Gå til innhold

Stemor, eller??

Murvel

Anbefalte innlegg

Bruk av ord kan defineres på mange måter, men det blir ikke alltid like logisk for meg....

Moren til min stedatter har innprentet ungen at jeg ikke er hennes stemor så lenge den "ordntlige" mora ikke er død.

Synes det blir litt sært, for jenta vil jo gjerne ha en "tittel" på meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min samboers søn har altid kaldt mig bare Ann, men så efter at hans mor flyttede op til nordnorge kom han selv til mig og sagde at nu var jeg jo næste så godt som hans mor nu hvor hans rigtige mor var så langt væk, det gav min tåre i øjnene. Det bliver svært hvis man skal ud og konkurere med bioloigske mor, men nogen mødre bliver vel bange for at miste sin identisitet overfor barnet. Selv er opvokset med stefar men for mig har det altid bare været far, personlig kan jeg ikke li ordene stemor/far halvbror/søster for mig bliver det helt fejl, det er ikke så vigtig for mig om jeg har født barnet selv eller om det kommer færdig pottetrænet alle mine børn, vores og hans børn får akkurat samme behandling og kærlighed, det er ikke deres skyld at mor og far ikke kan leve sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren til min stedatter har innprentet ungen at jeg ikke er hennes stemor så lenge den "ordntlige" mora ikke er død.

:o :o :o

Stemor-betegnelsen har da ingenting å gjøre med hvorvidt biologisk mor er i live eller ei!

Dersom du er samboer/gift med faren til denne jenta, er du pr definisjon stemor. Enten moren liker det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er da stemor selvom biologisk mor er i live?? Har aldri hørt en sånn definisjon, jeg...

Jeg er stemor til min samboers tre barn - og det selvom mamma'n deres i aller høyeste grad lever :)

I ditt tilfelle er det vel mamma'n til barnet som er livredd for å bli "utkonkurrert" eller noe, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ditt tilfelle er det vel mamma'n til barnet som er livredd for å bli "utkonkurrert" eller noe, tror jeg...

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...