Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Cloud9
Skrevet

Jeg fikk 5 og trakk alle sammen grunnet at kjeften min er forholdsvis liten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet jeg har alle, det har tannlegen bekreftet med røntgen. Men jeg har kun fått ut en (da var jeg vel rundt 23-24), og den har jeg operert ut.

Gjest Anonym
Skrevet

De er på vei ut fordi kjeven har blitt smalere og det ofte ikke er plass til dem lengre.

Anonymous poster hash: de224...5f9 [/acronym

Hvordan kan det ha seg at kjeven din har blitt smalere (spesielt hvis du er voksen)? har du hatt regulering?

Skrevet

De er på vei ut fordi kjeven har blitt smalere og det ofte ikke er plass til dem lengre.

Anonymous poster hash: de224...5f9

Tror nok genene til de som har visdomstenner føres like mye videre.

jeg måtte trekke 4 visdomtenner 3 av de vokste ut til siden pga plass mangel. rett ut på skå. Jævlig veldig vondt da trykte inn i noen nerver. måtte operere de ut hos kjevekirurg.

barn har jeg planer om og få likevel! så jeg tror ikke genene til de som har visdomstenner kommer til og dø ut!

Hadde ikke tannleger eksistert så kunne nok mange av de med alvorlige tannproblemer rett og slett dødd før de fikk barn. Men Norge i dagens samfunn fikses det og operere ut, og trekke tenner ganske greit! I dagens samfunn er jeksler ett veldig veldig lite problem sammenlignet med andre helseproblemer.

Mennesker generelt kommer nok til og bli sykere og sykere og få større og større behov for legehjelp da en i dagens samfunn overlever og får barn på tross av handikap og sykdommer.

  • 4 uker senere...
Gjest gjest17
Skrevet

Jeg er 29 og har ikke fått noen. Får satse på at de ikke kommer ;)

Skrevet

Jeg er 25 og har to som er på vei. Har fått beskjed om at de vokser slik det ser ut på røntgen kan jeg bare beholde de. Visstnok kjekt å ha to tenner i "reserve" den dagen jeg blir 80 og skal spise blodig biff, i følge tannlegen.. ;)

Skrevet

Jeg er 23 og har fått alle 4 mine ;) Var grusomt vondt da de to nede vokste ut - de to oppe kom "over natten". Jeg er heldig og slipper å fjerne mine, har god plass til de og ingen problemer =)

Moren min har dobbelt sett med tenner, så sevom hun har trukket 4 visdomstenner, så er det en mulighet for at det vokser ut 4 nye, men nå er hu 50, så veit ikke helt hvor stor den sjansen er :rolleyes:

Skrevet

Jeg fikk ei visdomstann da jeg var 18, oppe. Neste kom nede da jeg var 30, og den kom sidelengs. Måtte sage den i to for å få den ut. Nå er jeg 36 og måtte nylig trekke 12-årsjekselen oppe fordi nok ei visdomstann sto og trykket på røttene til denne. Den jobbet seg nedover i kanalen det ble etter 12-årsjekselen, men står nå like under huden. Håper den fjerde ikke viser seg! Er ikke mye visdom i de tennene!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri fått visdomstenner, og kjenner ingen antydninger til det.

Er det uvanlig? Kan de komme senere? (jeg er 27 år).

Jeg var 40 før mine kom opp!!

Anonymous poster hash: a7d4a...535

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 40 før mine kom opp!! Anonymous poster hash: a7d4a...535

Det samme med min mann også, han var på samme alder når første begynnte å komme.

Anonymous poster hash: ece83...efa

Skrevet

Jeg har en nederst innerst i kjeven som begynner å komme ut. Kan kjenne den med tunga, men den har ikke kommet helt ut... Det gjør vondt iblant. Sånn har det vært i mange måneder. Hvordan vet man at den må trekkes ut? :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...