Gå til innhold

Redd for innbrudd...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ring en låsesmed nå! Herregud så tafatt... Slå opp i telefonkatalogen/på nettet og finn frem til en låsesmed i nærheten. Ring og be de komme så fort som mulig. Da får dere nye nøkler til huset. Låsesmeden sender en faktura i posten som sikkert er på rundt tusen kroner så det burde du ha råd til.

Om det var min voksne sønn/datter som hadde mistet nøkler og bankkort og ikke sagt i fra, og det hadde skjedd et innbrudd. Kanskje det hadde skjedd noe med noen av familiemedlemmene. Hadde jeg aldri stolt på personen igjen, og mest sannsynlig nektet han/hun å være i hjemmet mitt alene.

Anonymous poster hash: cd1a8...2a1
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring en låsesmed nå! Herregud så tafatt... Slå opp i telefonkatalogen/på nettet og finn frem til en låsesmed i nærheten. Ring og be de komme så fort som mulig. Da får dere nye nøkler til huset. Låsesmeden sender en faktura i posten som sikkert er på rundt tusen kroner så det burde du ha råd til.

Om det var min voksne sønn/datter som hadde mistet nøkler og bankkort og ikke sagt i fra, og det hadde skjedd et innbrudd. Kanskje det hadde skjedd noe med noen av familiemedlemmene. Hadde jeg aldri stolt på personen igjen, og mest sannsynlig nektet han/hun å være i hjemmet mitt alene.

Jeg prøvde, men det er stengt på søndager!!!!!!!!!!!!!! TS

Anonymous poster hash: e891d...f99

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde, men det er stengt på søndager!!!!!!!!!!!!!! TS

Prøv en som holder til lenger unna. De pleier å ha noen som har vakt.

AnonymBruker
Skrevet

TS

Jah, da har jeg snakket med mamma,

og alt jeg fikk høre var "din jævla drittunge, at du kunne ringe låsesmeden uten å snakke med meg først, du har elendige venner og bekjente som forteller deg hva du skal gjøre, og jeg driter i hva som skjer nå, tyvene kan like gjerne bryte seg inn og stjele alle tingene våre og drepe oss, jeg bryr meg ikke!"

.......

Skjønner dere at det var en dårlig ide eller?

Skrevet

..... hun sa jo akkurat til deg at du burde fortalt det til henne.

Sånn som de aller fleste rådene gikk her inne.

Skrevet

Det høres forresten ut som om du burde flytte ut så moren din ikke kan kalle deg for en drittunge lenger.

Det blir bedre når du flytter ut. Jeg lover. Jeg har gjort det selv.

AnonymBruker
Skrevet

..... hun sa jo akkurat til deg at du burde fortalt det til henne.

Sånn som de aller fleste rådene gikk her inne.

TS

Ja, var det ikke nettopp det jeg gjorde da? Hva faen vil du?

AnonymBruker
Skrevet

TS

Ja, var det ikke nettopp det jeg gjorde da? Hva faen vil du?

Tar tilbake aggressiviteten min, beklager

Men jaa... Hvordan skal jeg flytte ut egentlig, hvordan går jeg frem? Har ikke peiling på sånt skjønner du!

Skrevet

Tar tilbake aggressiviteten min, beklager

Men jaa... Hvordan skal jeg flytte ut egentlig, hvordan går jeg frem? Har ikke peiling på sånt skjønner du!

For det første. Du mistet vesken din på byen. De fleste henger ikke på utesteder før fylte 18(noen litt før, som regel rundt 16). Da burde man vite hvordan "man flytter ut". (du skaffer deg et sted å bo, pakker sammen sakene dine og drar din kos).

For det andre: De fleste sa du skulle si fra til moren din om dette. Ikke ETTER at du hadde ringt låsesmed. Det er greit å informere foreldrene sine.

For min del høres moren din ut som et ekte hespetre(og ja, vi har ganske lik mor!) og du høres ut som en som trenger en reality-check.

Fint at du sa unnskyld for aggresiviteten din. JEG prøvde nemlig bare å hjelpe deg, så hva faen JEG vil er egentlig at du tar til deg de rådene du får og vokser littegranne opp.

AnonymBruker
Skrevet

For det første. Du mistet vesken din på byen. De fleste henger ikke på utesteder før fylte 18(noen litt før, som regel rundt 16). Da burde man vite hvordan "man flytter ut". (du skaffer deg et sted å bo, pakker sammen sakene dine og drar din kos).

Ja, men er dette med boliglån og slikt jeg ikke har peiling på. Kan det være en ide å ringe DnBnor og kanskje de kan forklare det for meg?

For det andre: De fleste sa du skulle si fra til moren din om dette. Ikke ETTER at du hadde ringt låsesmed. Det er greit å informere foreldrene sine.

For min del høres moren din ut som et ekte hespetre(og ja, vi har ganske lik mor!) og du høres ut som en som trenger en reality-check.

Fint at du sa unnskyld for aggresiviteten din. JEG prøvde nemlig bare å hjelpe deg, så hva faen JEG vil er egentlig at du tar til deg de rådene du får og vokser littegranne opp.

Mhm... Bra du er ærlig med meg. jeg har aldri vært særlig ansvarsfull og har egentlig fått hele livet servert på en sølvfat, ser nå at dette i ettertid gir konsekvenser...

TS

Skrevet

Mhm... Bra du er ærlig med meg. jeg har aldri vært særlig ansvarsfull og har egentlig fått hele livet servert på en sølvfat, ser nå at dette i ettertid gir konsekvenser...

TS

:klem:

Du trenger ikke kjøpe bolig med en gang, det er lurest å leie litt selv først :) Se hvordan det går, om du trives osv. For å få boliglån trenger du en del egenkapital med mindre din mor ønsker å stille som kausjonist, men det tror jeg ikke hun gjør, sånn etter oppførselen hennes å høre.

Det kommer til å gå fint.Jeg har trua! Heia!

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Bytt passord på skatteetaten, lånekassa osv. Ring banken for å sperre kortene dine. Sørg for å få nye bankkort. Fortell om det til dine foreldre dersom du ikke alt har gjort det. Lykke til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...