Gjest Ethereal Skrevet 13. april 2004 #1 Skrevet 13. april 2004 For tiden har jeg helt dilla på pasta, men ikke med de tradisjonelle sausene. Nei, jeg har oppdaget at less is more også på pastafronten. Dessuten prøver jeg å spise mest mulig vegetarisk. Mine favoritter: Pasta med pesto, ristede pinjekjerner, parmesan og artisjokkhjerter Pasta med stekte grønnsaker; rød løk, paprika, aubergine, squash Pasta med cherrytomater, kapers og stekt parmaskinke Flere forslag mottas med takk!
Gjest gjest1 Skrevet 13. april 2004 #2 Skrevet 13. april 2004 Min syrlige sjampinjong saus er nydelig på pasta. Den er skikkelig feit, men kan med et enkelt håndgrep lages lettere. Melk, jevnes med maizenna.
Gjest Ethereal Skrevet 13. april 2004 #3 Skrevet 13. april 2004 den hørtes veldig god ut! MEN: jeg har en mage som ikke tåler fløte, og melk heller dårlig, dvs at jeg blir løpende til toalettet OFTE når jeg har spist noe slikt :evil:
Pusekatt Skrevet 13. april 2004 #4 Skrevet 13. april 2004 Pasta med norzolasaus er sinnsykt godt! 1 beger lettrømme, ca 2 dl lettmelk (evt matfløte, hvis man vil skeie ut), 4-5dl revet gulost, 150g Norzola. (Nok til 6 porsjoner - bruker 500g pasta til denne oppskriften) Hvis man ikke på død og liv skal være vegetarisk er det utrolig godt med bogskinke i små terninger oppi.
Gjest gjest1 Skrevet 13. april 2004 #5 Skrevet 13. april 2004 onyx fyldige tomatsaus er og veldig god til pasta. Det er også lett å lage mye og fryse ned i porsjoner.
Loolaa Skrevet 13. april 2004 #6 Skrevet 13. april 2004 Også godt med en enkel tomat og sjampinjong-blanding. I følge en venninne som har bodd i Italia, er det en vanlig hverdagsrett: varm tørre, hvite sjampinjonger med hermetiserte eller friske tomater i stekepanna. Evt strø litt krydder på. Spis med pasta. Nam!!
Gjest Ethereal Skrevet 13. april 2004 #7 Skrevet 13. april 2004 Det er sinnssykt godt å steke/dampe halve cherrytomater på stekepanna, sammen med litt salt, og basilikum. Det gir mer enn nok fuktighet til pastaen, for ikke å snakke om smak. Det med sjampinjonger må testes!
Golosa Skrevet 13. april 2004 #8 Skrevet 13. april 2004 Det er sinnssykt godt å steke/dampe halve cherrytomater på stekepanna, sammen med litt salt, og basilikum. Det gir mer enn nok fuktighet til pastaen, for ikke å snakke om smak. pluss masse mozzarella, nam nam!
Gjest Ethereal Skrevet 13. april 2004 #9 Skrevet 13. april 2004 Mozzarella er bra, men jeg synes parmesan eller pecorino er best til pasta.
Golosa Skrevet 13. april 2004 #10 Skrevet 13. april 2004 Mozzarella er bra' date=' men jeg synes parmesan eller pecorino er best til pasta.[/quote'] Det synes egentlig jeg og, men med basilikum og tomater er mozzarella et must for meg. Pasta med kun parmegiano og olje er faktisk ogsaa kjempe godt!
Gjest Ethereal Skrevet 13. april 2004 #11 Skrevet 13. april 2004 Hjemme i Norge har jeg en DRØM av en olivenolje som vi fikk i innflyttingsgave hos en venn. Dessverre husker jeg ikke navnet :klø: Den er helt GRØNN og veldig frisk, og nydelig til ciabatta, med kun litt havsalt. (begynner å bli sulten her). Flere pastatips? gjerne av den enkle typen, der smaken på råvarene kommer til sin rett.
Gjest gjest1 Skrevet 13. april 2004 #12 Skrevet 13. april 2004 carbonara er alltiden en vinner hos meg :-) Lager den med sammenvispet egg, revet parmesan, hakket hvitløk, persille og litt bacon eller skinke. Mens jeg koker pastaen freser jeg bacon/skinke, men hvitløk og persille. Så visper jeg eggene med litt salt, pepper og ost. Blander så den kokte pastaen med baconsurret og tømmer på eggeblandingen. Lar det bli varmt og spiser med ekstra ost og masser nykvernet pepper. nam, nam:) Av og til vil jeg ha ekstra grønnsaker og da har jeg i litt hakket løk + sopp, og serverer med frisk tomat.
Felicia Skrevet 13. april 2004 #13 Skrevet 13. april 2004 Min favoritt er pasta med lettkokte asparges-topper og cherrytomater. Litt olje, en dråpe sitron og nykvernet pepper og parmesan på toppen gjør seg også *smatte* Hakket rød, fersk chili uten frø surres lett i litt olje (mer varmes enn surres egentlig) og blandes med pasta og basilikum. Pasta med hvitløk, cherrytomater, soltørkede tomater og ruccola (ruccola er undervurdert som "ingrediens" til pasta, jeg syntes det er kjempegodt!) Røkelaks er også utrolig godt å bruke til pasta, men det er best til fløtesauser, men jeg forsto at det ikke var noe alternativ. Felles for alle: Parmesan og nykvernet pepper er et must i alle pastaretter syntes jeg... Kansje ikke så mye spennende, men det er mine favoritter
Gjest Ethereal Skrevet 13. april 2004 #14 Skrevet 13. april 2004 Den aller beste pastaen jeg har smakt, var hjemmelaget, og inneholdt en anelse appelsin i selve pastaen. Så en fløtesaus med kalkunbiter. DEN brenner jeg etter å eksperimentere meg fram til. Alltid godt med nye tips, eller å få frisket opp gamle!
Gjest 1111 Skrevet 13. april 2004 #15 Skrevet 13. april 2004 Strø sprøstekt bacon over nykokt pasta - himmelen! Peanøtter og skinke er også veldig godt sammen med pasta.
Brunhilde Skrevet 13. april 2004 #16 Skrevet 13. april 2004 Pasta med pesto, røkelaks og sorte oliven....
Gjest Ethereal Skrevet 13. april 2004 #17 Skrevet 13. april 2004 God idé :-) Jeg glemmer nesten at jeg er kvalm pga for mange riskaker med sjokoladetrekk...
Gjest Estrela Skrevet 13. april 2004 #18 Skrevet 13. april 2004 Olivenolje, frest hvitløk, frest spekeskinke i "ruter" (bør være gyllenbrun i kantene), timian, grovmalt sort pepper og parmesan. Pasta = vanlig spaghetti. Ingenting slår denne!... Den er nesten..... sexy. Syndig god.
:-) anna Skrevet 15. april 2004 #19 Skrevet 15. april 2004 Pasta med olje og hvitløk er også godt. Kok spagetti, fres hvitløk og litt fersk chili i olivenolje. Vend inn pastaen og server med parmesan, salt og pepper. Mmmm Denne fikk jeg servert på en studenthybel i Torino en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå