Imax Skrevet 12. april 2004 #1 Del Skrevet 12. april 2004 Så på Changing Rooms i dag, og de laget dette flotte rommet. Har et 8,7 kvm soverom som vi bruker som kontor. Det er nordvendt, og derfor ganske "kaldt". Kunne godt tenkt meg å gjøre veggene sånn som det er gjort i dette rommet (eggeskallfarget vegger med kopperstripe rundt hele). For å holde det lyst og varmt. Et spørsmål: Rommet er temmelig kvadratisk, og ikke veldig stort. Vil det oppleves som mindre med en slik horisontal stripe på veggen? Dvs. vil du føle at veggene kommer mot deg? Har malt soverommet vårt i 3 farver horisontalt, og det funker greit. Men det er et dobbelt så stort rom... Hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@shygirl@ Skrevet 13. april 2004 #2 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg har desverre ikke noe svar på spørsmålet ditt, men rommet var kjempefint... Skal dere bruke ulik farge oppe og nede, eller blir det samme farge bare med en stripe på midten...? Hvilken farge skal stripen ha i forhold til veggene...? Vi har pusset opp trappeoppgangen i leiligheten, det er nokså langt fra gulvet i trappen og opp til taket, så vi malte vinrødt oppe (fra stuegulvet og opp til taket) og creme nede (fra stuegulvet og ned til trappegulvet) med en trehvit list mellom... Det ble nokså flott... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 13. april 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 13. april 2004 Tanken er samme farge på hele veggen, med kobberfolie i linjen i midten. Noen som vet hvor man kjøper kobberfolie?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2004 #4 Del Skrevet 13. april 2004 Kjempelekkert rom. Varmt og koselig! Sånn kunne jeg gjerne hatt det hjemme. Dessverre har jeg ikke svar på noen av spørsmålene dine, men lykke til med oppussing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 13. april 2004 #5 Del Skrevet 13. april 2004 Muligens jeg er den eneste, men jeg og ser vanligvis på Changing Rooms. I går satt jeg faktisk i sofaen og skrek: "Fy så fælt! OG den kobber-kunst-U-lignende-bord-saken-på-veggen med hvit bakgrunn :o over kobberkliss på veggene? Noe av det styggeste jeg har sett på lang tid!" Jeg LIKER kobber, bare så det er sagt!, men dette var noe av det mest stressende, ekkelt og sølete jeg har sett på lang tid. Anne Richardson (interiørdesigner), er jo egentlig en barneroms-designer og fitness en mental chocoholic, MEN sårri -> nei: hun fikset det ikke! Laurence (programleder og interiørdesigner) sa jo faktisk på slutten av programmet han var skuffet. :o YaY! Jeg er visst ikke alene om min mening anyways. For, om dere likte dette rommet, ja, da er det fluuuuust av rom i denne serien dere sikkert kommer til å bli mo i knærene av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2004 #6 Del Skrevet 13. april 2004 En horisontal stripe vil ikke gjøre at rommet virker mindre, tvert i mot. Det vil derimot gi en følelse av at det er lavere under taket, men til denne stilen så er vel ikke det noen ulempe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 14. april 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 14. april 2004 Hei Anafugia, Jeg er faktisk litt enig med deg i at Anna tar helt av innimellom. Syntes også kunsten var i overkant, men likte faktisk kobberfoliestripen i midten. Smaken er som baken!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå