Gjest Blondie65 Skrevet 19. juni 2013 #21 Skrevet 19. juni 2013 Snakk med dem en og en. Spør dem om de ville likt å få kommenterer av typen: burde du spise den biten du som er så feit over ræva - eller et annet karaktertrekk. Hvis de fortsetter etter at du har hatt en slik samtale ville jeg revurdere vennskapet. Det har ingen hensikt å henge med folk som bryter en ned.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #22 Skrevet 19. juni 2013 Flytt til en ny plass, få deg nye venner. Gode venner. Venner som ikke går inn for å såre deg. Anonymous poster hash: 71c13...147
sol87 Skrevet 19. juni 2013 #23 Skrevet 19. juni 2013 Det høres ut som en uvane de har fått. Det kan til og med hende at de mener det godt, og at de tror at alle som får høre at de er tynne tar det som et kompliment. Jeg synes du skal si at du synes det er slitsomt at de kommenterer kroppen og spisingen din hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #24 Skrevet 19. juni 2013 Flytt til en ny plass, få deg nye venner. Gode venner. Venner som ikke går inn for å såre deg. Anonymous poster hash: 71c13...147 Det var bra drastisk. Anonymous poster hash: 0260b...c6e
Gamerfrue Skrevet 19. juni 2013 #25 Skrevet 19. juni 2013 vet du hva, jeg synes du skal ta det opp med dem mens dere alle er sammen. Ikke si at du spiser like mye som enhver sunn person - si at det at de kommenterer hvor mye du spiser faktisk er helt sinnsykt irriterende! Det er ikke sikkert de forstår at det faktisk har skapt et problem for deg, og (ikke for å være frekk) noen 18 årige jenter kommer bare til å fore seg selv opp hvis du forteller dem at matpraten deres har gitt deg problemer med selvbildet - det kan føre til baksnakking om dine "psykiske problemer". Da er det bedre å si det på god, gammeldags ungdommelig måte og fortelle dem at de er dritplagsomme som alltid skal hakke på dine matvaner.
Kakadue Skrevet 19. juni 2013 #26 Skrevet 19. juni 2013 Uff, jeg har også alltid vært "tynn" og jammen legger ikke folk mye i mellom når de skal kommentere kroppen min. Det virker som om det er helt ok å kommentere vekt på tynne mennesker. Tenk om folk hadde slengt om seg med kommentarer som "herregud, så tjukk du er, huff nå må du begynne å spise mindre", "uffameg, du spiser da alt for mye!?", "æsj, du har jo valker, så ekkelt". Da ville vel de fleste reagert, men dette er faktisk bare noen av kommentarene jeg har fått på min kropp, bare at det da gikk på at jeg var for tynn. Da jeg var 18-19 endret kroppen min seg litt og jeg fikk en smule mer former og ikke så barnekropp som jeg hadde før, det dempet fokuset noe, men det kommer fortsatt en og annen bemerkning. Jeg irriterer meg fortsatt over alt folk lirer av seg, men JEG er i alle fall fornøyd med min kropp. Så får andre være så misunnelige de bare gidder. TS, du er sikkert helt nydelig, drit i disse tankeløse kommentarene! Og et lite ps: Dette er nok et eksempel på hvor misvisende hhv bmi, vekt og høyde osv kan være på størrelse. Jeg er 6 cm høyere enn ts og veier 4 kilo mindre. Dette skulle vel tilsi at jeg var en god del tynnere enn henne. Men neida, ikke snakk om at jeg kommer inn i str xs noe small går, men det er mest medium for meg altså.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå