Gjest Freakingawesome Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Blabediblabla? Endret 2. juli 2013 av Freakingawesome
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Jeg leste historien din for en tid siden, og det var sterk lesning. Jeg håper virkelig det ordner seg for deg! Du har en imponerende styrke. Det er bare så trist (og provoserende) at din egen styrke blir brukt mot deg, jeg tenker på denne "Du er for frisk til å få hjelp" beskjeden du får fra legene. Anonymous poster hash: ea93a...b1e
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Skjønner at du ikke har hatt det lett, men hvis du skal gå til sak, hva er det du skal ha dekket? Den staten du vil gå til sak mot er "alle oss andre". Anonymous poster hash: 10ca0...1c9 1
Gjest Freakingawesome Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Skjønner at du ikke har hatt det lett, men hvis du skal gå til sak, hva er det du skal ha dekket? Den staten du vil gå til sak mot er "alle oss andre". Anonymous poster hash: 10ca0...1c9 Vil ha noe igjen for alle årene min psykiske tilstand har kostet meg, spesielt siden dette kunne ha blitt tatt tak i lenge før det eskalerte til det nivået den er på i dag. Vil ha noe igjen for at jeg aldri har vært i stand til å ta en jobb, aldri vært i stand til å fullføre utdannelse og det faktumet at min økonomiske situasjon er forferdelig pga dette. Om det hadde blitt tatt et skikkelig tak i tidligere så hadde jeg neppe endt opp her jeg er idag. Også selfølgelig for all personskade dette har medført. Im a really messed up kid. I tillegg har jeg inkasso opp etter ørene for ubetalte regninger i sammenheng med dette. Den behandlingen jeg har fått har vært så til de grader utilstrekkelig Endret 23. juni 2013 av Freakingawesome
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Vil ha noe igjen for alle årene min psykiske tilstand har kostet meg, spesielt siden dette kunne ha blitt tatt tak i lenge før det eskalerte til det nivået den er på i dag. Vil ha noe igjen for at jeg aldri har vært i stand til å ta en jobb, aldri vært i stand til å fullføre utdannelse og det faktumet at min økonomiske situasjon er forferdelig pga dette. Om det hadde blitt tatt et skikkelig tak i tidligere så hadde jeg neppe endt opp her jeg er idag. Også selfølgelig for all personskade dette har medført. Im a really messed up kid. I tillegg har jeg inkasso opp etter ørene for ubetalte regninger i sammenheng med dette. Den behandlingen jeg har fått har vært så til de grader utilstrekkelig Welcome to the club. Vi er mange. Men du kan dessverre ikke regne med å få en dritt, og jeg tør påstå at min historie er en god del hakk verre enn din basert på de tingene som kom frem i TV-intervjuet, uten å si at jeg har det verre enn deg eller at dette er en konkurranse. Jeg kjenner andre som har det verre enn meg igjen. Livet er urettferdig, og det er ikke noe forsvar for de som ikke har gjort jobben sin. Men husk, du er 22 år. Du er faktisk ennå ung. Du kan ennå ta en utdannelse for eksempel. Du må bare fokusere på hva DU kan gjøre. Anonymous poster hash: 6cac9...96f 4
Gjest Freakingawesome Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Welcome to the club. Vi er mange. Men du kan dessverre ikke regne med å få en dritt, og jeg tør påstå at min historie er en god del hakk verre enn din basert på de tingene som kom frem i TV-intervjuet, uten å si at jeg har det verre enn deg eller at dette er en konkurranse. Jeg kjenner andre som har det verre enn meg igjen. Livet er urettferdig, og det er ikke noe forsvar for de som ikke har gjort jobben sin. Men husk, du er 22 år. Du er faktisk ennå ung. Du kan ennå ta en utdannelse for eksempel. Du må bare fokusere på hva DU kan gjøre. Anonymous poster hash: 6cac9...96f Var veldig mye i det intervjuet som ble utelatt. Men ser hva du mener. Er heller ikke i stand til å klare noen utdannelse på dette punktet. Jeg er langt ifra frisk... Endret 23. juni 2013 av Freakingawesome
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 At du i det hele tatt vurderer å gå til sak mot noen er latterlig provoserende. Du har kanskje ikke hatt en lett oppvekst, men vi er sinnsykt mange som ikke har det. Langt fler enn det du tror har hatt det jævlig. Du valgte ikke lupusen, en kjip far eller mor som tok livet sitt, men DU valgte å bruke vold mot de rundt deg. DU valgte hasj. DU valgte alkohol. DU valgte kriminalitet. DU valgte å gi faen i regninger. DU har valgt et uansvarlig liv. Så skal du ha noen til å betale deg for det? Hva forventer du egentlig, at noen skal sy puter under armene dine så du kan leve uansvarlig uten å måtte ta følgene for det? Nei vet du hva. Selvfølgelig er det ikke riktig at man skal vente lenge på psykiatrisk behandling, men du skal være glad for at du i det hele tatt får noe tilbud, om du så må vente lenge/for lenge på det. Du har vist at du har noe viljestyrke ved å trene og gå ned i vekt, bruk viljestyrken til å komme deg dit du vil på egen hånd. In the end kjemper vi alle alene, og du kommer ikke noe vei over å sutre over alt du ikke har. Jeg har hatt en forferdelig oppvekst og også opplevd tap av forelder osv., men jeg har valgt å jobbe for livet. Jeg har valgt bort rus, kriminalitet og et elendig liv. Jeg har valgt å konsentrere meg på skolen, valgt å kjempe meg igjennom sorg og kjærlighetssorg, jeg har valgt å ta en universitetsgrad og jeg har valgt et annet liv. Jeg tenker fremdeles jevnlig på å avslutte ting, og livet er fremdeles ikke bra, men en dag vil jeg få det bedre fordi valgene mine har ført meg dit. Det eneste jeg kan si til deg er suck it up og få orden på livet ditt. Det finnes støtteordninger for å fullføre VGS og siden får du skaffe deg en utdanning og jobb. Anonymous poster hash: ee83a...ada 6
Gjest Sunniva1 Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Vil ha noe igjen for alle årene min psykiske tilstand har kostet meg, spesielt siden dette kunne ha blitt tatt tak i lenge før det eskalerte til det nivået den er på i dag. Vil ha noe igjen for at jeg aldri har vært i stand til å ta en jobb, aldri vært i stand til å fullføre utdannelse og det faktumet at min økonomiske situasjon er forferdelig pga dette. Om det hadde blitt tatt et skikkelig tak i tidligere så hadde jeg neppe endt opp her jeg er idag. Også selfølgelig for all personskade dette har medført. Im a really messed up kid. I tillegg har jeg inkasso opp etter ørene for ubetalte regninger i sammenheng med dette. Den behandlingen jeg har fått har vært så til de grader utilstrekkelig Norge på sitt verste.
Miah Skrevet 23. juni 2013 #9 Skrevet 23. juni 2013 Jeg synes synd på deg som har slitt såpass mye TS, men uansett om man har hatt en trøblete oppvekst og er/har vært suicidal så betyr ikke det at man har rett på erstatning fra staten. Du fikk riktignok ikke nok hjelp, men mye av problemene dine har rett og slett grunnet i dine egne valg. Å være i en ekstremt forferdelig situasjon synes jeg ikke rettferdiggjør dårlige valg. 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. juni 2013 #10 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Så pen du er. Jeg synes du skal gjøre det ja, snakk med advokat. Jeg har heller ikke fått hjelp, bestevenninnen min fikk ikke, hun tok selvmord. Egentlig skulle jeg ønske de fikk en helvetes bot og måtte endre rutinene sine. Endret 23. juni 2013 av Evilposelos
Gjest Reza08 Skrevet 23. juni 2013 #11 Skrevet 23. juni 2013 Leste innlegget du skrev for en stund siden, pluss intervjuet på TV2. Det var en sterk historie å lese. All den faenskapen du har opplevd gjennom livet, blir uutholdelig for de fleste. Du har ikke en gang rukket å komme over en tragedie før den neste kommer. I en slik stund føler man seg hjelpesløs, tom, trist, håpløs og ikke god nok. Mange som er inne i en tung periode psykisk brygger på en klump inni seg selv som stadig vokser og blir vondere og vondere for hver dag. Føles slik. Periodevis kan også følelsen av ensomhet være et stort problem. Når mennesker du trodde var dine venner plutselig dolker deg i ryggen, er selvfølgelig dette tungt og blir en stor belastning. At så mange står på venteliste for å få hjelp til å komme seg videre, er bare tragisk. Et land som Norge burde ha såpass med midler at dette ikke skulle være et så stort problem. Mange tar selvmord før de får behandling grunnet alt for lang ventetid. Er ikke annet enn kritikkverdig. Folks liv og helse burde ha en sentral betydning. Men må uttrykke at du har vært utrolig sterk som har kommet deg igjennom all denne møkka i så mange år. Du har all grunn til å være stolt av deg selv. En ordentlig fighter kan vi trygt si at du er. Essensielt at du bygger videre på alle de postivie egenskapene du har som menneske. Ingen fortjener å få oppleve så mange nederlag og traumatiske opplevelser. Vær deg selv, ikke fokuser på alle som vil deg vondt. Knytt heller sterkere bånd til de du har god kjemi med. Livet har mye mer å by på. Utdannelsen din kan du ta når det passer deg. Dessuten finnes det en del jobber du ikke trenger noe særlig utdannelse får å få. Mange jobber personlige egenskaper teller minst like mye. Om du bør gå til sak eller ikke avgjør du selv, men du har en solid historie å komme med. De siste årene har noen personer vunnet saken mot skolen/kommunen/helsevesenet. Blant annet Robert Liland som ble mobbet gjennom lang tid. Har lagt ved en link med intervjuer av Robert. http://www.nrk.no/video/emne/Robert%20Liland/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå