vilde Skrevet 12. april 2004 #1 Del Skrevet 12. april 2004 Vi klarer ikke bestemme oss for hvor vi vil dra i sommer, men nå heller vi litt mot Irland. 2 uker i juli. Ser for oss å fly til Dublin og kjøpe et busspass/togpass for å farte rundt et par uker. Siste 2-3 dager i Dublin (der har vi vært før). Noen som har dratt på togferie i IRland og har noen kommentarer å komme med angående det? Ellers tips om hva man bør få med seg? Ser vel for oss at det blir vest regionen vi vil besøke, da 2 uker ikke er så lenge. Så er det penge spørsmål, hvor mye går det for 2 stk i 14 dager ca? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet unplugged Skrevet 13. april 2004 #2 Del Skrevet 13. april 2004 Togfarting vet jeg ikke så mye om, men hvis du sjekker her burde du kunne finne noe om rutetider. Irene selv klager over at prisene er gått opp etter innføringen av Euro, og de har nok rett i at det ikke er spesielt billig lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 15. april 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 15. april 2004 Noen flere som kan fortelle litt om prisnivå for en 2 ukers tur rundt i Irland? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #4 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg har bare vært i Dublin én gang (skal tilbake om 3 uker!), men vet om mange som ha vært i Sligo, og noen som bor der, og det skal visst være kjempefint med både fjell, strender og vannfall Sligo er forresten i vestirland og er ca 3 timer fra dublin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 19. april 2004 #5 Del Skrevet 19. april 2004 Dra til Belfast, der bruker de ikke Euro, men pund :-) Synes prisnivået er bra, en får mye for pengene der. En by som nok er undervurdert fordi folk forbinder den med konflikter - jeg forbinder den med kontraster. Tar to timer med tog fra Dublin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 21. april 2004 #6 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg har reist litt rundt i Irland med en irsk venninne. Hun bodde på vestkysten (Galway) så vi var mest i nærheten der. Forøvrig et flott område som anbefales, både Galway by, Connemara som er landskapet i nærheten, og Aranøyene utenfor vestkysten. Ellers er Cork visstnok en flott by. Vi var også i Belfast et par dager, syntes ikke den byen var så enestående vakker for å si det mildt, men interessant på mange andre måter og klart verdt et besøk. Venninnen min som altså er irsk, sa at hun aldri tok toget fordi det er dyrere, går sjeldnere og tar lengre tid. (Dette er fire år siden da, så det kan være annerledes nå.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mel-anie Skrevet 22. april 2004 #7 Del Skrevet 22. april 2004 Vært i Irland 2 ganger tidligere. Er vel en 5-6 år siden. Skal tilbake i august!! Et herlig land med en helt spes. atmosfære. Sjekket priser på bosteder i Dublin, og ser at det er blitt mye dyrere nå etter at euroen er innført. :cry: Sist jeg var der, tok vi buss fra Dublin og rundt i landet. Det var en billig og grei måte å reise på. Belfast høres spennende ut. Kanskje det blir en tur dit også. Skal videre fra Irland til Skottland, så da er det nok greit å reise via Belfast. Kortere distanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 22. april 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 22. april 2004 Vi fikk bestillt billetter med SAS Braathens Oslo-Dublin for bare 850 kr t/r per person. Det er jo fantastisk billig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 22. april 2004 #9 Del Skrevet 22. april 2004 Dra til Belfast, der bruker de ikke Euro, men pund :-) Synes prisnivået er bra, en får mye for pengene der. En by som nok er undervurdert fordi folk forbinder den med konflikter - jeg forbinder den med kontraster. Tar to timer med tog fra Dublin. Men nå er ikke Belfast i Irland, da, men i Nord Irland, altså Storbritannia, det er forresten derfor de bruker pund Sterling og ikke Euro... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 26. april 2004 #10 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg vet jo det da.. :-? ..jeg bor forresten sammen med en fra Belfast. De som bor på øya bruker "Ireland" for hele øya, mens "The republic of Ireland" er den sørlige delen, og Northern Ireland (også kalt Ulster, selv om litt av Ulster hører til republikken )er den nordlige delen, og selv om de hører til Storbritannia har de f.eks. sin egen regjering. Samboeren min er protestant, men omtaler likevel seg selv som "Irsk". Vil ikke være vanskelig altså, men det at noen skal til "Irland" kan jo tolkes på flere måter, og siden disse to byene ligger så nær hverandre synes jeg det ikke er noe galt i å anbefale noe som er litt anderledes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 11. juli 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 11. juli 2004 Noen som har flere tips å komme med. Hva må vi absolutt få med oss, tenker på å dra fra Dublin til Cork, opp kysten til Galway og tilbake til Dublin. Tips om attraksjoner, overnatting og alt annet:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå