Gjest Forrytteren Skrevet 14. april 2004 #1 Del Skrevet 14. april 2004 For noen mnd siden bestemte jeg meg for å ta opp ridningen igjen. Solgte hesten da jeg begynte å studere, men så ble savnet forstort :-) . Har fått en kjempefin ridehest på for, og koser meg to dager i uken. For dette betaler jeg 1.200 kr, litt i meste laget synes jeg men det er en dyr stall så.... Det er en "ung" jente som eier han, og jeg tror til tider hun synes det er litt "ork" å ha hest (virker i allefall sånn), men det har ikke jeg noe med. Det jeg synes var litt merkelig oppførsel: Hun spurte meg litt før påske om jeg skulle bort, eller om jeg kunne tenke meg å ha hesten litt ekstra for hun ville reise på ferie. Jeg skulle ingen ting i påsken, så jeg sa ja til å passe han 1 uke. I går fikk jeg en txt melding om jeg snarest kunne betale for det jeg hadde ridd ekstra i påsken, 150 kr pr. gang. Er dette vanlig praksis?? Jeg trodde jeg gjorde henne en tjeneste jeg??? Hadde jeg visst at jeg måtte betale for det så hadde jeg jo ikke tatt han hele uken. Kjenner jeg reagerer litt, er dette normal oppførsel/praksis, eller har jeg bare truffet en veldig grisk hesteeier??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 14. april 2004 #2 Del Skrevet 14. april 2004 Synes det høres veldig rart ut.. Man betaler jo ikke for å hjelpe noen... Hun hadde jo ikke kunne reise bort om du ikke hadde stilt opp. Hun prøver selg vel bare. Jeg ville sagt at dette ikke var aktuelt i og med at det ikke var avtalt på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 14. april 2004 #3 Del Skrevet 14. april 2004 Jeg hadde aldri betalt for noe som ble bestemt etter at det var blitt gjort. Jeg hadde sagt til henne at det er totalt utelukket å komme å kreve penger uten at det var blitt avtalt på forhånd. Det er jo tross alt du som har gjort henne en tjeneste denne gangen, for hun ville reise bort. Syns det er frekt å kreve penger av deg, og spesielt siden det kom i ettertid. Hadde dere snakket om dette før så hadde det vært en annen sak, men siden det ikke ble gjort hadde jeg nektet å betale. Hun skal reise på ferie, og samtidig kreve at folk som stiller opp for henne skal betale for dette. Ja jeg vil si du har møtt på en pengegrisk hesteeier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 14. april 2004 #4 Del Skrevet 14. april 2004 Det er absolutt ikke "normalt", ikke på stallen vår i allefall. Her betaler man for det man rir fast, ikke ekstra for da gjør man jo stort sett eieren en tjeneste..... Jeg hadde iallefall nektet å betale. Dessuten synes jeg det er mye å betale 1.200 kr for å ri 2 ganger i uken..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 14. april 2004 #5 Del Skrevet 14. april 2004 Jeg hadde heller ikke betalt. Har aldri hørt om noe sånt. En annen ting om det hadde vært avtalt på forhånd, men nå stilte du opp og gjorde henne en tjeneste. Det skal du ikke betale for. Hun virker litt grisk ja .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnvil| Skrevet 14. april 2004 #6 Del Skrevet 14. april 2004 Hehe, enig med de andre her. Man betaler ikke for å gjøre andre en tjeneste. Hun burde i tilfelle ha sagt ifra først, men det er sleipt uansett.. At du betaler 1200,- pr mnd når det er en dyr stall er forståelig. Vi betalte rundt 1000,- for to dager i uka der jeg var.. Det skal jo dekke stall, mat, skoing, + kanskje litt til... Hadde kutta ut hele hesten jeg. Det finnes jaggu folk som er allrighte som setter ut hesten sin på for... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 14. april 2004 #7 Del Skrevet 14. april 2004 Enig med deg jeg, Forrytteren. Hvis du har hatt hesten ekstra i påsken fordi hun spurte deg om du kunne det, så har du helt klart gjort henne en tjeneste. Og da synes ikke jeg det er riktig at du skal betale for ekstra forrytterdager! Greit å avklare på forhånd en annen gang, si "jeg betaler vel ikke for den helgen" hvis du blir bedt om å ha hesten en helg f.eks. Kos deg med hesten da - hester gått fort i blodet, og man får abstinenser uten! :hestesmiley: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #8 Del Skrevet 18. april 2004 Nei, vet du hva!! Det er det frekkeste :evil: Man betaler da ikke for å hjelpe andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 18. april 2004 #9 Del Skrevet 18. april 2004 Hun spurte, uten å nevne betaling. IKKE BETAL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jolene Skrevet 22. april 2004 #10 Del Skrevet 22. april 2004 Du burde jo heller fått betalt for å passe den for henne slik at hun kunne ta seg ferie. Det er nå værtfall min mening. Prisen du betaler i utgangspunktet er også ganske dyr syns jeg.. Men nå vet ikke jeg hvordan hest det er da.. Vil tro at jenta har magert med penger til å betale for hesten sin og derfor utnytter deg litt.. Eller så er hun veldig grisk!! Pass på lommeboka di! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #11 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg har hatt hest i mange år, har desverre ikke det lenger nå, men når jeg hadde hest hadde jeg forrytter hele tiden. Vi hadde avtalt faste dager hun skulle ri, men hvis jeg trengte "fri", eller omvendt, hvis hun trengte "fri", forandret aldri prisen seg. Det var en fast mnd. pris jeg var avhengig av å få inn for å få det til å gå rundt... Dette gikk begge veier. Jeg synes bare det var kos, hvis min forrytter kunne få ri litt ekstra når jeg skulle bort eller noe, og så på det som god hjelp at det lot seg avtale på den måten!! Det ville ALDRI kommet på tale at hun skulle betale ekstra for å gjøre meg en slik tjeneste... Ta det opp med henne med en gang, og forklar at det ikke er sånn det fungerer... høres ut som hun er litt "umoden"... lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 25. april 2004 #12 Del Skrevet 25. april 2004 Nei, ærlig talt! Det der er direkte smålig! Be deg betale for en tjeneste?? Det høres jo helt forrykende teit ut! Hadde jeg vært deg, ville jeg bare latt være å betale, og si til henne at du gjorde henne en tjeneste, og derfor skulle det vært du som fikk betaling om det skal være penger med i bildet! når jeg drar bort på ferie, så betaler jeg folk for å ta hesten min, og omvendt! Er dette en typisk snobbestall? jeg må bare spør, for der jeg jobbet før, var det sykt snobbemiljø, der unge jenter utnyttet andre unge jenter for å få ekstra lommepenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nysgjerrig ja Skrevet 30. april 2004 #13 Del Skrevet 30. april 2004 Hvordan ble det? betalte du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 30. april 2004 #14 Del Skrevet 30. april 2004 Makan til oppførsel! Først så gjør du henne en god tjeneste, og så vil hun at du skal betale!? Så frekt! Nei, avtalen mellom dere var at du skulle passe hesten en hel uke, det ble ikke nevnt noe om betaling for arbeidet hverken den ene eller den andre veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helter Skelter Skrevet 30. april 2004 #15 Del Skrevet 30. april 2004 Ikke, ikke, ikke betal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå