Gå til innhold

Jeg vil bli sykepleier :)


Gjest Aria.

Anbefalte innlegg

Gjest Aria.

Har funnet ut at jeg vil bli sykepleier! Det har vært veldig frem og tilbake, men har endelig kommet frem til at dette er det rette for meg.

Jeg har tenkt til å søke neste år, men er det noe som helst mulighet for å ta det nå fra høsten av? Søknadsfristen var jo 1. mars. Det er vel lite sannsynlig at sykepleier kommer på restetorget? Jeg bor i Oslo og vil studere her. Er det noe privat man kan søke seg inn på som begynner nå fra høsten av?

Er klar for å vente til neste høst, men er også veldig ivrig så det hadde vært gøy begynne nå til høsten allerede :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel omtrent 100% sikkert at det ikke er ledige plasser på sykepleien, og ihverfall i Oslo. Det står mange i kø.

Men søk neste år. Lykke til med studiet.

Hilsen nybakt sykepleier.



Anonymous poster hash: 53285...b7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ozelot

Har funnet ut at jeg vil bli sykepleier! Det har vært veldig frem og tilbake, men har endelig kommet frem til at dette er det rette for meg.

Jeg har tenkt til å søke neste år, men er det noe som helst mulighet for å ta det nå fra høsten av? Søknadsfristen var jo 1. mars. Det er vel lite sannsynlig at sykepleier kommer på restetorget? Jeg bor i Oslo og vil studere her. Er det noe privat man kan søke seg inn på som begynner nå fra høsten av?

Er klar for å vente til neste høst, men er også veldig ivrig så det hadde vært gøy begynne nå til høsten allerede :)

Du kan jo sjekke resttorget. Alltid muligheter for at det kan ligge noe der. Men vær kjapp, her er det førstemann til mølla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sjekke resttorget. Alltid muligheter for at det kan ligge noe der. Men vær kjapp, her er det førstemann til mølla.

Diakonova, eller Diakonhjemmet, husker ikke hvem av de, har oppstart fra nyttår hvertfall! Kan jo sjekke ut det :)

Anonymous poster hash: 1a2ff...877

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleierstudet blir vel ikke fult vel? De har jo ikke engang kvote for førstegangsvitnemål på HiOA. Det er vel fordi det er mange plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleierstudet blir vel ikke fult vel? De har jo ikke engang kvote for førstegangsvitnemål på HiOA. Det er vel fordi det er mange plasser.

Jeg vet ikke hvordan det er på HiOA, men her så står over 200 i kø.

Anonymous poster hash: 53285...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel kanskje en mulighet for å komme inn på restplasser ja, men jeg kjenner ikke så godt til opplegget. Men da tviler jeg sterkt på at det er mulig å komme inn i Oslo. Da må du nok søke på de mindre attraktive skolene, selv om noen av disse kan være nokså bra. Er vel kun beliggenhet som gjør at flere ikke søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du virkelig villig til å tørke og vaske voksne personer som har bæsjet på seg? Er du villig til å hjelpe personer som har innvoller som henger ut av magen etter en ulykke? Er du villig til å risikere smitte hvis du skulle stikke deg på en sprøyte du har brukt på noen? Er du rede til å se mennesker som er døende, som vrir seg i smerte og som en kan gjøre lite for?

Er du sikker på at dette er noe du vil? Ikke minst vil du oppleve lite takknemlighet for den jobben du gjør, både fra leger og fra pasienter. Enkelte dager vil jobben din føles og oppleves helt meningsløs og ødeleggende for egen del. Sikker på dette?



Anonymous poster hash: 56dcd...163
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at jeg vil bli sykepleier! Det har vært veldig frem og tilbake, men har endelig kommet frem til at dette er det rette for meg.

Jeg har tenkt til å søke neste år, men er det noe som helst mulighet for å ta det nå fra høsten av? Søknadsfristen var jo 1. mars. Det er vel lite sannsynlig at sykepleier kommer på restetorget? Jeg bor i Oslo og vil studere her. Er det noe privat man kan søke seg inn på som begynner nå fra høsten av?

Er klar for å vente til neste høst, men er også veldig ivrig så det hadde vært gøy begynne nå til høsten allerede :)

Faen så dum du er.

Anonymous poster hash: d1d5c...9f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du virkelig villig til å tørke og vaske voksne personer som har bæsjet på seg? Er du villig til å hjelpe personer som har innvoller som henger ut av magen etter en ulykke? Er du villig til å risikere smitte hvis du skulle stikke deg på en sprøyte du har brukt på noen? Er du rede til å se mennesker som er døende, som vrir seg i smerte og som en kan gjøre lite for?

Er du sikker på at dette er noe du vil? Ikke minst vil du oppleve lite takknemlighet for den jobben du gjør, både fra leger og fra pasienter. Enkelte dager vil jobben din føles og oppleves helt meningsløs og ødeleggende for egen del. Sikker på dette?

Anonymous poster hash: 56dcd...163

Det er vel negative sider ved alle jobber. Jeg reagerer på at du mener leger og pasienter ikke viser takknemlighet. Jeg har jobbet på eldresenter, og mange av pasientene er alt for takknemlige! De er så glad for den hjelpen de får, for den gode praten, for en hånd å holde i. De takker meg for ting jeg mener det er en selvfølge at de skal få! De trenger ikke engang si det med ord, men du merker hvor takknemlige de er. Selvfølgelig er ikke alle sånn, men de fleste pasientene jeg har møtt er det. Endret av Silkepote
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen så dum du er.

Anonymous poster hash: d1d5c...9f1

Er man dum om man vil bli sykepleier, mener du ??

Eller er det jeg som har misforstått?

Anonymous poster hash: e406e...69d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleierstudet blir vel ikke fult vel? De har jo ikke engang kvote for førstegangsvitnemål på HiOA. Det er vel fordi det er mange plasser.

Har aldri noensinne sett sykepleie på restetorget.. Er mange søkere også vet du..

Anonymous poster hash: faf34...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du virkelig villig til å tørke og vaske voksne personer som har bæsjet på seg? Er du villig til å hjelpe personer som har innvoller som henger ut av magen etter en ulykke? Er du villig til å risikere smitte hvis du skulle stikke deg på en sprøyte du har brukt på noen? Er du rede til å se mennesker som er døende, som vrir seg i smerte og som en kan gjøre lite for?

Er du sikker på at dette er noe du vil? Ikke minst vil du oppleve lite takknemlighet for den jobben du gjør, både fra leger og fra pasienter. Enkelte dager vil jobben din føles og oppleves helt meningsløs og ødeleggende for egen del. Sikker på dette?

Anonymous poster hash: 56dcd...163

Og du har hvilket grunnlag til å uttale deg? Er du sykepleier selv? Latterlig innlegg, føler jeg må kommentere hvert punkt i dette idiotiske innlegget ditt.

Er du virkelig villig til å tørke og vaske voksne personer som har bæsjet på seg?

Bæsjtørking er en veldig liten del av jobben. Ja, av og til må vi gjøre det, men noen må gjøre det. Med ditt syn på yrket mitt håper jeg nesten du blir sittende i din egen bæsj hvis du skulle bli pleietrengende..

Er du villig til å hjelpe personer som har innvoller som henger ut av magen etter en ulykke?

Ja, selvfølgelig. Spennende og livreddende, dessuten er det sjeldent man opplever dette. Du har da ingen garanti for at du slipper å være første person på ett ulykkessted. Forskjellen mellom deg og meg er at jeg har mye mer kompetanse enn det du har ;)

Er du villig til å risikere smitte hvis du skulle stikke deg på en sprøyte du har brukt på noen?

Skjer så og si aldri så lenge man er nøye med å kvitte seg med nåler med en gang. Aldri stukket meg på en sprøyte selv, kjenner ingen andre sykepleiere som har gjort det.

Er du rede til å se mennesker som er døende, som vrir seg i smerte og som en kan gjøre lite for?

Der jeg jobber blir pasientene godt smertelindret da vi har ett eget smerteteam som er noen råskinn på smertelindring. De fleste opplever en smertefri og verdig død - og det takket være oss!

Ikke minst vil du oppleve lite takknemlighet for den jobben du gjør, både fra leger og pasienter.

Tror sykepleier er ett av de mest takknemlige yrkene man kan ha. I 95% av tilfellene er pasienter og pårørende svært takknemlige og man får ofte skryt for god jobb. Legene er også jevnt over fornøyde.

Enkelte dager vil jobben din føles og oppleves helt meningsløs og ødeleggende for din egen del.

Ja, man blir sliten og det kan være mye å gjøre, og man er ofte helt kake i hodet, men meningsløs er det ingen dager som er.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest småhjerte

Har funnet ut at jeg vil bli sykepleier! Det har vært veldig frem og tilbake, men har endelig kommet frem til at dette er det rette for meg.

Jeg har tenkt til å søke neste år, men er det noe som helst mulighet for å ta det nå fra høsten av? Søknadsfristen var jo 1. mars. Det er vel lite sannsynlig at sykepleier kommer på restetorget? Jeg bor i Oslo og vil studere her. Er det noe privat man kan søke seg inn på som begynner nå fra høsten av?

Er klar for å vente til neste høst, men er også veldig ivrig så det hadde vært gøy begynne nå til høsten allerede :)

Søknadsfristen var vel 1 april? Uansett for sent tror jeg. Men vet det finnes noen høyskoler som tilbyr studier fra januar av. Du kan jo sjekke om noen skoler tilbyr dette i nærheten av der du bor? Så kan du sjekke ut om det er mulig å søke nå, selv om det er sent. De vet allerede hvor mange søkere de har, og har de ledige plasser der, så lar de deg vel sikkert søke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aria.

Er du virkelig villig til å tørke og vaske voksne personer som har bæsjet på seg? Er du villig til å hjelpe personer som har innvoller som henger ut av magen etter en ulykke? Er du villig til å risikere smitte hvis du skulle stikke deg på en sprøyte du har brukt på noen? Er du rede til å se mennesker som er døende, som vrir seg i smerte og som en kan gjøre lite for?

Er du sikker på at dette er noe du vil? Ikke minst vil du oppleve lite takknemlighet for den jobben du gjør, både fra leger og fra pasienter. Enkelte dager vil jobben din føles og oppleves helt meningsløs og ødeleggende for egen del. Sikker på dette?

Anonymous poster hash: 56dcd...163

Nedlatende post men jeg svarer deg:

Er du virkelig villig til å tørke og vaske voksne personer som har bæsjet på seg? Det går greit. Du hjelper de jo! Du skjønner vel det?

Er du villig til å hjelpe personer som har innvoller som henger ut av magen etter en ulykke? Ja, veldig gjerne. Det er noe jeg hadde sett på som veldig spennende og jeg er absolutt villig til å hjelpe.

Er du villig til å risikere smitte hvis du skulle stikke deg på en sprøyte du har brukt på noen? NEI. Men jeg tror ærlig talt risikoen for dette er ganske liten hvis man er forsiktig og nøye, noe jeg er.

Er du rede til å se mennesker som er døende, som vrir seg i smerte og som en kan gjøre lite for? Som sykepleier er man der for å hjelpe mennesker som er syke og har smerte. HJELPE! Jeg er ikke rede til å stå og se på folk som lider, jeg er rede til å hjelpe folk som trenger hjelp.

Lite takknemlighet.... vel, det er faktisk ikke noe jeg har tenkt over, at noen skal vise takknemlighet ovenfor jobben. Jeg jobber på kontor idag som teamleder innen finans og det er MEGET lite takknemlighet her også, da jeg studerte jobbet jeg på butikk og opplevde sjeldent takknemlighet. I hvilke yrker gis det mye takknemlighet for jobben man gjør? Det er ikke så mange.

Det er jo negative sider ved yrket. Men jeg vil jo HJELPE mennesker. Jeg elsker å jobbe med mennesker, jeg digger å lære om anatomi, sykdommer og behandlinger, hvordan man redder liv. Hvordan kan det være negativt å ville hjelpe folk som trenger hjelp?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Aria.

Søknadsfristen var vel 1 april? Uansett for sent tror jeg. Men vet det finnes noen høyskoler som tilbyr studier fra januar av. Du kan jo sjekke om noen skoler tilbyr dette i nærheten av der du bor? Så kan du sjekke ut om det er mulig å søke nå, selv om det er sent. De vet allerede hvor mange søkere de har, og har de ledige plasser der, så lar de deg vel sikkert søke :)

Har funnet en skole som har start i januar :) Får se hva det blir til, går det ikke så søker jeg neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Køen i oslo pleier å være på over 200, så restplasser blir det ikke.

Diakonova har hvertfall før hatt oppstart fra Januar. Sjekk ut det.

Endret av pinar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at jeg vil bli sykepleier! Det har vært veldig frem og tilbake, men har endelig kommet frem til at dette er det rette for meg.

Jeg har tenkt til å søke neste år, men er det noe som helst mulighet for å ta det nå fra høsten av? Søknadsfristen var jo 1. mars. Det er vel lite sannsynlig at sykepleier kommer på restetorget? Jeg bor i Oslo og vil studere her. Er det noe privat man kan søke seg inn på som begynner nå fra høsten av?

Er klar for å vente til neste høst, men er også veldig ivrig så det hadde vært gøy begynne nå til høsten allerede :)

Hurra for deg, og alle landets sykepleiere! :blomst::klappe:

Selv hadde jeg aldri greid å være en god omsorgsperson for noen ut over mine aller nærmeste - jeg liker ikke folk så godt, rett og slett. Derfor blir jeg så glad når jeg hører om folk som vil, virkelig vil, være sykepleier eller lærer eller en annen av disse utrolig viktige jobbene som jeg aldri hadde fikset å gjøre selv. Dere er gode mennesker, og jeg er glad for at dere fins!

Anonymous poster hash: ec4f7...fd5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedlatende post men jeg svarer deg: osv. osv.......

Hvorfor mener du den posten var nedlatende? realistiske tanker og negative erfaringer, er det jeg leser ut fra en slik post. Viktig å ha med slikt også når man velger en utdanning, ikke bare de glorifiserte rosenrøde solskinnshistoriene om hvordan et yrke kan være i en perfekt verden.

Anonymous poster hash: de59b...e2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...