Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2004 #1 Del Skrevet 14. april 2004 Jeg er så bekymra for hunden vår.. Han er en 11 år gammel golden retriever, før var han skikkelig "gira" på å gå tur, kjøre bil, kaste ball osv. Nå vil han bare sove... I tillegg er han halt i venstre framlabb. Det tror vi er noe som kan ha kommet av at her var mange tisper med løpetid i nærheten for et par uker siden, og han har alltid vært kjempeflink til å snike seg ut i disse periodene... Da har han selvfølgeligvis løpt som en gal, på både asfalt og grusvei. Jeg tok han også med på en fjelltur (ganske kort, men dog..) før vi så virkelig hvor halt han var, det tror jeg kan ha gjort plagene hans verre.. Det jeg nå lurer på, er: tror dere trøttheten hans er noe som kan ha sammenheng med hans halte labb? (Ingenting er brukket, det har vi kjent etter.) Hva kan vi gjøre??? Jeg vil ha tilbake turkompisen min!!! (Jeg vet at dyrlege er et godt alternativ, men min far er redd for hva hun vil foreslå. :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 14. april 2004 #2 Del Skrevet 14. april 2004 Jeg vet at dyrlege er et godt alternativ' date=' men min far er redd for hva hun vil foreslå. :-([/quote'] Bruker han det samme argumentet når han selv eller noen andre i familien er syke? :o Finner det utrolig tåpelig at en voksen mann kan ha slike holdninger til mennsker som er der for å hjelpe. Er det bedre at hunden lider? Ikke alle eldre hunder blir avlivet så fort de setter snuten innenfor døren til dyrlegekontoret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. april 2004 #3 Del Skrevet 14. april 2004 Uansett bør dere nok gå til dyrlegen. Hunden kan ha fått et glasskår eller noe i labben og sånt er vanskelig å finne ut av på egenhånd. At hunden er trøtt kan skyldes mye. Den begynner jo å bli gammel. Og dere vil vel ikke at hunden skal ha det vondt fordi DERE ikke vil miste den? Jeg synes at dere skal ta en tur til dyrlegen og høre hva de har å si. I beste fall kan dette føre til at hunden lever lenger. Dyrlegen kan ikke tvinge dere til å avlive hunden, men om de likevel skulle anbefale dette, så ville jeg vurdert det. Hunden fortjener ikke å ha det vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2004 #4 Del Skrevet 14. april 2004 Hei, det var jeg som skrev innlegget tidligere... Tusen takk for svar, jeg ser egentlig nå at der kun er en ting å gjøre: dyrlegen.. Har vel visst det hele tiden, også. Jeg håpte vel kanskje der var en eller annen fotsykdom hundene kunne få når de kom opp i alderen, som gikk over av seg selv, eller noe slikt. Men jeg skal gjøre det eneste man kan gjøre: ringe dyrlegen i morgen... Hvem vet, det kan jo være et glasskår, også..? :-( Uansett så vil jeg takke for svar, de ga meg det puffet jeg trengte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 15. april 2004 #5 Del Skrevet 15. april 2004 Hei. Jeg er golden gutt på 12 år. Han er langt fra så sprek som før og jeg merker tydlig at han ikke er så hypp på tur lengre. Så lenge han får kos og kunne sove så er han fornøyd. ( han får selvsagt tur, men han vil ikke gå så langt som før ). Så trøttheten kan nok skyldes alderen. Haltingen kan være sårhet, men det er selvsagt best å sjekke dette hos dyrlegen. Det kan være glasskår, forkalkninger etc Lykke til ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@shygirl@ Skrevet 15. april 2004 #6 Del Skrevet 15. april 2004 Hei, det var jeg som skrev innlegget tidligere... Tusen takk for svar, jeg ser egentlig nå at der kun er en ting å gjøre: dyrlegen.. Har vel visst det hele tiden, også. Jeg håpte vel kanskje der var en eller annen fotsykdom hundene kunne få når de kom opp i alderen, som gikk over av seg selv, eller noe slikt. Men jeg skal gjøre det eneste man kan gjøre: ringe dyrlegen i morgen... Hvem vet, det kan jo være et glasskår, også..? :-( Uansett så vil jeg takke for svar, de ga meg det puffet jeg trengte! Godt du innså det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 15. april 2004 #7 Del Skrevet 15. april 2004 Heisann! Hvis han har tatt seg ut i løpetidsperioden, kan det jo også være en reaksjon, men 11 år er jo en voksen alder på en hund og de trenger mer søvn da, uansett så få den sjekket. Det høres ikke akkurat ut som noe problem med en halt labb, ingen grunn til å ta livet av den for det. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå