Synne-Marie Skrevet 19. juni 2013 #21 Del Skrevet 19. juni 2013 Liker at det er litt røyksmak. Caol Ila er vel favoritten akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunaire Skrevet 19. juni 2013 Forfatter #22 Del Skrevet 19. juni 2013 Dere som likte Glenmorangie (madeira-typen), har dere prøvd Penderyn? Den er fra Wales, og er av samme ulla. Det er vel madeiraen de har her på polet i Norge, men det finnes også en "røyk" og en "cherry" som venter på meg i Skottland, så får forhåpentligvis testet neste gang jeg er over. Ellers likte jeg godt Macallan Select Oak, som i følge damen på Duty Free i Edinburgh kun var å få tak i der. Rund og god, behagelig ettersmak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunaire Skrevet 19. juni 2013 Forfatter #23 Del Skrevet 19. juni 2013 Helt off-topic, forresten: husk at man selv på Ryanairs flyvninger fra Edinburgh kan ta med seg en pose fra Duty Free, i tillegg til håndbaggasjen. Nye regler, johoo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 20. juni 2013 #24 Del Skrevet 20. juni 2013 Et lite tips for alle som liker whisky; Prøv El Dorado! Det er egentlig en 15 år gammel rom, men den skal drikkes som whisky. Fantastisk nydelig! På endel vinmonopol så er en bestilingsvare, men absolutt verdt å kjøpe:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #25 Del Skrevet 20. juni 2013 Min favoritt fra polet er BenRiach, 20 år, rund i smaken og med litt torv/røyk. Ellers går det mye i Glenmorangie, Caol Ila, Arran og Cragganmore. Av irske whiskeyer liker jeg Clontarf, som er myk og rund. Skal jeg ha drikkewhisky blir det MacLeod, som er den beste og mest smakfulle whiskeyen i prisklassen 3-400 kr. Anonymous poster hash: 41966...e29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 20. juni 2013 #26 Del Skrevet 20. juni 2013 Jeg har altid to type wihskies 1. Singlemalt, ofte forskjellige, er glad i både HP, Bushmills(spesielt 16åringen) laphrioaig, lagavulin, Johnnie Walker Green(en malt blend) den svenske macmyra var ganske god og minnet litt om HP, favoritten min er hakshue 10 år, men den lages ikke lengre, og har bare nok til en drink igjen En annen god var Bladnoch 15 åringen som var kjempe god og søt. smakte nesten cognac av den. Er ikke noe fan av glenfidish syns den smaker for mye vanlije som jeg syns er en kjedelig smak på whisky. 2. Drikke whisk(e)y Dette er whisky jeg bare drikker fordi det er godt med en dram nå og da, da sitter jeg ikke og lukter og slikt på den, og har den ikke i noseing glass heller, men et vanlig old fashion glass, dette er vanligvis bourbon eller tullamore dew irsk whiskey, Men noen ganger kjøper jeg også en scotch blended, selv om jeg foretrekker den irske eller bourbon når jeg bare skal kose meg med noen glass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunaire Skrevet 20. juni 2013 Forfatter #27 Del Skrevet 20. juni 2013 Jeg har også prøvd med på Macmyra, men ble ikke overstadig begeistret over den. Syntes den var litt "generisk" egentlig. Helt ok, men kommer nok ikke til å kjøpe den igjen. Glenlivet 12, derimot, den er en gjenganger i den levelige prisklassen Ellers, som flere andre også har nevnt, så er Laphroaig 10 en god whisky, og gjerne den jeg bestiller ute på byen, siden de fleste (i alle fall i Oslo) har den stående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå