Gå til innhold

hvordan kjøre på landevei ? hjelp oppkjøring snart

Nathalie

Anbefalte innlegg

hvis fartgrensen er 60 og veien er svingete og uoversiktlig, da må jeg gå under helt klart, men sier sensor noe om at jeg ikke holder fartgrensen ? kan jeg stryke på det? takk på forhånd snille folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om du føler du må slakke ned før en sving så gass opp igjen på vei ut av svingen.

Anonymous poster hash: f3b5c...ec8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Varierer nok fra sensor til sensor. Du skal avpasse farten etter forholdene. På solskinnsdager er det ingenting i veien for å ligge i 60 i 60-sone også på svingete landeveier, dog ikke akkurat i hårnålssvingene eller dersom veien er såpass smal at det ikke er noen gul stripe i midten. Sensor vil neppe kjefte for at du ligger under fartsgrensen der det er naturlig, sensor reagerer heller når kandidatene konsekvent ligger 10 km/t under fartsgrensen uansett vei.

Sensor vil forøvrig ikke bry seg hvis du bikker litt over fartsgrensen en gang i en 60-sone, så ikke foreta noen spontan nedbremsing for å "vise at du fikk det med deg" dersom du havner like over. Bare flyt ned til fartsgrensen igjen. Men forsøk selvsagt heller å ligge 2-3 under.

Anonymous poster hash: a4ef9...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...