Fru Blå Skrevet 19. april 2004 #21 Del Skrevet 19. april 2004 Hvordan er det med føflekker på barn, egentlig? Tiåringen har en flekk på halsen som er litt opphøyet. I dag syntes jeg det så ut som at det var små føflekkbrune felt ved siden av den. Det kan vel kanskje være merker etter noe annet, men likevel. Er det vanlig å måtte fjerne føflekker på barn? Datteren min har en medfødt føflekk med diameter som en ert, på nakken sin. Den var vi til utredning for noen mnd etter hun var født hos hudlege. De vil ikke fjerne den når hun er så liten, da det ikke er større risiko for at hun skal få kreft i den, enn det er i en vanlig liten føflekk. Legen sa at hun kunne fjerne den i ungdoms alder hvis hun/vi var redd for at den skulle forandre seg. Jeg er flink å smøre den med høy faktor om sommeren når hun er ute i sola, ellers så dekker jo håret også over så jeg er ikke spesiellt bekymret over at hun har den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asianpie Skrevet 21. april 2004 #22 Del Skrevet 21. april 2004 Hvilke metode er best å bruke på ansiktet? Jeg har en kjempeliten/men synlig føflekk på ansiktet.. Litt over leppen, har lyst å fjerne den.. Vil helst ikke sitte igjen med et stygt arr.. Kan noen råde meg hvilke metode jeg bør benytte? Og hvor jeg kan få gjor tdet? Forresten, hvor mye vil det koste? Jeg fikk fjernet to føflekker hos en føflekkspesialist. Han brukte laser. Liten lokalbedøvelse, gjorde overhodet ikke vondt og det beste av alt; det blir ikke arr! Før har jeg fjernet med kniv, det er heller ikke vondt, men det blir små arr.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #23 Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg har fryst vekk, og likevel gikk de ikke bort Jeg fikk også høre at det ikke var noe problem å være i sola etter jeg hadde kuttet vekk og fryst vekk, ca en uke sa de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #24 Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg har også tenkt på å fjerne en jeg har i ansiktet, rett over leppa. Men min mor mener at det ikke går an, fordi vevet ligger for dypt. Har ikke vært hos legen enda, men er det sjanse for at det blir stort arr? Jeg vil ikke har arr rett over leppa, da har jeg heller føflekken. Å hva koster det sånn ca. å fjerne føflekker, noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Monica Skrevet 30. juni 2010 #25 Del Skrevet 30. juni 2010 Jeg har fjernet to føflekker hos min forige fastlege. han satte en liten bedøvelse, deretter brant ham dem vekk. hadde bare på plaster en dag eller noe, så ble det en vanlig skorpe på dem. etter noen dager datt skorpen av. Ikke noen stygge arr eller noe Det eneste jeg angrer på, er at jeg ikke tok alle føflekkene mine den dagen. Koster jo tydelighvis det samme (vanlig timespris) uansett hvor mange man fjerner. Har nå lyst til å fjerne et par til, men virker som de må kuttes av. Synes det virker tungvindt med sting som må fjernes osv. Rart ikke flere leger brenner de bort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå