biba84 Skrevet 26. juni 2013 #1 Del Skrevet 26. juni 2013 Forklaring Jeg har tatt norsk prøve 3 skriftlig og muntlig i slutten av mai men jeg har ikke fått svaret enda. Jeg skal få svaret i første eller andre uke av juli. Og derfor jeg trenger litt tid for å sende dette til dere. Jeg håper at dere forstår min situasjon. Vennlig hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #2 Del Skrevet 26. juni 2013 Det var i grunnen ikke særlig mange feil her, men jeg skriver om teksten litt, sånn at språket flyter bedre: Jeg tok prøve 3 i norsk skriftlig og muntlig i slutten av mai, men får ikke sensuren før første eller andre uke i juli. Jeg får derfor ikke sendt resultatet til dere nå, men skal gjøre det så snart det foreligger. Håper på forståelse for min situasjon. Vennlig hilsen Anonymous poster hash: be5e7...499 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
biba84 Skrevet 26. juni 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 26. juni 2013 Det var i grunnen ikke særlig mange feil her, men jeg skriver om teksten litt, sånn at språket flyter bedre: Jeg tok prøve 3 i norsk skriftlig og muntlig i slutten av mai, men får ikke sensuren før første eller andre uke i juli. Jeg får derfor ikke sendt resultatet til dere nå, men skal gjøre det så snart det foreligger. Håper på forståelse for min situasjon. Vennlig hilsen Anonymous poster hash: be5e7...499 Takk for din hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #4 Del Skrevet 26. juni 2013 Bare hyggelig! Anonymous poster hash: be5e7...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drue Skrevet 26. juni 2013 #5 Del Skrevet 26. juni 2013 Og derfor jeg trenger litt tid for å sende dette til dere. Akkurat denne setninga er et godt eksempel på en språkfeil svært mange norsklærende begår. Når man plasserer noe (f.eks. et adverbial) i forfeltet, skal verbal og subjekt i norsk skifte plass. Din setning mangler denne såkalte inversjonen. Nå har noen allerede hjulpet deg med teksten, men i framtida så kan det være greit å huske på at slike setninger på norsk skrives slik "og derfor trenger jeg...". Lignende eksempel: Hvis du har en slik setning: "jeg var på butikken igår", og ønsker å flytte "igår" fram i setninga, så skal det skrives "igår var jeg på butikken". Merk altså at subjekt og verbal har skifta plass. Lykke til med testresultatene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
biba84 Skrevet 26. juni 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 26. juni 2013 Takk for forklaring og for din tid for å rette til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #7 Del Skrevet 26. juni 2013 Akkurat denne setninga er et godt eksempel på en språkfeil svært mange norsklærende begår. Når man plasserer noe (f.eks. et adverbial) i forfeltet, skal verbal og subjekt i norsk skifte plass. Din setning mangler denne såkalte inversjonen. Nå har noen allerede hjulpet deg med teksten, men i framtida så kan det være greit å huske på at slike setninger på norsk skrives slik "og derfor trenger jeg...". Lignende eksempel: Hvis du har en slik setning: "jeg var på butikken igår", og ønsker å flytte "igår" fram i setninga, så skal det skrives "igår var jeg på butikken". Merk altså at subjekt og verbal har skifta plass. Lykke til med testresultatene Jeg er imponert over kunnskapene dine, Drue. Har du utdanning innen lingvistikk eller er det bare en hobby? Anonymous poster hash: 22d1f...074 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #8 Del Skrevet 26. juni 2013 Hvorfor må man kunne latin for å kunne lære seg norsk? Anonymous poster hash: 094f7...c02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drue Skrevet 26. juni 2013 #9 Del Skrevet 26. juni 2013 Jeg er imponert over kunnskapene dine, Drue. Har du utdanning innen lingvistikk eller er det bare en hobby? Anonymous poster hash: 22d1f...074 Jo, takk for det Jeg har noe utdannelse innen feltet, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå