Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Reiser med min 13-åring til Kreta i sommer, masse info og mailer fra Thomas Cook, der man bla kan reservere seter?

Koster penger gjør det og......er det noe man må/burde eller bare droppe? Skjønner hvis man har en grunn, men det har ikke vi...anna enn at vi gjerne vil sitte sammen. Kan man risikere å ikke få det, noen med den erfaringen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får sitte sammen. Det å reservere seter er bare tull med mindre man har veldig lange ben og foretrekker god plass der, eller foretrekker seter mot en vegg pga små barn eller noe sånt.

Skrevet

Ja, sånn tenker jeg også, men så er det noen år siden jeg reiste på charter...vi venter til vi sjekker inn som planlagt tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er viktigere å sjekke inn tidlig, for sjekker dere inn sent, kan det jo hende at dere ikke får sitte sammen.

Anonymous poster hash: 7eb0b...6ad
Skrevet

Det er viktigere å sjekke inn tidlig, for sjekker dere inn sent, kan det jo hende at dere ikke får sitte sammen.

Anonymous poster hash: 7eb0b...6ad

Ved Charterflygninger fordeles gjerne setene 7 dager før avreise. Så ingen muligheter til å velge sete ved innsjekking. Og hvis alle andre velger og reservere seter, slik at det ikke er 2 ledige ved siden av hverandre. Ja så da for man heller ikke sitte ved siden av hverandre. Det er faktisk en risk og ta.

En annen ting som jeg har lest flere steder på nett (men ikke opplevd selv) er at folk sier det virker som den tildelingen av seter tidvis skjer i hytt og pine. At folk ikke for seter sammen, selv om det opplagt var ledige seter sammen den gang setene ble fordelt. Årsak til at de oppdaget det, var at det var to par, ingen hadde forhåndsreservert og begge parene ble splittet. Men så viste det seg at kona i ene paret hadde fått plass ved siden av mannen i andre paret. Så slik løste de floken. Dette er dog historie andre har skrevet på nett så kan ikke gå 100% god for den.

Men uansett er alle dobbeltseter reservert så blir man uansett splittet hvis man ikke har reservert.

Skrevet

Og skulle det skje, noe jeg tviler på, så er folk ofte mer en velvillige til å bytte plass slik at man kan sitte ved siden av sitt barn.

Skrevet

Og skulle det skje, noe jeg tviler på, så er folk ofte mer en velvillige til å bytte plass slik at man kan sitte ved siden av sitt barn.

Hvorfor det, hvis de aktuelle rundt har betalt for å få netopp det setet er de neppe særlig inntresert i å bytte bort plassen de har betalt for. Er heller ingen grunn til at de skulle det, bare fordi TS er gnien.

• Liker 6
Skrevet

Fordi sånn er det. Har sett mange eksempler over årene. Og jeg tror neppe alle kjøper seter.

Skrevet (endret)

Og man er ikke gnien selv om man ikke kjøper seter.

Innlegg ryddet for personangrep

Sophie-Ann, mod

Endret av Sophie-Ann
Skrevet (endret)

Og man er ikke gnien selv om man ikke kjøper seter.

Og selvsagt er man gnien hvis man forventer at andre som har betalt for å reservere seter, skal flytte seg bare fordi man ikke selv gidder å gjøre det.

Innlegg og sitat redigert for personangrep

Sophie-Ann, mod

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd sete kaos de fleste gangene jeg har dratt med charter. Værst var det når min 12 år gamle bror fikk plass ved nødutgangen. det hadde han jo ikke lov til. Så da måtte det masse bytter til.

Anonymous poster hash: 17f84...1a7
Skrevet (endret)

Selv på charterselskapene sine sider står det at de strekker seg langt for at folk under samme bookingkode skal få sitte sammen.

Hvor mange ganger har du egentlig sett fortvilte foreldre stå og snakke med personalet fordi de ikke kan sitte med sine barn? Ingen? Nei, der ser du.

Innlegg redigert for personangrep

Sophie-Ann, mod

Endret av Sophie-Ann
AnonymBruker
Skrevet

Om det er meget viktig for en mor eller far å sitte ved siden av sitt barn skal jeg ikke være vrang, jeg kan godt bytte, men da forventer jeg at forelderen betaler det jeg har betalt for å reservere det. Så langt strekker min hjelpsomhet seg, ikke lengre.

Anonymous poster hash: caef7...a42

• Liker 2
Skrevet

Jeg har opplevd sete kaos de fleste gangene jeg har dratt med charter. Værst var det når min 12 år gamle bror fikk plass ved nødutgangen. det hadde han jo ikke lov til. Så da måtte det masse bytter til.

Anonymous poster hash: 17f84...1a7

Det er en annen ting man faktisk skal være klar over når man skal ut og fly. At kun fult følige voksne mennesker for lov til å sitte ved nødutgangen. Da det nemmelig er et krav at ved en eventuell evauering må den som sitter der hjelpe til med å¨åpne utgangen.

AnonymBruker
Skrevet

Dere risikerer jo i verste fall å måtte sitte langt fra hverandre, men sannsynligvis blir dere plassert sammen. Hvis det er en risiko dere er villig til å ta, så sparer dere de kronene.

Jeg for min del reserverer fordi jeg er veldig glad i vindusplass.

• Liker 2
Skrevet

Dere risikerer jo i verste fall å måtte sitte langt fra hverandre, men sannsynligvis blir dere plassert sammen. Hvis det er en risiko dere er villig til å ta, så sparer dere de kronene.

Jeg for min del reserverer fordi jeg er veldig glad i vindusplass.

Samme her, for meg er vindusplass viktig. Og den gir jeg ikke fra meg. Selv ikke om jeg skulle fått betalt for å flytte meg.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg reiste charter med mannen min sist satt vi sammen på vei til ferie, men på hver vår side av midtgang på vei hjem. En mor og sønn i barneskolealder (ca. 7-9 år) ble plassert langt fra hverandre i flyet. Jeg la ikke merke til dette, men overhørte på flyplassen etterpå at kabinpersonalet ikke hadde kunne hjelpe de, fordi ingen av de med enslig bookingnummer på passasjerlisten var villige til å flytte seg.

Anonymous poster hash: c5a9c...17f
Gjest Blondie65
Skrevet

Vel, hvis jeg har betalt for vindussete så flytter jeg ikke til midtgangen fordi noen andre som ikke har bestilt sete vil sitte sammen.

Jeg reiser alene og har veldig dårlig erfaring med å ikke bestille sete for da får jeg det skrotet de ikke får solgt til andre.

Skulle jeg ha flyttet meg til et annet sete måtte jeg fått pengene tilbake eller et annet vindussete.

Er det viktig for deg å sitte sammen med reisefølget ditt ja da booker du sete.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep

Sophie-Ann, mod

Skrevet

Vel, hvis jeg har betalt for vindussete så flytter jeg ikke til midtgangen fordi noen andre som ikke har bestilt sete vil sitte sammen.

Jeg reiser alene og har veldig dårlig erfaring med å ikke bestille sete for da får jeg det skrotet de ikke får solgt til andre.

Skulle jeg ha flyttet meg til et annet sete måtte jeg fått pengene tilbake eller et annet vindussete.H

Helt enig med deg! Jeg betaler alltid for vindussete nesten bakerst, og flytter meg heller ikke fordi en unge "liker å sitte ved vinduet".

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...