør, og følelsene dine gjør deg absolutt ikke til en dårlig mor. Jeg føler ærlig talt ikke den store tilknytningen til frøet i magen jeg heller, jeg har jo ikke engang merket at den er der. Ville tatt i mot tilbudet om å komme innom når du føler for det, det hjelper helt sikkert å snakke med noen om dette. Hvertfall siden hun har opplevd det samme :klem:

Er 17 uker i dag, og magen har begynt å ese ut. Syns fortsatt jeg ser mest tjukk ut da. Må nok handle inn litt mammaklær etter ul, men jeg har som mål å vente til etter det. Får fortsatt på meg buksene helt fint, og klarer akkurat å lukke igjen jakka så det går noen uker til :fnise: Lille frø er nok en liten latsabb/svekling for jeg har ikke kjent noe ennå. Jeg trodde kanskje jeg kjente noe i går, men det var nok bare luft. Igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med så mange nye i termingruppen! Vi er blitt utrolig mange, kanskje vi burde ha en oppdatert terminliste?

Men uansett, GRATULERER til Flemine og Wipz :blomst:

Jeg er i dag 16 uker på vei og synes denne graviditeten blir bare tøffere og tøffere, psykisk. Over alt dukker det opp historier om gravide som opplever at barnet dør i magen, eller barn som dør ved fødsel. Kjenner jeg er helt svett av å tenke på det... Hvordan kan jeg være sikker på at det ikke vil skje meg?!

Ikke for å skremme dere andre gravide altså, for med all sannsynlight så går det bra for alle... men jeg klarer bare ikke slappe av. Trist å ikke være istand til å binde seg til barnet i magen. Kjenner faktisk et stort savn pga det..

Jeg hørte hjertelyden hos jordmor i går. Hun er så utrolig varm og snill og forståelsesfull. Hun mente at jeg absolutt skulle hatt gratis tidlig UL etter mine erfaringer.... Så fra nå av unngår jeg legen, og bare går til hun her.... Hun mener også at jeg må komme innom så mye jeg vil. Hun forstår bagasjen jeg har da hun opplevde det samme selv.

Uff, føler bare jeg syter og klager, men dette svangerskapet sliter jeg virkelig med... Det er litt trist da det egentlig skal være en hyggelig og god tid. Og hvilken mor er jeg som ikke er i stand til å knytte bånd til barnet i magen? Jeg gjorde jo det 2sek etter positiv test med storebror :trist: Føler meg som verdens verste mamma for tiden :(

Tilknytning trenger du ikke tenke på ennå... Nå som kvalmen er borte har jeg nok med toåringen min og noen dager glemmer jeg at jeg i det hele tatt er gravid! :) Er faktisk ikke sikker på om det er noe inne i magen der (selv om den eser og jeg kjenner spark....), så det skal bli fint å komme på ultralyd og få sjekket det opp;)

Følte ingen ordentlig tilknytning til baby nr. en heller, før hun var blitt noen måneder gammel. Måtte bli kjent med henne først, og jeg hadde hatt en tøff fødsel som jeg måtte "komme over" før jeg klarte det. Hun fikk selvfølgelig omsorg og kos, men "den store kjærligheten" kom ikke før etter noen måneder husker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også syns det har vært mye skrekkhistorier rundt om i det siste :( Prøver så godt jeg kan å la være å la meg påvirke av det. Det er ikke alltid så enkelt men kan heller ikke tenke på at det kan skje meg. Da blir jo gravid-opplevelsen helt ødelagt.

Selv venter jeg på innkalling til OUL i disse dager. Var hos legen på fredag og håper han sendte inn henvisningen med en gang og at brevet kommer denne uka. Vi skal reise litt i oktober så er greit å få vite datoen snart så jeg evt får flyttet den til en dag det passer for oss begge dersom det skulle kræsje med at enten jeg eller mannen er bortreist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen :vinke:

Enda en med termin i mars her! Vi venter nr 2, og har termin ca 4. mars. Storebror er 3år, og gleder seg masse!!

Jeg hang her inne masse når vi ventet nr 1, og kom plutselig på at det kunne jeg jo slenge meg på nå også!! Veldig koselig sist :)

Jeg er 31 år, vært gift i 5 år, sønn på 3 år, bor i indre Østfold :)

Til nå har svangerskapet vært preget av kvalme, som slapp taket for et par uker siden. Heldigvis!! Ellers mye trøtt i begynnelsen.

Vi har vært på tidlig ultralyd, noe som resulterte i ny tidlig ultralyd pga div. Men alt så heldigvis bra ut :) Ordinær UL neste torsdag! Gleder meg bare noe helt vannvittig!!

Skal føde på Ahus denne gangen, var på Ullevål sist.

Sånn, det var en kort intro om meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen i alle dager, jeg så jo ikke at det var du som hadde skrevet her, LilleEkorn! Gratulerer!! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy med flere nye her i termingruppen, og gratulerer så mye til dere! :)

I dag har vi vært på ordinær ultralyd. Har vært litt engstelig for denne de siste dagene, men det var det heldigvis ingen grunn til. Alt er bra med den lille i magen, som viste seg å være en liten gutt. :rodmer: Han var veldig aktiv og ikke lett å få gode bilder av, men er frisk og fin. Har vært på fem ultralyder hittil, men synes dette er enda litt mer virkelig nå. Er så glad og takknemlig!

Termin ble flyttet fra 7. til 6. mars, så er 18+4 uker nå.

Er fortsatt plaget av kvalme og kaster opp hver dag, så er sliten og lei av det. Ellers har jeg det bra og nyter denne tiden, og akkurat i dag kjennes det ut som om jeg svever på en blå sky. :fnise:

Endret av zoi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at flere kjenner den lille sparke, røre på seg. Å jeg er misunnelig! Kjente det tidligere med nr 1. ; /

Er snart i uke 16- og har ingenting. Ikke noe som kan virke som baby heller. IOM at jeg er i ganske god form nå (heldigvis), er det noen dager litt merkelig å være gravid. Kun den voksende magen som minner meg om det når jeg våkner.. tenker masse på babyen altså- og sjekker appene mine noen ganger flere ganger om dagen :)) meeen- skulle ønske jeg kunne kjenne at den lille var der. Jordmor til uka da- gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med en frisk og fin jente, Maman. :babyjente: (Nå slipper du jo at mannen må bestemme navn også, slik du nevnte i en tidligere post. ;))

Jeg synes ultralyden var en veldig fin opplevelse, og det er herlig å endelig vite hvem som holder til i magen.

Endret av zoi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere:) ja, navnevalg blir mye enklere og morsommere nå!

Så gøy det var å se henne...hun smattet og strakk ut bena, rørte på seg masse. Ble plutselig mye mer virkelig nå! Fikk også vite at morkaken ligger bak på siden, så da er det ikke rart jeg kjente liv så tidlig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...