Gå til innhold

Hvorfor er det lov?

Fremhevede innlegg

Gjest dritt lei
Skrevet

Hvorfor er det lov å holde folk "gunstig" i live? Nå mener jeg innen psykriatien. Når de tar ibruk fotfølging osv.. er så dritt lei av det. Hvorfor kan jeg ikke bare dø om jeg har lyst? Hva i huleste er så viktig med meg egentlig? Jeg er en verdiløs dritt. Jeg skjønner ikke hvorfor de er så opptatt med å holde meg i live. Jeg skjønner det virkelig ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel for at man skal rekke å "tenke klart" fremfor å gjøre noe dumt når man står midt oppi noe akutt vondt og vanskelig. Når det gjelder fotfølging, er jeg enig i at man bør stille spørsmål ved det, og det er jeg lei for at det er såpass få som ser ut til å gjøre...

I ditt konkrete tilfelle, håper jeg du klarer å få noe ut av oppholdet, og at tankene endrer seg etterhvert... Er utrolig vanskelig å føle seg slik du gjør nå, og jeg tviler ikke på at det er vanskelig å skape et gunstig tillitsforhold til behandlerene dine når de fotfølger deg ved tvang... Håper uansett at du kommer deg gjennom dette, selv om du selv ser ut til å håpe på noe annet... Føler med deg. :klem:

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til at man holder folk "kunstig i live" som du sier, er rett og slett fordi at når du er så psykisk syk at du ønsker å dø, regner man dette som en alvorlig sykdom. Livet er ditt, og alt i det er ditt valg, men man ønsker at du skal være frisk og klar i hodet før du tar en slik avgjørelse. Det er man ikke når man er så deprimert at man ikke ser lys i tunnellen.

Jeg har vært der du er, og hatet fotfølging, hatet tvang og alt som fulgte med det, men nå når jeg tenker tilbake på det, er jeg veldig glad for at jeg ble passet så godt på, for hadde de ikke gjort det, hadde ikke jeg vært her nå. Jeg vet at du tenker at "det er sikkert annerledes med henne, hun vet ikke hva hun snakker om... osv". Det kommer bedre tider, ting kan bli enklere. Bare prøv å holde ut en liten stund til.

Alle mennesker har verdi. Jeg er sikker på at det er veldig mange som er ufattelig glad i deg, og du har garantert mange gode evner og kvaliteter.

Sender deg en god :klemmer:

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Grunnen til at man holder folk "kunstig i live" som du sier, er rett og slett fordi at når du er så psykisk syk at du ønsker å dø, regner man dette som en alvorlig sykdom. Livet er ditt, og alt i det er ditt valg, men man ønsker at du skal være frisk og klar i hodet før du tar en slik avgjørelse. Det er man ikke når man er så deprimert at man ikke ser lys i tunnellen.

Jeg har vært der du er, og hatet fotfølging, hatet tvang og alt som fulgte med det, men nå når jeg tenker tilbake på det, er jeg veldig glad for at jeg ble passet så godt på, for hadde de ikke gjort det, hadde ikke jeg vært her nå. Jeg vet at du tenker at "det er sikkert annerledes med henne, hun vet ikke hva hun snakker om... osv". Det kommer bedre tider, ting kan bli enklere. Bare prøv å holde ut en liten stund til.

Alle mennesker har verdi. Jeg er sikker på at det er veldig mange som er ufattelig glad i deg, og du har garantert mange gode evner og kvaliteter.

Sender deg en god :klemmer:

Catch 22...

AnonymBruker
Skrevet

Når du er innlagt så er du institusjonens sitt ansvar. De kan ikke la deg ta selvmord eller skade deg selv når du er inne hos dem. Tenk på de avisoverskriftene!

I tillegg så vil de at du skal være frisk når du tar en så viktig avgjørelse, ikke når du er på ditt sykeste.

Klem

Anonymous poster hash: a6be5...320
Skrevet

Kunstig, ikke gunstig.

Det er gunstig for helsen å ha sex, plastikkblomster er kunstig.

AnonymBruker
Skrevet

Catch 22...

Det heter da Catch 24..?

Anonymous poster hash: 5321e...2bd

AnonymBruker
Skrevet

Det heter da Catch 24..?

Anonymous poster hash: 5321e...2bd

Eh, nei, catch 22... Etter boken med samme navn.

Anonymous poster hash: d423e...3d9

• Liker 1
Skrevet

Først en god klem til deg! :hjerte:

Du må kjenne på en enorm håpløshet. Det at de ikke kan "tillate" at du tar livet dit er for du er deres ansvar. Og kjære deg, det er jo ingen som ønsker at noen skal ta livet av seg. Du har sikkert mange som er kjempe glad i deg og mennesker rundt deg som aldri vil miste deg. Får sikkelig vondt når jeg leste dette. Sliter veldig opp og ned selv, så for meg ble dette sterkt.

Håper du vil finne livsgleden og se at dette er for å hjelpe deg. Ingen vil tillate med åpne øyne å gi ett verdifullt menneske til døden!

Klem :hug:

• Liker 1
Skrevet

Kjære ts!
Jeg er dessverre nødt til å stenge tråden din, fordi vi ikke vet hva slags svar du kan få. Det høres ut som dette er noe du bør ta opp med de som du føler at fotfølger deg, så du kan få et svar på hvorfor de behandler deg som de gjør i psykiatrien. Håper du får den hjelpen du trenger slik at du kan se på livet på en annen måte. Jeg skjønner godt det er vanskelig, men de som ivaretar deg gjør det jo for at du til slutt skal føle deg bedre.

Rainbow81, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...