Gå til innhold

Kan noe rette dette for meg

biba84

Anbefalte innlegg

Forklaring

Jeg har tatt norsk prøve 3 skriftlig og muntlig i slutten av mai men jeg har ikke fått svaret enda.

Jeg skal få svaret i første eller andre uke av juli.

Og derfor jeg trenger litt tid for å sende dette til dere.

Jeg håper at dere forstår min situasjon.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det var i grunnen ikke særlig mange feil her, men jeg skriver om teksten litt, sånn at språket flyter bedre:

Jeg tok prøve 3 i norsk skriftlig og muntlig i slutten av mai, men får ikke sensuren før første eller andre uke i juli. Jeg får derfor ikke sendt resultatet til dere nå, men skal gjøre det så snart det foreligger.

Håper på forståelse for min situasjon.

Vennlig hilsen

Anonymous poster hash: be5e7...499
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i grunnen ikke særlig mange feil her, men jeg skriver om teksten litt, sånn at språket flyter bedre: Jeg tok prøve 3 i norsk skriftlig og muntlig i slutten av mai, men får ikke sensuren før første eller andre uke i juli. Jeg får derfor ikke sendt resultatet til dere nå, men skal gjøre det så snart det foreligger. Håper på forståelse for min situasjon. Vennlig hilsen Anonymous poster hash: be5e7...499

Takk for din hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor jeg trenger litt tid for å sende dette til dere.

Akkurat denne setninga er et godt eksempel på en språkfeil svært mange norsklærende begår. Når man plasserer noe (f.eks. et adverbial) i forfeltet, skal verbal og subjekt i norsk skifte plass. Din setning mangler denne såkalte inversjonen. Nå har noen allerede hjulpet deg med teksten, men i framtida så kan det være greit å huske på at slike setninger på norsk skrives slik "og derfor trenger jeg...".

Lignende eksempel:

Hvis du har en slik setning: "jeg var på butikken igår", og ønsker å flytte "igår" fram i setninga, så skal det skrives "igår var jeg på butikken". Merk altså at subjekt og verbal har skifta plass.

Lykke til med testresultatene :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Akkurat denne setninga er et godt eksempel på en språkfeil svært mange norsklærende begår. Når man plasserer noe (f.eks. et adverbial) i forfeltet, skal verbal og subjekt i norsk skifte plass. Din setning mangler denne såkalte inversjonen. Nå har noen allerede hjulpet deg med teksten, men i framtida så kan det være greit å huske på at slike setninger på norsk skrives slik "og derfor trenger jeg...".

Lignende eksempel:

Hvis du har en slik setning: "jeg var på butikken igår", og ønsker å flytte "igår" fram i setninga, så skal det skrives "igår var jeg på butikken". Merk altså at subjekt og verbal har skifta plass.

Lykke til med testresultatene :)

Jeg er imponert over kunnskapene dine, Drue. Har du utdanning innen lingvistikk eller er det bare en hobby?

Anonymous poster hash: 22d1f...074

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor må man kunne latin for å kunne lære seg norsk? :klo:

Anonymous poster hash: 094f7...c02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over kunnskapene dine, Drue. Har du utdanning innen lingvistikk eller er det bare en hobby?

Anonymous poster hash: 22d1f...074

Jo, takk for det :) Jeg har noe utdannelse innen feltet, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...