makkapakka Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #21 Skrevet 16. juni 2013 ja skuffet, siden en 8 åring kan også lære seg i å få litt enkle gaver som koster 50-70 kr. , altså at ikke alt han får skal være fint og flott. Penger er fint og flott å få som gave, eller initiativt løst. Men nå vet jeg at jeg selv slipper og stresse, siden jeg faktisk går rundt og finner små gaver i form av kortstokk, yatzy eller eller dart osv.. at det ikke blir satt pris på, det er PENGER som gjelder..
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #22 Skrevet 16. juni 2013 Mye rare svar her. For en åtte år gammel gutt handler det ikke om verdier. For han er penger papir. Bursdager skal være spennde og morsomme, og dette avhenger av at man får gaver. Anonymous poster hash: c1566...645 1
Løvetanten Skrevet 16. juni 2013 #23 Skrevet 16. juni 2013 Jeg la meg ikke opp i det "borskjemt unge"-greine, jeg gav bare uttrykk for at det var rart at moren skrev om at hun var skuffet og nevnte ingenting om barnet. Det var ikke et uttrykk for at jeg mener at unger bør bli skuffet over pengegaver... Da beklager jeg. Jeg misforstod deg
Gjest Riskjeks Skrevet 16. juni 2013 #24 Skrevet 16. juni 2013 Da beklager jeg. Jeg misforstod deg Helt i orden Mulig jeg var uklar... TS: Det går vel an å forhøre seg med andre foreldre om noen "kjøreregler" eller noe?
søstertusenfryd Skrevet 16. juni 2013 #25 Skrevet 16. juni 2013 Vi var nye på nytt sted og deres måte å feire på for ett år siden og ble overrasket da datteren vår fikk mange pengegaver på 100 kr.Hun ble glad og vi så jo at dette var smart for hun er flink til å spare til noe hun ønsker seg.Vi har begynt med det samme selv i kombinasjon med en langstilket rose eller noe annet gøy.I dag var hun i bursdag og ga bort en stor vannmelon med påtegnet ansikt og en hjemmeheklet lue,som vi kunne unnvære.Ble suksess det :-) Dette er jenter på 11 år.Lillebror på 8 fikk også noen pengegaver. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 16. juni 2013 #26 Skrevet 16. juni 2013 Jeg har aldri hatt barn, så jeg kan ikke uttale meg om hvor vanskelig det er å finne på 20+ gaver til rundt en 100lapp pr år. Men: disse pengegavene - er de da på en hundrelapp eller er de "rundet av" til 200 kr? En av grunnene til at jeg ikke liker pengegaver er at jeg føler at jeg er nødt å gi mer enn jeg hadde tenkt. Når noen av de barna jeg pleier å gi gave har bursdag elle jul skal kjøpes til spør jeg foreldrene hav som er "tingen" nå. Og så kjøper jeg f.eks det. Hvor vanskelig er det egentlig?
Gjest Miranda2011 Skrevet 16. juni 2013 #27 Skrevet 16. juni 2013 han fikk bare gaver i form av penger. Jeg ble skuffet..... Er det vanlig? Han er bare 8 år. De fleste i den alderen jeg kjenner blir veldig glad for penger, da får de kjøpt seg noe de virkelig ønsker. Ble sønnen din skuffet altså? 1
makkapakka Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #28 Skrevet 16. juni 2013 De fleste i den alderen jeg kjenner blir veldig glad for penger, da får de kjøpt seg noe de virkelig ønsker. Ble sønnen din skuffet altså? Nei giret opp av de andre, at det er kun penger som gjelder, ikke gaver
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #29 Skrevet 16. juni 2013 Mye rare svar her. For en åtte år gammel gutt handler det ikke om verdier. For han er penger papir. Bursdager skal være spennde og morsomme, og dette avhenger av at man får gaver. Anonymous poster hash: c1566...645 Enig. Jeg ble litt skuffet (på min datters vegne) da hun fikk en dyne i gave av bestemoren til 4 års dagen. Jeg kjøper dyner og annet utstyr som barna mine trenger kontinuerlig når de trenger det. En 4 åring burde få noe HUN syns er stas. Anonymous poster hash: 21589...835
Gjest Ciegus Skrevet 16. juni 2013 #30 Skrevet 16. juni 2013 (endret) Hva med å lære ungene at spennende og morsomt ikke er ensbetydende med gaver? De greide det før i tida, så lek og slikt må vel kunne være gøy i 2013 også... Mye rare svar her. For en åtte år gammel gutt handler det ikke om verdier. For han er penger papir. Bursdager skal være spennde og morsomme, og dette avhenger av at man får gaver. Anonymous poster hash: c1566...645 Endret 16. juni 2013 av Ciegus
#Sunrise Skrevet 16. juni 2013 #31 Skrevet 16. juni 2013 Enig. Jeg ble litt skuffet (på min datters vegne) da hun fikk en dyne i gave av bestemoren til 4 års dagen. Jeg kjøper dyner og annet utstyr som barna mine trenger kontinuerlig når de trenger det. En 4 åring burde få noe HUN syns er stas. Anonymous poster hash: 21589...835 minner om en gang jeg hørte på radio'n, en gutt som gleda seg til julaften for der var den en stoooor pakke under juletreet, i gaven var det en kommode syns ikke gaver skal være så dyre, jeg kjøpte en gang en sånn grønn dusj såpe til menn . og bursdagsbarnet var veeldig fornøyd jeg hadde også blitt skuffa om jeg hadde hatt en unge på 8 og det bare hadde vært penger i gavene.
skyflakes Skrevet 17. juni 2013 #32 Skrevet 17. juni 2013 Akk så mange problemer man kan ha......Hadde det vært min onge hadde jeg vært fornøyd med at noen tok seg bryet med å vise barnet mitt oppmerksomhet i form av en gave, penger eller ei. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå