AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #21 Skrevet 24. juni 2013 Jeg hadde blitt sur, men neppe skjelt deg ut av den grunn. Det er bare det at det tar så utrolig lang tid når ansatte "skal bare" når man står i kassekø. Syns det er bedre når de da spør kunden om de så prisen og slår inn den prisen kunden foreslår, eller litt under. F.eks om du ikke vet prisen på et brød, kunden sier det pleier å koste 23 kr, så tar du 20 kr for brødet. Da slipper du å holde hele køen på vent mens du leieter rundt etter pris. Hadde dette derimot vært en gjentakende greie i butikken så kunne jeg nok kjeftet litt ja. Anonymous poster hash: 62b3d...084
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #22 Skrevet 24. juni 2013 Jeg hadde blitt sur, men neppe skjelt deg ut av den grunn. Det er bare det at det tar så utrolig lang tid når ansatte "skal bare" når man står i kassekø. Syns det er bedre når de da spør kunden om de så prisen og slår inn den prisen kunden foreslår, eller litt under. F.eks om du ikke vet prisen på et brød, kunden sier det pleier å koste 23 kr, så tar du 20 kr for brødet. Da slipper du å holde hele køen på vent mens du leieter rundt etter pris. Hadde dette derimot vært en gjentakende greie i butikken så kunne jeg nok kjeftet litt ja. Anonymous poster hash: 62b3d...084 Og hadde jeg stått bak deg i køen hadde jeg skjelt ut deg igjen. Sure fulk som deg er bare så utrolig døvt. Anonymous poster hash: dfc54...fba 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #23 Skrevet 24. juni 2013 Og hadde jeg stått bak deg i køen hadde jeg skjelt ut deg igjen. Sure fulk som deg er bare så utrolig døvt. Anonymous poster hash: dfc54...fba Two wrongs don't make a right vet du. Det går an å gi beskjed uten å kjefte. Av og til virker det som folk ikke er klar over det. Anonymous poster hash: 73dae...7dd 1
mandel92 Skrevet 24. juni 2013 #24 Skrevet 24. juni 2013 Jobber på butikk, og sånne ting skjer "hele" tiden, irriterende, men jeg kan jo ikke bare gi det bort gratis? Jeg må slå det inn til en eller annen pris og enkelte ting har jeg ikke peiling på hva koster, som regel pleier jeg å spørre kunden om de så hva produktet kostet, og som regel aner de ikke, av og til tilbyr kunden seg å springe bort å sjekke, men som regel sjekker jeg det, om det ikke står noen pris, ser jeg bare hva lignende produkt koster. Aldri opplevd at noen har blitt sur eller irritert..
sol87 Skrevet 24. juni 2013 #25 Skrevet 24. juni 2013 Haha, folk blir sur for så mye rart. Jeg jobber i butikk, men vi selger ikke mat. Likevel kan et av og til oppstå problemer. For eksempel at kassa, som i realiteten er en datamaskin bare "klikker". Det er selvfølgelig utenfor min kontroll, men da kan en kunde prestere å si, men en grinete tone: "JEG HAR DET FAKTISK GANSKE TRAVELT!!!" Vel, da bør du kanskje legge handlerunden til når du har tid? En gang hadde vi til og med strømbrudd, og da var det en og annen kunde sur for det også. "HVA SKAL JEG GJØRE NÅ DA?" Eh...Og for ikke å snakke om han som var på skoshopping, skulle betale, men så virka plutselig ikke terminalen. Jeg foreslo minibanken 20 meter unna, men han hadde det travelt må skjønne, for han skulle være på flyplassen (som ligger 40 minutter unna) om en halvtime! Hallo?
Gjest Linda sofie Skrevet 24. juni 2013 #26 Skrevet 24. juni 2013 Jeg hadde sikkert blitt stresset hvis jeg hadde dårlig tid, men jeg hadde da ikke klikket for det
stripen Skrevet 24. juni 2013 #27 Skrevet 24. juni 2013 I noen butikker har man varelager, så om man ikke kan slå inn en vare (hvis strekkoden er borte f.eks), så hjelper det lite å dikte opp en pris. Da blir det krøll i hele systemet. Det er liten vits å fortelle eller vise personen i kassen hvor dritt man synes situasjonen er (med mindre det er han eller hun i kassen som er problemet). At noen har glemt å prise en vare trenger ikke å være den i kassen sin feil, men allikevel skal enkelte ødelegge uskyldige folk sine dager fordi at de ikke klarer å tenke lengre enn sin egen nesetipp. 2
Gjest Aegon Targaryen Skrevet 24. juni 2013 #28 Skrevet 24. juni 2013 Jeg hadde blitt rasende og rasert butikken i vilt raseri..................Men egentlig hadde jeg ikke brydd meg om det
Catnip Skrevet 24. juni 2013 #29 Skrevet 24. juni 2013 Folk kan være idioter av og til, de slutter aldri å sjokkere meg. Jeg pleier å tenke at de har det kjipt med seg selv eller hadde en dårlig dag og lot det gå utover meg, hvis jeg føler meg urettferdig behandlet av en kunde. Det hjelper litt! Av og til vil folk kjefte bare for å ha noen å rakke ned på, og da er det bare å sette på et stort smil og spille så dum du bare kan. Av og til klager folk fordi posene på jobben min koster en krone, og da smiler jeg bare bredt og nikker fraværende mens jeg gir dem vekslepengene og ønsker dem en fin dag. Jeg hverken svarer eller beklager, for jeg har jo ikke gjort noe feil i slike tilfeller. Noen ganger ser jeg at de blir enda mer irriterte fordi de ikke får respons på drittslengingen sin, og da fryder jeg meg inni meg. Etterpå baksnakker jeg kunden på bakrommet med kollegaene mine. Det hjelper også! 2
jabx Skrevet 24. juni 2013 #30 Skrevet 24. juni 2013 Ts her. Jeg jobber i butikk og ble regelrett skjelt ut. Merker at det plager meg selv idag, hun klikka fullstendig. verste var vel at det var kø også. Jeg beklaget veldig, forstår jo at det er frustrerende for henne å vente når hun hadde dårlig tid. Sa også at hun jo ikke trengte å kjøpe den, siden jeg måtte bruke tid på å finne ut av prisen. Å bare sette en pris kan jeg jo ikke gjøre når den kunne bli veldig feil.. Det er ingen grunn til å bli sur for noe slikt. Jeg skulle ønske jeg var der da dette skjedde, for jeg pleier alltid å blande meg hvis en annen kunde begynner å lage kvalm (når jeg selv er kunde, selvsagt). Jeg ser det som en borgerplikt å si et sannhetens ord til slike idioter. Sette dem på plass. Neste gang kan det være meg de kjefter på og jeg er i en situasjon der jeg ikke kan/har lov til å svare med samme mynt. 1
Gjest Snyltefluen Skrevet 24. juni 2013 #31 Skrevet 24. juni 2013 (endret) Selvfølgelig hadde jeg ikke skjelt ut vedkommende i kassen. Som du selv sa, slikt skjer. Hadde jeg hatt veldig dårlig tid hadde jeg heller unnskyldt meg og sagt jeg ble nødt til å gå fra varene. Moren min, derimot, hadde glatt skjelt deg ut etter alle bokens regler, deretter ringt meg for å fortelle om den udugelige butikkansatte som ikke kunne jobben sin. Litt kort lunte der i gården, ja. Endret 24. juni 2013 av Snyltefluen
Gjest Riskjeks Skrevet 24. juni 2013 #32 Skrevet 24. juni 2013 Hadde ikke akkurat blitt sur, men hadde jeg hatt dårlig tid hadde jeg nok blitt litt oppgitt/irritert.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #33 Skrevet 24. juni 2013 Hadde ikke akkurat blitt sur, men hadde jeg hatt dårlig tid hadde jeg nok blitt litt oppgitt/irritert. Og da kommer vi tilbake til: Hvorfor handle når du har dårlig tid.. I butikken jeg jobber, har ingen, verken kassearbeidere eller butikksjef mulighet til å endre pris på noe i butikken, det er det kun distriktssjefen som kan. Da er vi faktisk ganske stuck når vi havner i en slik situasjon... Anonymous poster hash: dfa51...de9
Gjest Riskjeks Skrevet 24. juni 2013 #34 Skrevet 24. juni 2013 Og da kommer vi tilbake til: Hvorfor handle når du har dårlig tid.. I butikken jeg jobber, har ingen, verken kassearbeidere eller butikksjef mulighet til å endre pris på noe i butikken, det er det kun distriktssjefen som kan. Da er vi faktisk ganske stuck når vi havner i en slik situasjon... Anonymous poster hash: dfa51...de9 Hvorfor ikke? Man planleger jo handling utifra hvor lang tid det faktisk tar normalt sett, ikke hvor langt tid det kan ta hvisomatte dersomatte... 1
Gjest Silvermist Skrevet 24. juni 2013 #35 Skrevet 24. juni 2013 Nei, jeg hadde overhodet ikke blitt sur på den ansatte for dette. Siden jeg har over 3,5 i IQ så skjønner jeg at noen ganger er ikke ting registrert riktig i datasystemet/prisen mangler osv., og jeg skjønner også at den ansatte da må finne ut hva varen koster. At folk kan blir sur for noe sånt er tragisk, men mange er dessverre slik og benytter enhver mulighet for å tømme seg for noe galle. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #36 Skrevet 24. juni 2013 Synes det er tåpelig når kunder blir sur for slikt. Tror dere at vi som sitter bak kassa synes det er noe morsommere når ting ikke fungerer som de skal? Jeg vet at mitt ønske er å yte best mulig service og at kunden skal være fornøyd etter handel hos oss. Derfor er det alltid kjedelig å måtte springe halve butikken for å finne ut av ting, uansett hva det gjelder. Det er uansett ikke kassadamen/mannen sin feil. Selvfølgelig er det kjedelig, men det er bare å bite i seg, for slikt kan skje hvem som helst, når som helst. Anonymous poster hash: 4a3d1...7a9 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #37 Skrevet 24. juni 2013 Som kunde opplever jeg dette svært ofte, og det er irriterende. Men jeg vet at det ikke er den som sitter i kassen sin skyld, så jeg kjefter ikke på ham/henne. Det er den som har ansvar for at prisene i kassen er oppdatert, som bør skjerpe seg.Anonymous poster hash: 27f32...66c
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #38 Skrevet 24. juni 2013 Det hender noen ganger at personen i kassa spør meg om jeg husker hva det kostet, hvis jeg ikke gjør det kan enten jeg eller h*n sjekke prisen i hylla om butikken er liten og det ikke er kø. Jeg har også opplevd at de bare har gjettet en pris, eller spurt en ansatt i kassen ved siden av som også gjerne bare gjetter. Så ser de gjerne litt spørrende på meg som i "er det en OK pris å betale synes du" før de slår det inn. Jeg ser at alle ikke har muligheter for dette, men det er i min mening den greieste løsningen. Skulle den ansatte begynt å ringe distriktssjefer eller på andre måter bruke lang tid på det lille problemet så kunne jeg nok blitt litt oppgitt og irritert (men uten å skjelle ut den ansatte) om jeg hadde dårlig tid og lavt blodsukker. Og ikke si at man må sette av handling til en dag man har veldig god tid, noen ganger så har man bare ikke det og må ha noe i butikken og håper på at det går relativt raskt og smertefritt. Anonymous poster hash: a1e87...778
Gjest Riskjeks Skrevet 24. juni 2013 #39 Skrevet 24. juni 2013 Nei, jeg hadde overhodet ikke blitt sur på den ansatte for dette. Siden jeg har over 3,5 i IQ så skjønner jeg at noen ganger er ikke ting registrert riktig i datasystemet/prisen mangler osv., og jeg skjønner også at den ansatte da må finne ut hva varen koster. At folk kan blir sur for noe sånt er tragisk, men mange er dessverre slik og benytter enhver mulighet for å tømme seg for noe galle. De fleste blir vel ikke sure på personen i kassa, men synes det er kjedelig at dette skjer fordi det tar lang tid, man føler de oppgitte sukkene fra folk lenger bak i køen osv.
Gjest Silvermist Skrevet 24. juni 2013 #40 Skrevet 24. juni 2013 De fleste blir vel ikke sure på personen i kassa, men synes det er kjedelig at dette skjer fordi det tar lang tid, man føler de oppgitte sukkene fra folk lenger bak i køen osv. Ja, det kan vel hende? Klart man blir litt oppgitt om man hadde sett for seg en kjapp handel, inn og ut av butikken på et par min. Men det er jo noe med dette å ta seg i det, og ha litt folkeskikk, når du ser at ting går på tverke for den i kassen. Det er noe annet hvis den ansatte tydelig roter til og slurver, slik at handelen tar lang tid. Men om det tekniske på kassen svikter, og den ansatte unnskylder seg og prøver å løse situasjonen så burde man holde seg for god til å stå og sukke i køen. Synes jeg 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå