Gå til innhold

Spiser bare to ganger dagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det farlig å spise bare to ganger dagen ?

Spiser middag kl 12-13 og kvelds kl 18-19

Middagen består av karbonadedeig av storfe eller fisk eller svinestrimler og masse grønnsaker, eller salat med tunfisk, egg, kjøtt og ost.

Til kvelds blir det som regel mager vaniljekesam med bær av både pære, blåbær, jordbær og bringebær

Er dette en grei kost og bør jeg spise mer?

Tar i tillegg vitamintilskudd som multivitaminer og b vitamin.

Føler ofte at jeg får vont i magen med engang jeg begynner å spise. Føler meg mett nesten med det samme, men tvinger det i meg :/

Er det normalt av magen å få sånne smerter som føles som metthetsfølelse med engang man begynner å spise?

Hva mer bør jeg tilføye kosten min?

Spiser som regel mer drittmat på lørdag, som litt poteter, is og sjokolade.

Men utenom det så blir det stort sett dette.

Anonymous poster hash: a75ba...91f
Videoannonse
Annonse
Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg er ingen kostholdsekspert, men min mening er at man skal spise når man er sulten. Er du bare sulten to ganger om dagen, så spis to ganger om dagen.

Nå forutsetter jeg at du har normal vekt og helse.

• Liker 2
Skrevet

Kan umulig være sunt å tvinge i seg mat.
Har gjort det selv en tid jeg hadde siseforstyrrelser og det fikk konsekvenser for å si det sånn. Kansje du burde snakke med en lege og få råd til hvordan kostholdet ditt bør foregå daglig?

Skrevet

Det beste er å spise lite, men ofte. Prøv å innføre faste måltider, så vil du etterhvert merke at du føler mer sultfølelse rundt de samme tidene hver dag.

AnonymBruker
Skrevet

Altfor lite mat! Hvor ofte man spiser spiller ingen rolle, men at den totale mengden er nok tli å holde kroppen din i drift over tid er åpenbart et must. Minst 1500 kalorier pr dag, for den gjennomsnittlige kvinne.

Maten du spiser er sunn nok den, men du får ikke i deg nok fett. Og det er totalt sett altfor lite!

Det er unormalt å bli stappmett og få vondt av så små mengder mat som du skriver opp her. Ta deg en tur til legen!

Anonymous poster hash: 58072...80a
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er å spise lite, men ofte. Prøv å innføre faste måltider, så vil du etterhvert merke at du føler mer sultfølelse rundt de samme tidene hver dag.

Er det? Hvor har du det fra?

Anonymous poster hash: 0829f...54c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Feil. Med mindre man hiver i seg masse karbohydrater og må spise for å unngå at blodsukkeret faller. Men spiser man sunt, og nok, er mange, små måltider overhodet ikke noe å strebe etter.

• Liker 6
Skrevet

Så lenge du får i deg nok mat og riktig ernæring så spiller det ingen rolle om du spiser 2 eller 5 måltider daglig. Men- det skal ikke være vondt å spise.

• Liker 2
Skrevet

Feil. Med mindre man hiver i seg masse karbohydrater og må spise for å unngå at blodsukkeret faller. Men spiser man sunt, og nok, er mange, små måltider overhodet ikke noe å strebe etter.

Det er det ulike meninger om.

• Liker 1
Skrevet

Dette stemmer ikke.

Men syns du spiser for lite ts. Prøv med mer mat :) Å spise to ganger til dagen går veldig fint. Hadde jeg ikke hatt unger hadde jeg spist etter periodisk faste selv :)

• Liker 2
Gjest Snyltefluen
Skrevet

Er du sulten, så spiser du. Er du mett, så spiser du ikke. Er du likevel plagsomt mett/sulten og går opp/ned i vekt, så er fastlegen et godt sted å begynne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du spiser for lite og du får ikke i deg nok næringsstoffer. Hvor er fettet, evt. karbsa?

Og det at du får vondt i magen bør du sjekke ut. Anbefaler deg også å trøkke i deg et egg eller noe til frokost. Drikker du nok vann?

Anonymous poster hash: 18922...ed9
Skrevet

Og når me metthetsfølelse det samme som smerter?

Og poteter er ikke drittmat ;)

AnonymBruker
Skrevet

Og når me metthetsfølelse det samme som smerter?

Og poteter er ikke drittmat ;)

Hva er det, da?

Anonymous poster hash: 71753...1a4

• Liker 3
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg spiser når jeg er sulten jeg. Før spiste jeg som regel 3 ganger om dagen + småspising.

Nå spiser jeg 2 ganger om dagen (gått over på lavkarbo), lunch og middag. Sjeldent småspising mellom måltidene

• Liker 1
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Jeg spiser 3 ganger om dagen. Men spiser mer enn deg på de 3 måltidene og ligger på minst 1500 kcal om dagen og ekstra i helgene. Så du kan fint spise 2 ganger om dagen, men da må du passe på at du får i deg nok kalorier ellers så vil du gå i underskudd og miste muskelmasse og få mulige mangelsykdommer.

• Liker 1
Skrevet

Hva er det, da?

Anonymous poster hash: 71753...1a4

Grønnsak?
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser 3 ganger om dagen. Men spiser mer enn deg på de 3 måltidene og ligger på minst 1500 kcal om dagen og ekstra i helgene. Så du kan fint spise 2 ganger om dagen, men da må du passe på at du får i deg nok kalorier ellers så vil du gå i underskudd og miste muskelmasse og få mulige mangelsykdommer.

Jeg skal prøve å gå over til dette. Hva spiser du disse 3 måltidene? Er det frokost middag og kveld du spiser?

Anonymous poster hash: 3af32...b2c

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg tror ingenting på at man MÅ spise hver tredje-fjerde time. Om man er sulten da, spiser man selvsagt. Men er man bare sulten to ganger om dagen, spiser man to ganger om dagen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hva skal jeg spise av fett da? Noen forslag?

Ja det er slike smerter som man får etter man er stappmett. dette får jeg nesten med engang jeg begynner å spise.

Hilsen ts

Anonymous poster hash: a75ba...91f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...