Mirabella76 Skrevet 24. februar 2017 Forfatter #1081 Skrevet 24. februar 2017 10 timer siden, Grønt blad skrev: Gratulerer så masse med en frisk jente i magen! Veldig glad for at det gikk så bra! Det kan jo hende at det er en liten gutt som prøver å lure oss :-) Tusen takk, Grønt blad! Tja, jordmora virka veldig sikker på at det var ei jente, så det skal nok godt gjerast at det plutselig kjem ut ein gutt!
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2017 Forfatter #1082 Skrevet 24. februar 2017 10 timer siden, Jill skrev: Gratulerer med en liten jente! Godt å høre alt stod bra til. Takk for det, Jill!
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2017 Forfatter #1084 Skrevet 24. februar 2017 10 timer siden, miore skrev: Gratulerer med en liten jente En liten luring som har lurt nesten alle trill rundt! Takk for det, miore! Ja, denne lille luringen klarte å lura nesten alle, til og med meg!
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2017 Forfatter #1085 Skrevet 24. februar 2017 5 timer siden, Sisti skrev: Gratulerer med ei jente til på vei! Takk for det, Sisti!
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2017 Forfatter #1086 Skrevet 24. februar 2017 34 minutter siden, Synne-Marie skrev: Wow! Jeg bruker ALDRI å gjette rett! Gratulerer så masse med en pike til! Men denne gangen klarte du det! Tusen takk, Synne-Marie!
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2017 Forfatter #1087 Skrevet 24. februar 2017 (endret) 40 minutter siden, Blondie65 skrev: Blir så glad for å lese om sprell levende liten jente inni magen din. Går ikke an å bli lei seg for at man tippet feil når alt er bra. Håper angsten kan slippe deg nå - du fortjener å kose deg med graviditeten og forberedelsene til fødsel. Nei, eg er absolutt ikkje lei meg for at eg tippa feil! Eg elskar å vera jentemamma - og ei frisk, sprell levande lita jente i magen min er jo berre heilt fantastisk! Eg har klart å kosa meg ganske mykje med graviditeten etter UL i veke 12. Det er først no spesielt siste veka at eg begynte å bekymra meg meir, fordi eg fortsatt ikkje var sikker på om eg hadde kjent liv. Endret 24. februar 2017 av Mirabella76
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2017 Forfatter #1088 Skrevet 24. februar 2017 15 minutter siden, Nótt skrev: Gratulerer med nok en jente!!! Takk skal du ha, No'tt! (Beklagar at eg aldri får til å skriva navnet ditt riktig frå mobilen, når eg ikkje får kopiert og limt det inn på nytt).
Kakaoen Skrevet 24. februar 2017 #1089 Skrevet 24. februar 2017 Gratulerer så mye med ei jente på vei da Jeg gjetter jo alltid feil, så intet nytt der Men jeg var jo så skråsikker på denne hehe Hva sa jentene da de fikk vite at de får en lillesøster?
Nótt Skrevet 24. februar 2017 #1090 Skrevet 24. februar 2017 1 time siden, Mirabella76 skrev: Takk skal du ha, No'tt! (Beklagar at eg aldri får til å skriva navnet ditt riktig frå mobilen, når eg ikkje får kopiert og limt det inn på nytt). Det gjør ingenting (på min telefon er det bare å holde o tasten inne til du får andre valgmuligheter - kanskje det er slik på din også?)
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2017 Forfatter #1091 Skrevet 24. februar 2017 (endret) 2 timer siden, Kakaoen skrev: Gratulerer så mye med ei jente på vei da Jeg gjetter jo alltid feil, så intet nytt der Men jeg var jo så skråsikker på denne hehe Hva sa jentene da de fikk vite at de får en lillesøster? Takk for det, Kakaoen! Pleier stort sett å gjetta feil i sånne tippelister eg og, så då er me to. Jenta mi på 4 vart veldig glad med ein gang, for ho har sagt at ho ønskjer seg ei lita søster. Jenta mi på 8 vart litt overraska med det samme. For ho har ønska seg, og heile tida trudd at det skulle bli ein lillebror denne gangen. Ho meinar at me treng ein liten gutt i familien og. Men eg trur ho gledar seg no, når ho fekk høyra at babyen var frisk og fin - sjølv om det er ei jente til. Endret 24. februar 2017 av Mirabella76
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2017 Forfatter #1092 Skrevet 24. februar 2017 (endret) 1 time siden, Nótt skrev: Det gjør ingenting (på min telefon er det bare å holde o tasten inne til du får andre valgmuligheter - kanskje det er slik på din også?) Takk for tipset! Eg skal testa det ut med ein gang. Nótt Yes, det funka faktisk på min mobil og! Endret 24. februar 2017 av Mirabella76
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2017 Forfatter #1093 Skrevet 24. februar 2017 (endret) Eg skreiv vel i eit tidligare innlegg at eg siste veka har kjent noko innimellom, som eg lurer på om kan vera bevegelsar frå babyen i magen min. Men at det har vore så lite og kortvarig, at eg er usikker på om det er bevegelsar eg har kjent, eller ikkje. Så eg har vore veldig utålmodig etter å kjenna ordentlige bevegelsar, spesielt no når eg har passert 18 veker. Og i natt skjedde det endelig! Eg våkna ein gang midt på natta. Låg halvvåken i senga ei lita stund. Plutselig kjente eg nokon små dunk nederst i magen, på venstre side. Eg la meg på rygg, og la handa over magen min akkurat der eg kjente noko. Og då kom det fleire tydelige spark frå jenta i magen min! Det var ikkje tvil om at det var babyen eg kjente denne gangen! Så no er eg ganske sikker på at det er ordentlige bevegelsar eg har kjent innimellom i det siste, sjølv om det aldri har vore så lett å kjenna som det var i natt. Det stemmer også bra med det jordmora sa om at eg sikkert kom til å kjenna spark på venstre side først, på grunn av korleis morkaka er plassert. Det rare er at når eg var gravid med yngstejenta mi, kjente eg for første gang ordentlige spark 1-2 dagar etter OUL. Og denne gangen skjer det allerede natta etter OUL! Håpar det ikkje går lang tid før eg får eit nytt livstegn frå mini i magen! Endret 24. februar 2017 av Mirabella76 2
tr.heimspia83 Skrevet 25. februar 2017 #1094 Skrevet 25. februar 2017 Så deilig å lese om små spark Herregud som jeg gleder meg til det er min tur å kjenne slikt også Drømmer meg rett bort her når jeg leser om dine erfaringer
miore Skrevet 25. februar 2017 #1095 Skrevet 25. februar 2017 (endret) Åh, så utrolig koselig! Jeg savner den følelsen såå mye Endret 25. februar 2017 av miore
Mirabella76 Skrevet 25. februar 2017 Forfatter #1096 Skrevet 25. februar 2017 11 timer siden, tr.heimspia83 skrev: Så deilig å lese om små spark Herregud som jeg gleder meg til det er min tur å kjenne slikt også Drømmer meg rett bort her når jeg leser om dine erfaringer Ja, du kan berre gleda deg, for det er ein fantastisk følelse å kjenna dei aller første bevegelsene frå babyen i magen! No ventar eg spent på å kjenna fleire små spark frå minstesøster.
Mirabella76 Skrevet 25. februar 2017 Forfatter #1097 Skrevet 25. februar 2017 (endret) 10 timer siden, miore skrev: Åh, så utrolig koselig! Jeg savner den følelsen såå mye Ja, eg har også sakna den følelsen lenge, så det var herlig å endelig kjenna små babyspark igjen!  Og no ser det jo ut til at det ikkje blir så lenge til du også får oppleva det igjen! Endret 25. februar 2017 av Mirabella76
tr.heimspia83 Skrevet 25. februar 2017 #1098 Skrevet 25. februar 2017 16 minutter siden, Mirabella76 skrev: Ja, eg har også sakna den følelsen lenge, så det var herlig å endelig kjenna små babyspark igjen!  Og no ser det jo ut til at det ikkje blir så lenge til du også får oppleva det igjen! Ja noen mnd igjen her kanskje
Mirabella76 Skrevet 25. februar 2017 Forfatter #1099 Skrevet 25. februar 2017 6 minutter siden, tr.heimspia83 skrev: Ja noen mnd igjen her kanskje Du kan gleda deg! Det følest sikkert lenge til, men vekene går nok fort framover no.
Mirabella76 Skrevet 6. mars 2017 Forfatter #1100 Skrevet 6. mars 2017 (endret) 20+0 i dag, og allerede halvveis i svangerskapet! Etter at eg passerte 12 veker, har tida gått kjempefort! No kjenner eg bevegelsar kvar einaste dag. Og eg treng ikkje lenger å leggja hendene på magen for å kjenna noko. Eg kan sitja i ro i sofaen og sjå på TV eller noko, og plutselig kjenner eg små spark og bevegelsar frå babyen i magen. Fortsatt kjenner eg kun bevegelsar heilt nederst i magen, men dei blir meir og meir tydelige og lettare å kjenna for kvar dag som går. Veldig koselig, men også ein litt rar følelse. Trur det tar litt tid før eg venner med til at magen "lever". Begynnar å bli nokon år sidan sist eg var gravid. Endret 6. mars 2017 av Mirabella76 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå