Gå til innhold

Studere i Bergen?B0sted,osv.

Dagensdiva

Anbefalte innlegg

Hei,

Har veldig lyst til å komme meg litt bort fra Oslo, og f.eks studere i Bergen. (Jus). Noen her som vet noe om;

- Er det lett å finne et bosted?som er bra økonomisksett

- Får man feks tid til å jobbe ved siden av studiet, er det mange av dere som studerer + har en deltidsjobb?

- (Lett å finne jobb?)

Når er det vanlig at det er studiestart?Må man bruke sommerferien på å organisere seg i forhold til skolen(flytte, osv)?

Har mange spørsmål som dere ser, vet lite, går på 2 året VGS og prøver å planlegge litt.

:-?

Takk for svar. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte jeg skulle tipse deg om at det er nettmøte på Dagbladets sider i dag, hvor det vil bli gitt en del svar om det å studere i Bergen. Selv har jeg bodd her i over 4 år, og trives kjempegodt. :D Det er litt dyrt å bo her, men sikkert ikke verre enn i Oslo. Desuten kan en prøve å få plass å bo i en av studentbyene.

Studentmiljøet i Bergen er det mange som skryter av, og det er fullt mulig å få deltidsjobb hvis en ønsker det. Jobbmarkedet er vel som i andre større byer. Det varierer. :-?

Det er kaskje lurt å øke i nettannonser som her for å finne sted å bo i løpet av sommeren. Skolestart er vel i slutten av august - begynnelsen av september, tror jeg. Det varierer vel fra skole til skole, og studie til studie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jobb blir det største problemet, kan prøve å få jobbe i samme butikk jeg jobber i Bergen! Går sikkert bra :-)

Tuse-Tusentakk for at du tok deg tid til å svare :) *neie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ang. bolig kan du jo titte litt på hybel.no, der leitar eg litt - sidan eg skal til Bergen å studere til hausten. Må finne meg nokon å bu sammen med då, vi får sjå... Er litt dyrt å bu åleine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. studentboliger i Bergen, så veit eg at dette er under utbedring. Dei held på å bygge ei stort studenthus, med ca 10-15 min gange til jussbygget, veit ikkje når dette skal vere ferdig.

Har forøvrig nokon kjente som går på juss i Bergen, og dei likar seg kjempe godt. Eg har inntrykk av at det er mykje som skjer på jussbygget på kveldstid (festa ol.)

Lykke til iallefall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er lett å finne seg en plass å bo i bergen.. men jeg er tidlig ute, har funnet en hybel allerede.. og tror jeg satser på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som har svart :-) Alltid like hyggelig & få litt hjelp!

Leste nettmøte også, fikk en del informasjon. Nå har jo jeg heldigvis god tid til å planlegge... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har flere venninner som studerer i Bergen, og har vurdert det selv også.Det beste tipset jeg har fått fra dem er å skaffe deg noe midlertidig, f.eks i avisen eller på hybel.no. Så, når du er blitt kjent med folk (engasjer deg litt i studentmiljøet) er det lett å få tak i hybel, "alle" kjenner noen som kjenner noen som skal leie ut et rom/hybel.De beste og billigste hyblene går kun på "kjenning", de blir ikke annonsert.Ei av venninnene mine bor i et lite kollektiv 3 min fra sentrum, nyoppusset leilighet, store fellesarealer og et realtivt stort rom.Hun betaler 2300 kr i mnd..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...