Gå til innhold

Å lese vs. høre på lydbok

Kraula

Anbefalte innlegg

Jeg foretrekker så avgjort å lese fremfor å høre på, men jeg ser ikke ned på lydbøker av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Synes det er koselig å høre på lydbok. Nesten som da jeg ble fortalt eventyr som liten.

Anonymous poster hash: 3145c...753
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 år senere...
AnonymBruker

Jeg gjør begge deler, hver til sitt bruk. Lydbok er meget praktisk i hverdagen, men elsker følelsen av å slappe av med en bok og noe godt å drikke.

Anonymkode: 45f51...dff

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å lese, men det hender en gang i blant at jeg hører på lydbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrkker helt klart å lese, men det er lettere å få tid til lydbøker i en hektisk hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Jeg leser bøker og hører ikke på lydbøker, men mener det må være fint for de som har dårligere syn eller ikke kan se eller lese lengre. Er ingenting å dømme. Hver sin lyst/behov, er flott at det finnes. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraula skrev (På 16.6.2013 den 1.40):

Jeg lurer på en sak.

Har en jobb hvor jeg kjører mye, og da er det fint å ha noe å høre på (og helst ikke de samme ti sangene de spiller på radioen). Ofte kan jeg høre på lydbok nesten hele arbeidsdagen (8-12 timer), jeg har også kjøpt bøkene, så jeg leser i selve boken eks. før jeg legger meg.. men er det sett på som litt "latskap" dette med lydbok? Føler det blir sett ned på, at "herregud gidder du ikke å lese?". Ser dere ned på folk som hører på lydbok? Er det ikke en like fullstendig litterær opplevelse, om man ikke leser ordene, men hører noen andre lese dem for seg?

Ser ned på noen som hører på lydbok? Aldri hørt om. Lydbok er jo en genial løsning om man ønsker å få lest en bok, men ikke har tid til å sitte og kun lese en bok. 

Jeg hører mye på lydbøker når jeg kjører bil, når jeg driver med husarbeid, står på kjøkkenet og baker, lager mat etc. 

Fysiske bøker leser jeg når jeg har tid til å kose meg på verandaen en dag eller er på tur med telt eller hengekøye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker

Det er vel helt greit å høre på lydbøker. Jeg gjør det innimellom, men sovner ofte fra dem. 

Anonymkode: 5e6dd...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...