Gå til innhold

"Har du hatt mange forhold tidligere"?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg nettdater,og dette spørsmålet dukker nesten alltid opp når jeg starter å skrive med noen!

Mange av dem skriver at de ikke har mye erfaring med damer og forhold, og så skal de da vite om jeg har mer erfaring enn dem....det virker ihvertfall som det er motivet bak å stille dette spørsmålet...?

Jeg synes det er direkte frekt å spørre om dette tidlig i et bekjentskap,og før man har møtt hverandre...Er jeg bare hårsår, eller er dette et spørsmål som er av litt privat karakter?

Anonymous poster hash: 6b1ce...249
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er hårsår.

Hvorfor skal det være et problem å svare på det?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du er hårsår.

Hvorfor skal det være et problem å svare på det?

Ok.

Jeg føler bare det er noe som passer seg best å spørre om når man møtes ansikt til ansikt,ikke på nett etter noen få meldinger.

Har merket meg at de jeg har møtt som jeg vet har godt dametekke ALDRI har stilt dette spørsmålet.

Det kommer utelukkende fra de (etter eget utsagn) uerfarne,som ikke har hatt mange jenter i livet sitt.

Anonymous poster hash: f0a4b...4fe

• Liker 1
Skrevet

Ok.

Jeg føler bare det er noe som passer seg best å spørre om når man møtes ansikt til ansikt,ikke på nett etter noen få meldinger.

Har merket meg at de jeg har møtt som jeg vet har godt dametekke ALDRI har stilt dette spørsmålet.

Det kommer utelukkende fra de (etter eget utsagn) uerfarne,som ikke har hatt mange jenter i livet sitt.

Hvorfor synes du det? Hva er det som får deg til å reagere på det spørsmålet? Er det noe personlig som får deg til å tenne?

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg synes også at det er en merkelig ting å spørre om, høres veldig ut som om det bunner i usikkerhet. Ville ikke hatt problemer med å svare på det, men ville stusset over spørsmålet.

Gjest Snyltefluen
Skrevet

Definer "forhold", ville jeg ha svart da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor synes du det? Hva er det som får deg til å reagere på det spørsmålet? Er det noe personlig som får deg til å tenne?

Det provoserer meg fordi jeg føler det er et spørsmål fordekt som "Nå skal jeg finne ut om hun er "den typen" jente som har sex med alle" og har gått inn og ut av forhold, eller om jeg har funnet en som er "skikkelig"....(les:jomfruelig)

Føler det er mange middelalderske holdninger til kvinner og seksualitet blant disse mennene med lite dame-erfaring.

(Jeg er i 30-årene og de som spør er ofte i slutten av 30-årene hvis det skulle ha noe å si..synes det er rimelig å forvente at de man møter i denne aldersgruppen har endel erfaring).

• Liker 4
Skrevet

Det provoserer meg fordi jeg føler det er et spørsmål fordekt som "Nå skal jeg finne ut om hun er "den typen" jente som har sex med alle" og har gått inn og ut av forhold, eller om jeg har funnet en som er "skikkelig"....(les:jomfruelig)

Føler det er mange middelalderske holdninger til kvinner og seksualitet blant disse mennene med lite dame-erfaring.

(Jeg er i 30-årene og de som spør er ofte i slutten av 30-årene hvis det skulle ha noe å si..synes det er rimelig å forvente at de man møter i denne aldersgruppen har endel erfaring).

Aha, du er redd for å bli sett på som "løs" med andre ord. Da kan jeg skjønne hvorfor du tenner.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Aha, du er redd for å bli sett på som "løs" med andre ord. Da kan jeg skjønne hvorfor du tenner.

Ja,og forstår ikke helt hva de ellers får ut av å stille et sånt spørsmål til en de nettop har begynt å skrive med hvis det ikke er for å bare få satt meg i bås på en måte...som enten "løsaktig" eller "kvalitetskvinne".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du har hatt mange forhold tidligere?

Anonymous poster hash: 37d1d...962
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du har hatt mange forhold tidligere?

Anonymous poster hash: 37d1d...962

Hehe.Nei - ikke etter min målestokk. Men det kan jo oppfattes ulikt fra mann til mann.

Skrevet

"Off! Så usikker du fremstår!" ...ville jeg tenkt om noen stilte meg det spørsmålet så tidlig.

Jeg ville nok kanskje utforsket hvorfor spørsmålet ble stilt sånn, og forsøkt å bli kjent med den andre. Jeg vet ikke. Jeg har aldri opplevd det.

Jeg ble en gang stilt en masse spørsmål om tidligere forhold PÅ en 1. sukkerdate - og det er vel den dårligste daten jeg har hatt noensinne! Det føltes som et revolverintervju! Det ble ingen flere dates - og det var vel tydelig for oss begge to! ;)

..men at temaet kommer opp på et tidspunkt.....det er vel mer vanlig.

Gjest Svampebob1
Skrevet

Ja,og forstår ikke helt hva de ellers får ut av å stille et sånt spørsmål til en de nettop har begynt å skrive med hvis det ikke er for å bare få satt meg i bås på en måte...som enten "løsaktig" eller "kvalitetskvinne". Anonymous poster hash: f0a4b...4fe

Tenk om det ikke er det det handler om? Tenk om de føler seg utrygge og trenger å betrygges litt før de går videre med deg? Jeg synes ikke du skal føle deg truet av dette..

Husk at det har skjedd ganske store forandringer når det gjelder sex og forhold de siste 20 årene. Jeg skjønner de godt jeg.. Jeg er ikke redd for å si at jeg er litt forsiktig der selv. Jeg har for all del ikke lyst til å bli utsatt for utroskap og jævelskap selv.

Men å spørre om fortiden hjelper vel egentlig lite. Fortid er fortid. Ingen vits i å ha fokus på den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk om det ikke er det det handler om? Tenk om de føler seg utrygge og trenger å betrygges litt før de går videre med deg? Jeg synes ikke du skal føle deg truet av dette..

Husk at det har skjedd ganske store forandringer når det gjelder sex og forhold de siste 20 årene. Jeg skjønner de godt jeg.. Jeg er ikke redd for å si at jeg er litt forsiktig der selv. Jeg har for all del ikke lyst til å bli utsatt for utroskap og jævelskap selv.

Men å spørre om fortiden hjelper vel egentlig lite. Fortid er fortid. Ingen vits i å ha fokus på den.

Forstår poenget ditt angående forsiktighet..Men er et sånt spørsmål en egnet måte å finne ut om motpartens moral og eventuell tendens til utroskap?...Jeg tror som du skrivert til slutt,at man må la fortid være fortid og konsentrere seg om nåtiden.

• Liker 2
Gjest Svampebob1
Skrevet

Forstår poenget ditt angående forsiktighet..Men er et sånt spørsmål en egnet måte å finne ut om motpartens moral og eventuell tendens til utroskap?...Jeg tror som du skrivert til slutt,at man må la fortid være fortid og konsentrere seg om nåtiden. Anonymous poster hash: f0a4b...4fe

Det er ikke akkurat DET man starter et forhold med, nei.

Man kunne jo prøvd det som en sjekkelinje på byen for å se hvordan det fungerer: "Øøøh.. Unnskyld, men hvor mange kjærester har du hatt, vennen?". Det hadde garantert slått an! ;-)

Greia er vel det at nettdating blir veldig upersonlig. I dine sko ville jeg nok ha spurt hvorfor han vil vite det. Kanskje man kan komme til bunns i det og kanskje til tross for det klossete spørsmålet, så sitter det en trivelig kar på andre siden av skjermen som føler det hele er litt skummelt ;-). Gærne damer er ikke til å spøke med, vettu ;-).

Gjest Svampebob1
Skrevet

Og moral og tendens til utroskap vil jo avdekkes før eller siden. Slikt vet man ikke før man blir kjent med hverandre.. Og selv da vet man det ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror aldri jeg har fått det spørsmålet (nettdatet i ca et halvt år, som 35-åring), i hvert fall ikke så direkte... og jeg ville tolket det som usikkerhet - antagelig en usikkerhet som hadde vært avtennende. Nå pleier det jo å komme fram ting etter hvert som man blir kjent, og det er heller ikke alltid unaturlig eller suspekt å diskutere tidligere erfaringer i en kontekst som via en nettdatingside. Et par av mine beste venner har jeg fått på den måten - vi har ikke endt med å ha noe forhold/sex, men det har blitt naturlig å diskutere sånne tema - like og ulike erfaringer. Man kan lære mye om seg selv på den måten. Har man selvinnsikt i hvorfor man har tatt ulike valg, hvorfor man er der man er i livet osv.

Men altså, å spørre om man har hatt "mange" eller "få" forhold, kanskje før man har en dypere samtale i gang, det er litt pussig. Hvorfor spør man om det? Jeg bryr meg ikke så mye om hva slags forhold en potensiell kjæreste har hatt tidligere... selv har jeg få og ikke veldig gode forhold bak meg, det ene var altfor langt og har sånn sett kanskje hindret meg i å heller få noen flere gode erfaringer (forhold, sexpartnere, kanskje familie og barn?). Det som er viktig er om man har felles verdier i et nytt forhold, og om man er i stand til å være en god partner...

Anonymous poster hash: d63e8...649
  • Liker 1
Gjest Ozelot
Skrevet

Ja, får det ofte. Også har det vist seg at de tenker mest på om jeg har hatt mye sex. Synes det er useriøst og irriterende, for det skjer ikke sjeldent dette her + at mange av de som spør er over 30 år!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det de egentlig lurer på er om du har pult mer enn det de har.

Anonymous poster hash: db9a7...736
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lyver selvsagt alltid når jeg får det spørsmålet. Svarer at jeg ikke har hatt så mange forhold. Et langt og et ikke veldig langt etter at jeg ble skilt.

Forteller at jeg har vært på mange dater det ikke har blitt noe mer av, slik at disse mennene får det bildet de ønsker seg av meg; en dame som evner å være seriøs i forhold, men likevel attraktiv nok til å bli invitert ofte ut på date.

Anonymous poster hash: c082d...a73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...