Gå til innhold

Herde beinhinnebetennelse?

Fremhevede innlegg

Gjest wilmus
Skrevet

Jeg har begynte å jogge i februar og fikk etter kort tid veldig vondt i beina. Det er vistnok beinhinnebetennelse jeg har, og nå er det så ille at beina faktisk kolapset da jeg var ute på joggetur i går, og jeg gikk på trynet to ganger etterhverandre.

Det gjør rett og slett dritvondt.

Jeg har googlet en del, og noen sier at man må hvile i 6-8 uker og få behandling hos fysioterapaut, men at det mest sansynlig vil komme tilbake med en gang jeg begynner å løpe igjen.. Nettopp, helt poengløst.

Jeg leste om ei som hadde bare fortsatt å løpe selv om det gjorde vondt, og hun påstår hun har herda beina sine, og at de nå tåler ALT.

Dette høres jo mere interessant ut, men kan det stemme? Noen som har fått det til?

Jeg har IKKE lyst til å ikke løpe eller gå lange turer i to mnd og komme helt ut av form igjen.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja du MÅ få behandling nå og du må ha hvile. Veldig dumt om du ikke hører på kroppen nå og ender opp med aldri å kunne løpe mer.

Og så må du få et styrkeprogram fra din fysioterapeut for å styrke bena til å tåle jogging. Og ikke minst må du gå til f.eks Løplabbet og få deg skikkelig sko til din løpestil.

Aller først - ikke løp en meter før du har gått til lege/fysio.

Anonymous poster hash: 8c518...aec
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til med å få en seriøs skade ved å fortsette!

Ta pause, is bena og helst bli oppfulgt av fysio. Med riktig løpeteknikk, mende og underlag skal du ikke behøve å få det langvarig igjen. Bare du tar tak i det i tide..

Anonymous poster hash: eb801...215
Gjest Flare
Skrevet

Du må hvertfall IKKE bare fortsette i håp om å herde beina, i verste fall får du kronisk beinhinnebetennelse noe du nesten bare kan glemme å bli kvitt. Noen må faktisk operere fordi de ikke klarer å bli kvitt det.

Hør med lege eller fysio og forhold deg etter det de sier. Formen kan du holde, du må nok bare legge om treningsprogrammet med litt eksperthjelp.

Gjest wilmus
Skrevet

æsj da... Rart, det var ei seriøs løpedame med egen trimmeblogg som skrev hun hadde herda beina.. Men hun har vel bare flaks..?

Hadde håpet jeg slapp å få noe behandling. Men jo, jeg skal ihvertfall invistere i noen skikkelige sko!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...