Gå til innhold

Nice

*Shira*

Anbefalte innlegg

Vurderer å dra til Nice. Noen som har vært der? Hvordan er temperaturen der i slutten av august og september mnd.

Please svar fort har et tilbud jeg må svare på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Det er varmt; var der i midten av august, og det holdt ca 25 grader i vannet. Strendene er for det meste rullesteinstrender, og strandleie er relativt dyrt, så vidt jeg husker.

Byen er sjarmerende, men jeg fikk ikke noe positivt inntrykk av innbyggerne; de er leie av turister og til tider arrogante, og nekter å snakke annet enn fransk.

Men jeg kunne tenkt meg en tur dit igjen nevertheless :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi var der i midten av august for 5 år siden. Synes temperaturen var passe deilig.

Ble positivt overrasket at de fleste snakket brukbart engelsk, men noen ganger måtte vår dårlige fransk brukes.

Veldig billig og effektivt å bruke toget dersom du vil besøke andre steder langs kysten (f.eks. Cannes eller Monaco)

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller anbefale Ville Franche, Cap Ferat, Beaulieu enn NIce.

Det er smaa mye koseligere og mer sjarmerende byer som ligger likeved.

Personlig har jeg ikke sansen for Nice og drar heller til noen av stedene over eller Cannes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Jeg hadde veldig sans for Nice da jeg var der for noen år siden, det jeg synes trekker ned er at det ikke er sandstrand der. Har hørt mange som har klaget over franskmenn generelt at de ikke vil snakke annet enn fransk, men hadde aldri problemer med det.

Hvor godt du vil like byen kommer nok an på hvor gammel du er, hvor mye du har reist rundt tidligere og hva du er vant med. Jeg var 18 år da jeg var der, og stortrivdes med fortausrestaurantene, underholdningen i gatene på kvelden osv. Det var mye tigging, og barn som solgte ting når man satt på fortausrestaurantene og det ødela litt, men sånn er det jo de fleste turiststeder.

Jeg var der i juli og da var det steikvarmt der. Sandalene mine smeltet av den varme asfalten..... *sukk* Har lyst til å reise tilbake jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar jenter. Kjæreste turen er i boks, vi drar nest siste uke i september. En uke barnefri, jeg både gleder meg og gruer meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...