AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Si at du er i en butikk ( for eks matbutikk) og du har funnet en del produkter, står i kassa og skal betale. Så får den butikkansatte ikke opp prisen på et bestemt produkt og beklager seg og sier at han/hun må finne ut prisen først fordi prisen hverken ligger inne i kassesystemet og heller ikke står på hylla. Og sier også at hun/han ikke gjør det for å være vanskelig, men fordi han må ha en omtrentlig pris først. Hadde du blitt sur og skjelt ut den butikkansatte for noe slikt? Er det forståelig at sånne ting kan skje? Anonymous poster hash: 1c6b8...093
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Det er jo sånt som skjer. Jeg hadde ikke akkurat klikka for det Anonymous poster hash: 67ef8...cc4 4
Gjest badeand1 Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Helt forståelig. Hadde også sagt noe sånn som "det går helt fint " eller lignende. Endret 23. juni 2013 av Mortem 4
FantasDick Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Nei, jeg hadde ikke blitt sint. Jeg jobber i butikk og hadde jeg hatt en kunde som hadde skjelt meg ut for noe sånt så hadde jeg gitt kunden et par alvorsord. Endret 23. juni 2013 av FantasDick 1
makkapakka Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Hadde vel klikka i vinkel henvendt meg til køen for å få forståelse, deretter hadde jeg klasket produktet midt i trynet på den ansatte snudd på hælen og trampet ut av butikken... 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 Kunne nok bli synlig oppgitt, men aldri om jeg hadde skjelt ut noen for det. Anonymous poster hash: 73dae...7dd 1
Gjest oreokaka Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Det er jo helt vanlig. Hadde absolutt ikke blitt sur for sånt 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Ville aldri skjelt noen ut for det. Står selv bak kassen og har mange gang måtte forsinke kundene pga andre kollegaer av meg som har slurvet i arbeidet. Anonymous poster hash: b9728...bb9
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #9 Skrevet 23. juni 2013 Jeg hadde bedt kassadamen om å slå inn prisen til en liknende produkt og legge på en tier. Betaler heller noen kroner mer, enn å måtte vente og ikke rekke bussen.Anonymous poster hash: 20033...905
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #10 Skrevet 23. juni 2013 Ts her. Jeg jobber i butikk og ble regelrett skjelt ut. Merker at det plager meg selv idag, hun klikka fullstendig. verste var vel at det var kø også. Jeg beklaget veldig, forstår jo at det er frustrerende for henne å vente når hun hadde dårlig tid. Sa også at hun jo ikke trengte å kjøpe den, siden jeg måtte bruke tid på å finne ut av prisen. Å bare sette en pris kan jeg jo ikke gjøre når den kunne bli veldig feil.. Anonymous poster hash: 1c6b8...093
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #11 Skrevet 23. juni 2013 Jeg jobber i butikk og dette skjer av og til, så jeg blir ikke sint. Men vet det er mange som blir det og går helt opp i liminga(bare se på tråden som heter "dumme ting kunder sier"). Så om du jobber med noe slikt TS, så må du bare ta på deg regnfrakken og la det prelle av. Tullinger finnes overalt, SÆRLIG på matbutikker. Tullinger må visst spise dem også Ingen som forlanger å få en vare gratis på f.eks. en klesbutikk bare fordi prislappen tilfeldigvis har falt av, eller blir sint for det(vel, skal vel aldri si aldri...) Men på matbutikker, ja der er det tydeligvis helt i orden! Så ikke la det plage deg TS, ikke verdt det. Dette er små, triste mennesker som vet de slipper unna med slik oppførsel fordi du jobber i et service yrke. Anonymous poster hash: 27b90...64d 2
According To Skrevet 23. juni 2013 #12 Skrevet 23. juni 2013 opplevd slike situasjon flere ganger når jeg jobbet i butikk og at en måtte finne prisen, kunder har aldri blitt direkte sur, men muligens vist små irritasjon.
Stinelin Skrevet 23. juni 2013 #13 Skrevet 23. juni 2013 Skjeller aldri ut noen jeg. Jeg blir ikke sint eller sur, men tenker alltid "Hva med å merke varene riktig?". Helt greit at det glipper av og til, men noen butikker er håpløse på prising. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #14 Skrevet 23. juni 2013 Ts igjen. Vil legge til at vi er veldig flinke på å prise varene, veldig sjelden dette skjer. Nå er det ikke jeg som har ansvar for å prise heller, men det spiller ingen rolle. Jeg hadde selv aldri skjelt ut noen for noe sånt. Anonymous poster hash: 1c6b8...093
daemonia Skrevet 23. juni 2013 #15 Skrevet 23. juni 2013 Finnes det folk som blir sur for at en pris ikke ligger inne og at det ikke er mulig å bare dikte opp en pris...? 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #16 Skrevet 23. juni 2013 Har selv jobbet i butikk og kjenner til problemet. Av og til er det ikke oppdatert. Ofte hadde vi feil i forbindelse med tilbudsvarer. Vi som satt i kassen hadde ikke kontroll over prisene på samtlige varer i butikken (noe enkelte kunder mente at vi burde ha). Derfor måtte vi ringe til den enkelte avdelingen (tørrvare, ferskvare, meieri, sportsavdeling, elektroavdeling osv) for å få riktig pris. Har hatt kunder som har blitt irriterte og sinte over at prisene ikke stemmer. Og noen har også kjeftet. Men hva hjelper vel det? Jeg som var i kassen kunne ikke gjøre så mye enn å forsøke å få tak i riktig vedkommende som kunne gi meg riktig pris. Å slå inn en pris på måfå fikk vi selvsagt ikke lov til. Anonymous poster hash: e0f1f...e89 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #17 Skrevet 23. juni 2013 Nei, jeg hadde ikke blitt sur. Men hadde jeg jobbet i kassen og opplevd dette så hadde jeg blitt sur på sjefen! Noen har ikke gjort jobben sin når prisen ikke er inne. Jeg opplever at ting ikke er priset rett som det er og da kjøper jeg det ikke. Elendig av butikken. Anonymous poster hash: 721f2...b38 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #18 Skrevet 23. juni 2013 Kunne nok bli synlig oppgitt, men aldri om jeg hadde skjelt ut noen for det. Anonymous poster hash: 73dae...7dd Hvorfor hadde du blitt det? Får du noe ut av det, annet enn å gjøre en annen sin arbeidsdag litt kjip?Anonymous poster hash: 62c5c...2a9 5
Gjest bustyvel Skrevet 23. juni 2013 #19 Skrevet 23. juni 2013 Jeg får kjeft for sånt daglig. Man blir vant til det. Ja - vi skal i utgangspunktet ha synlig og oppdatert pris på alt, samt pris/kode på alle varer som skal gjennom kassa, men dessverre funker ikke alt hele tiden. Og da passer det ypperlig å ta ut litt frustrasjon på en kasserer har jeg erfart. Har lært med å bare glise bredt og ønske de en stråååålende dag 2
Cuckold Skrevet 23. juni 2013 #20 Skrevet 23. juni 2013 Det finnes en del surpomper her i verden, folk som går rundt og lar seg irritere av alt mulig. Kanskje de er veldig stresset eller misfornøyd med tilværelsen og så har de kort lunte og lar dette gå ut over butikkansatte o.l. Tror dette er noe man som butikkansatt bare må lære seg å overse, eller i hvert fall skaffe seg et mentalt teflonbelegg så man ikke lar slike ting gå inn på seg. Når det er sagt tror jeg butikken hadde vunnet på å gi de ansatte såpass rom til å bruke eget skjønn at de ansatte så langt det er mulig kan gi kunden den samme service man ville fått om det var innehaveren av butikken selv som stod for betjeningen. For tenker vi oss at butikksjefen selv står bak disken vil denne neppe holde varen tilbake bare fordi prislappen har falt av. Driver man egen butikk vil man i en slik situasjon foreslå en for kunden gunstig pris utfra det man vet om prisnivået på tilsvarende varer, og så kan kunden få velge om man vil godta denne prisen. Verre hadde det ikke trengt å være. Og jeg tror en butikk som lar de ansatte få såpass spillerom at de vil kunne opptre på samme måte vil tjene på det. Jeg ville i hvert fall oppfattet det som et pluss ved denne butikken. Men ikke tenk mer på denne episoden, det er den virkelig ikke verdt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå