Gå til innhold

Er ikke min blanke stemme,blank likevel?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter her å funderer på å stemme blankt nå til høsten.Men så var det noen som sa til meg at om jeg stemmer blankt, vil den blanke stemmen gå til det partiet som får flest stemmer. Er dette riktig? Om f.eks AP får 50 % av stemmene og Høyre 49%, går da min stemme til AP?

Anonymous poster hash: 26933...e06
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter her å funderer på å stemme blankt nå til høsten.Men så var det noen som sa til meg at om jeg stemmer blankt, vil den blanke stemmen gå til det partiet som får flest stemmer. Er dette riktig? Om f.eks AP får 50 % av stemmene og Høyre 49%, går da min stemme til AP?

Det er bare tull. Blanke stemmer betyr blankt. Ergo er det ingen som vinner på at du stemmer blankt. Folk som stemmer blankt, gjør det som oftest som en protest mot politikerne og jo flere som stemmer blankt, jo bedre er det. Faktisk vil mange nok blanke stemme bidra til et tomt sete på Tinget.

Anonymous poster hash: d8ac9...c00

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare tull. Blanke stemmer betyr blankt. Ergo er det ingen som vinner på at du stemmer blankt. Folk som stemmer blankt, gjør det som oftest som en protest mot politikerne og jo flere som stemmer blankt, jo bedre er det. Faktisk vil mange nok blanke stemme bidra til et tomt sete på Tinget.

...iallfall er det det de sier til oss. :danse:

Anonymous poster hash: f7ab9...c24

AnonymBruker
Skrevet

Det var det som var grunnen til at jeg ville stemme blankt. Men ble betenkt over det denne personen sa til meg. Jeg vil ikke at min stemme skal hjelpe ett parti til seier, når jeg er i mot det de styrer med.

Blank stemme betyr for meg protest mot alle partiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...