Gjest Kiwin Skrevet 18. juni 2013 #1 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Endelig har jeg bestemt meg for å foreta en livsstilsendring! Nå er det slutt på et halvt års intensiv trening og strenge dietter, etterfulgt av et halvt års sofasliting og fråtsing. Nå er det slutt på å passe inn i buksa den ene uka, for å oppdage noen uker senere at den er alt for liten. Nå er det slutt på teite dietter. Nå er det slutt på å gå ned 10 kilo og gå opp 15. Jeg er ei jente på 25 år, som har sliti med jojoslanking i 6 år. I dag har jeg prøvd alle klærna som bare for noen måneder siden satt som et skudd. Nå er det alt for trange. Jeg trenger å finne frem til en måte å slanke meg på som gjør at jeg har det bra mens jeg gjør det. Det blir sikkert mye prøving og feiling, men her kan jeg få ut gleder og frustrasjoner på veien! Jeg har analysert spisemønsteret mitt, og har kommet frem til at jeg spiser veldig mye når jeg er i stressende perioder hvor jeg er mye sliten. Så sliter jeg veldig med å komme tilbake til sunne rutiner igjen når stresset går over. Jeg må finne andre måter enn mat for å beherske dette, men hvordan vet jeg ikke helt ennå. Bare være streng med meg selv? Drikke vann og ta en tyggis? Meditere? Begynne å legge kabal liksom? Ikke vet jeg, men jeg skal finne ut av det på en eller annen måte! Jeg har tatt formbilder i dag. Skrekkelig å se på... Huff. Jeg er bare 167 høy og veier 88 kilo, og målebåndet rundt midjen viser det samme tallet... Jeg har heldigvis timeglassform, noe som gjør at jeg kanskje ikke ser så stor ut som jeg faktisk er. Men jeg har alt for mye fett på kroppen, og mitt største kompleks er lårene, som er fulle av cellulitter og dvask hud. Om en stund skal jeg ta nye bilder, og ser forhåpentligvis en forskjell. Så hvordan skal jeg klare det? Her er mine tanker foreløpig: -Være mer aktiv i hverdagen, gå turer, sykle osv. Melde meg inn på treningssenter om et par måneder (har ikke råd før den tid) -Begrense godteri, alkohol og usunn/mye mat til en dag i uka. (Ferier er unntak) -Spise vanlig mat, men være flink til å velge sunnere alternativer. -Få et sunt søvmønster så jeg ikke blir sliten og føler for å overspise. Om noen har noen flere råd til en håpløs jojo-slanker tar jeg det imot med åpne armer! Endret 21. juni 2013 av Kiwin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 19. juni 2013 #2 Del Skrevet 19. juni 2013 wohoooo! Jeg følger med! Jeg har ikke så mange tips, men ett har jeg: planlegg en uke i forveien hva du skal spise til middag. Så handler du inn så du HAR det i kjøleskapet, slik at når du kommer hjem etter en stressende dag på jobben er det bare å sette igang. Du slipper å dra på butikken = ergo du minimerer sjansen for at du står på butikken og tenker "næh, jg tar bare en pizza i dag". Så: planlegg godt. Det hjelper masse. Og sett av tid til trening. Å gå turer og sykle er veldig fint, det er en fin liten trim. Gå av bussen to stopp før du skal av. Gå alltid trappene. Gå trappene to ganger i stedenfor en(gå opp, gå ned, gå opp ignen). Lykke til! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kiwin Skrevet 21. juni 2013 #3 Del Skrevet 21. juni 2013 Tusen takk for fine tips og ord Grethe91! Setter veldig pris på det, og kjenner jeg får litt motivasjon av at noen følger litt med Skal absolutt følge rådet ditt! Kjempegod ide! Nå har jeg ikke holdt på så lenge (startet på tirsdag), men så langt er jeg veldig fornøyd! Vært flink til å bevegd meg og spist sunt. I går var det sommeravslutning med jobben, og det var MYE mat og kaker. Siden jeg ønsker en livsstilsendring og ikke føle at jeg må avstå fra alt, valgte jeg å kose meg med tapasen i går, og et kakestykke. Så lot jeg heller alkoholen stå... Kosa meg kjempemasse, uten å overspise fullstendig. Så det får være ukas utskeiing, og får heller ha en sunn helg Til uka drar jeg på ferie. DET blir en utfordring... Jeg skal i et jubileum, og vet at det blir mye mat, kaker og alkohol. Jeg skal prøve å kose meg med moderasjoner, og har bestemt for å begrense det til maks to dager med alkohol og god mat. Det blir selvsagt ikke slik når jeg ikke er på ferie, da får det holde med en dag i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kiwin Skrevet 17. juli 2013 #4 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Hei igjen! Pcen min har vært på service nå, så har helt glemt å oppdatere her. Uansett, det har gått sånn relativt bra. Men det er noen ting jeg ikke vet om jeg gjør "riktig". Kanskje noen kan hjelpe meg? Jeg ønsker ikke at vektnedgangen min skal gå for fort, da vet jeg at jeg bare går opp igjen. Men jeg eier ingen badevekt, og synes derfor det er vanskelig å måte ordentlig fremgang. Burde jeg kanskje kjøpe en vekt, for å veie meg en fast dag i uka? Jeg prøver så godt jeg kan å ikke overstige 16-1700 kcal per dag. Er det rett og slett fortsatt for mye? Jeg merker at om jeg går under det blir jeg sulten, spesielt på kveldene... Forrige uke lå klarte jeg å ligge på ca dette inntaket, men skeia ut med for mye mat på onsdag (sunn mat, men likevel for mye). Lørdag spiste jeg godteri. Utover dette har jeg klart meg bra. Denne uken har så langt gått bra, spist lunsj med venninne ute i går, men valgte en god salat og er fornøyd med det Endret 17. juli 2013 av Kiwin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bustyvel Skrevet 17. juli 2013 #5 Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg synes badevekt er noe dritt. Hvorfor ikke bruke magefølelsen og et målebånd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kiwin Skrevet 17. juli 2013 #6 Del Skrevet 17. juli 2013 Har egentlig litt blanda følelser for badevekt, syns det er utorlig motiverende å se at vekta dropper! Samtidig er det en stor kilde til frustrasjon når den står stille. Jeg bruker målebånd også, måler bare midjen da.. Føler at det er lettere å jukse med målebånd, holder inn magen og strammer kanskje båndet litt mer enn jeg burde noen ganger Hehe... Skal foreløpig bruke klær som måling tenkte jeg, har noen bukser, shortser og jakker jeg lett vil merke det på. Så får jeg tenke litt på det med badevekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kiwin Skrevet 18. juli 2013 #7 Del Skrevet 18. juli 2013 Jeg må si livsstilsendringen går ganske bra så langt. Jeg klarer å velge sunne alternativer og har foreløpig klart å begrense godterispisingen til en dag i uka. Men jeg er utrolig lite oppfinnsom når det gjelder mat! Jeg har verken lysten eller pengene til å lage fancy måltider bare til meg selv. Så det ender ofte opp på kjappe og greie løsninger. Så der må jeg vel kanskje skjerpe meg etterhvert... Selv om jeg ikke vet helt hvordan Men jeg er fornøyd, søtsuget er under kontroll! Begynner i det små med treningen, nå er det først og fremst kostholdet jeg har fokus på. Treningen er selvfølgelig også viktig, men jeg må bare ta en ting av gangen. Dessuten føler jeg at kostholdet har mest å si. Egentlig trener jeg mest for energien og overskuddets del, og jeg gleder meg til å melde meg inn på treningssenter i August! Jeg elsker å kjenne at jeg har kontroll over meg selv, at jeg lever sunt. Jeg blir rett og slett mye gladere og føler meg så utrolig vel! Selv om det kanskje ikke synes ennå, så føler jeg meg likevel slankere Før kunne jeg aldri se for meg at livsstilen i seg selv skulle gjøre meg glad, men det gjør den. Det er ikke bare vektnedgangen som motiverer, det er følelsen av å ha en rutinepreget hverdag med sunn mat og bevegelse som gjør meg glad! Hurra! I August begynner jeg i ny jobb, type 8 til 4 jobb. Da blir det enda enklere å få rutiner under huden, både med tanke på trening og kosthold. Nå er det foreløpig litt sånn; spiser når jeg er sulten og trener når jeg gidder. Jeg jobber skift ut Juli, så da utnytter jeg b-menneske i meg fullt ut, enn så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 18. juli 2013 #8 Del Skrevet 18. juli 2013 Grattis med livsstilsenring! Jeg synes det er veldig nyttig med målebånd - og viktig å måle flere steder enn midten da - erman oppblåst en dag, viser det jo helt feil. Bruker vel mindre nå siden jeg nå har skiftet mer fokus på løpetid, men når jeg brukte bånd mer var tanken at jeg får vel bare stramme så mye jeg kan hele tiden, da er det like jevn juksing hele veien og man kan likevel få rimelig grei oversikt over nedgangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kiwin Skrevet 22. juli 2013 #9 Del Skrevet 22. juli 2013 Takk Bond! Det er jammen sant, hvis jeg strammer bånet like stramt hver gang.. Hihi. Jeg tenkte å ta et lite ukessammendrag! Jeg er nemlig strålende fornøyd med hvordan det gikk mandag til fredag.Spiste sunt og jevnt og overdrev ikke posjonene Takka nei til kaker og boller på jobb. Så kom lørdag, og da sprakk jeg.. Jeg var på verandafest og drakk en del vin... Ups... Ikke nok med det. I går var jeg jo så kjøttsulten, at jeg omtrent i en utavmedsjæl-opplevelse burna ned til Mækkærn! Etterpå spiste jeg lasagne og kjeks hos ei venninne, og på kvelden dro vi på kino og spiste smågodt og baconcrisp. Huff. Jeg har ikke kontroll på utskeielsesdagen min i det hele tatt, det ødelegger jo masse for hele uka. Klarer ikke å begrense meg til bare litt! Hadde masse smågodt igjen i dag som jeg tok zalo over og kasta i søpla, haha.. Så hvordan jeg skal klare å finne en balanse selv på slike dager vet jeg ikke, men jeg SKAL klare det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kiwin Skrevet 29. juli 2013 #10 Del Skrevet 29. juli 2013 Da er nok en slankeuke bak meg. Jeg er strålende fornøyd med alle dagene unntatt to. På tirsdag var jeg i bursdagen til ei venninne, da ble det god mat og litt is til dessert. Jeg tenkte at denne dagen skulle bli min utskeielsesdag. Men i går sprakk jeg, var på kino og spiste godteri til den store gullmedalje. Huff, jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal klare å begrense spisedagen og klare å holde meg til bare en! Noen som har noen gode forslag? Onsdag drar jeg på en liten miniferie, og når jeg kommer hjem fra den skal jeg kjøpe meg en vekt tror jeg. Jeg har sagt ifra til de jeg reiser med at jeg prøver å spise sunt, det er vel greit at de vet om det. En ting jeg kom på her om dagen da, er at jeg har tatt formbilder for en stund siden! Det hadde jeg helt glemt at jeg hadde gjort! Jeg tenkte å ta nye formbilder hver måned (Eller er det for ofte?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå