Mirabella76 Skrevet 23. februar 2017 Forfatter #1061 Skrevet 23. februar 2017 3 timer siden, Jill skrev: Blir rett bekymret når det ikke kommer oppdatering her! Men håper det bare er fordi du har et liv utenfor kg. 2 timer siden, tr.heimspia83 skrev: Bra vi er flere! Ingen grunn til bekymring! Eg har berre hatt det travelt i dag.
Mirabella76 Skrevet 23. februar 2017 Forfatter #1062 Skrevet 23. februar 2017 (endret) TIPPELISTE Gutt: Mirabella76:  Blondie65: Havrekjeksen: miore:  Jill: Harlekin: Weebs: Grønt blad: N'ott: Susa: Kakaoen: Frøken Vims: Jente: Ny Bruker: Mumsy: _marielle_: Synne-Marie: QBee: Endret 23. februar 2017 av Mirabella76
Mirabella76 Skrevet 23. februar 2017 Forfatter #1063 Skrevet 23. februar 2017 (endret) Ja, no er eg endelig klar til å koma med ei oppdatering etter dagens ultralyd! Beklagar sein oppdatering, men eg har hatt det travelt i dag. Har rett og slett ikkje hatt tid til å skriva her inne før no. Eg hadde time kl. 11 i formiddag, og sat ei lita stund og venta etter at klokka hadde passert 11. Så var det endelig ei jordmor som ropte opp navnet mitt, og eg var både nervøs og veldig spent når eg gjekk inn! Jordmora var ei dame som viste seg å vera frå same vesle kommune som eg kjem frå (men ikkje bur i lenger), og ho visste godt kven foreldra mine var. Litt artig! Så kom det også inn ein ung lege, som skulle vera med på UL-undersøkelsen. Ho spurte om det var greit at ho var med, og det sa eg ja til. Trur ho var under opplæring, for jordmora viste henne og forklarte ting underveis, som ho var usikker på. Det var den unge legen som starta med å ta fram UL-apparatet, og begynte å undersøka babyen i magen. Heldigvis såg eg med ein gang hjertet som banka, så då klarte eg å slappa litt meir av. For då visste eg iallfall at det var liv. Legen fortsatte å undersøka babyen og ta forskjellige mål, mens jordmora hjelpte til og forklarte. Hjertet såg heilt perfekt ut, med 4 hjertekammer, og alt anna var også akkurat sånn som det skulle vera. Jordmora gjorde enda fleire mål etter at legen var ferdig, og kom då fram til at eg var 18+3 i dag. Og det stemmer nøyaktig med kor langt eg er på vei! Så babyen var akkurat så stor som den skulle vera, og alt såg heilt perfekt ut! Morkaka var plassert oppe, og faktisk på framveggen på høgre side av livmora. Så eg ville nok kjenna bevegelsar på venstre side først, meinte jordmora. På TUL i veke 12 fekk eg vita at morkaka låg oppe, men ikkje at ho låg på framveggen. Men det kan vel kanskje vera litt av forklaringa på at eg har måtta venta lenge på å kjenna liv denne gangen. Jordmora spurte om eg ville vita kjønn, og eg sa at det ville eg. Ho ville absolutt ha meg til å seia om eg trudde det var gutt eller jente. Eg sa at eg hadde to ulike teoriar. Gutt på grunn av den manglande kvalmen dette svangerskapet, og jente på grunn av høg fosterlyd. Så eg sa at eg var usikker. Men jordmora ville ikkje avsløra noko, før eg hadde sagt kva eg trudde mest at det var. Så eg enda på gutt, sidan eg var så sikker på gutt i starten av svangerskapet. Så fekk eg endelig svaret! I magen min gøymer det seg: Ei lita JENTE Så då var altså den raske fosterlyden meir til å stola på, enn den manglande kvalmen! Og tenk, eg skal bli mamma til jente nr. 3 i sommar! Blir ei vaskeekte jentemamma eg no. Endret 24. februar 2017 av Mirabella76
Mirabella76 Skrevet 23. februar 2017 Forfatter #1064 Skrevet 23. februar 2017 (endret) Det vil altså seia at dei aller fleste, inkludert meg, tippa feil! Så då gjenstår det berre å gratulera dei få som tippa rett, i følge tippelista: Ny Bruker, Mumsy, marielle, Synne-Marie og QBee. Gratulerer alle 5! Endret 23. februar 2017 av Mirabella76
Mumsy Skrevet 23. februar 2017 #1065 Skrevet 23. februar 2017 Gratulererså mye, med frisk, og fin lita jente Tror det er første gang jeg har tippet riktig kjønn Foresten har du holdt oss skikkelig på pinebenken her, men herlig når oppdateringa endelig kom
QBee Skrevet 24. februar 2017 #1067 Skrevet 24. februar 2017 5 timer siden, Mirabella76 skrev: Det vil altså seia at dei aller fleste, inkludert meg, tippa feil! Så då gjenstår det berre å gratulera dei få som tippa rett, i følge tippelista: Ny Bruker, Mumsy, marielle, Synne-Marie og QBee. Gratulerer alle 5! Så herlig å se at alt var fint inne i magen! Dagboka di var det første jeg sjekket når jeg hadde stått opp i dag det ble så skummel stemning her inne når du postet fra venterommet også ble det bare stille føyer meg inn i gruppa med de andre som ikke har noe liv! Og så koselig med en jente til! Hvis storesøstrene er som mine to, så er de nok veldig glade for at det ble enda en jente i søskenflokken. Hva sa mannen? Det at barnet er friskt kommer selvsagt foran alt, og hadde ikke vi vært villig til å tatt i mot en jente til hadde vi selvsagt aldri fått et barn til, men vet at min mann håper veldig på en gutt Denne gang. Selv om det ikke er helt innafor å si. Han er liksom eneste hannkjønn i familien, og det selv om vi inkluderer alle dyrene våre
Mayah Skrevet 24. februar 2017 #1068 Skrevet 24. februar 2017 Åh Mirabella, gratulerer så mye med ei lita jente!
Weebs Skrevet 24. februar 2017 #1069 Skrevet 24. februar 2017 Yes! Gratulerer med jente! Og at alt var topp! Puppene mine stakk helt vilt da jeg leste innlegget ditt
Grønt blad Skrevet 24. februar 2017 #1070 Skrevet 24. februar 2017 Gratulerer så masse med en frisk jente i magen! Veldig glad for at det gikk så bra! Det kan jo hende at det er en liten gutt som prøver å lure oss :-)
Jill Skrevet 24. februar 2017 #1071 Skrevet 24. februar 2017 Gratulerer med en liten jente! Godt å høre alt stod bra til.
miore Skrevet 24. februar 2017 #1072 Skrevet 24. februar 2017 Gratulerer med en liten jente En liten luring som har lurt nesten alle trill rundt!
Gjest Sisti Skrevet 24. februar 2017 #1073 Skrevet 24. februar 2017 Gratulerer med ei jente til på vei!
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2017 Forfatter #1074 Skrevet 24. februar 2017 (endret) 19 timer siden, Mumsy skrev: Gratulererså mye, med frisk, og fin lita jente Tror det er første gang jeg har tippet riktig kjønn Foresten har du holdt oss skikkelig på pinebenken her, men herlig når oppdateringa endelig kom Tusen takk for det, Mumsy! Ja, du var faktisk ein av dei få som tippa riktig kjønn denne gangen! Ikkje meininga å halda dåke på pinebenken i går, men eg hadde rett og slett ikkje tid til å skriva ei ordentlig UL- oppdatering før seint i går kveld. Endret 24. februar 2017 av Mirabella76
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2017 Forfatter #1075 Skrevet 24. februar 2017 13 timer siden, tr.heimspia83 skrev: Enda ei jente Ja, tenk det!
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2017 Forfatter #1076 Skrevet 24. februar 2017 (endret) 12 timer siden, QBee skrev: Så herlig å se at alt var fint inne i magen! Dagboka di var det første jeg sjekket når jeg hadde stått opp i dag det ble så skummel stemning her inne når du postet fra venterommet også ble det bare stille føyer meg inn i gruppa med de andre som ikke har noe liv! Og så koselig med en jente til! Hvis storesøstrene er som mine to, så er de nok veldig glade for at det ble enda en jente i søskenflokken. Hva sa mannen? Det at barnet er friskt kommer selvsagt foran alt, og hadde ikke vi vært villig til å tatt i mot en jente til hadde vi selvsagt aldri fått et barn til, men vet at min mann håper veldig på en gutt Denne gang. Selv om det ikke er helt innafor å si. Han er liksom eneste hannkjønn i familien, og det selv om vi inkluderer alle dyrene våre Ikkje meininga å laga skummel stemning her inne altså! Det vart berre ikkje tid til noko oppdatering før seint i går kveld. Ja, det er koselig å vera jentemamma! No blir det iallfall mindre å kjøpa inn både av klede og anna, enn det ville ha blitt om me fekk gutt denne gangen. Minstejenta mi på 4 ønska seg ei søster. Men storesøster på 8 ønska seg faktisk ein bror denne gangen, sidan ho ikkje har nokon bror frå før. Men begge to var glade for å høyra at det var ei frisk og fin lillesøster i magen min. Mannen min er akkurat som din mann! Han ønska seg veldig ein gutt denne gangen, og håpte på det. Og eg forstår han jo egentlig ganske godt, sidan han bur i hus med berre jenter/damer. Eg hadde nok hatt eit veldig sterkt ønske om jente denne gangen, viss me hadde hatt to guttar frå før. Eg håpte på jente når me venta nr. 1, for eg har alltid ønska meg jente ekstra mykje. Men no når me har to jenter frå før, så kunne det for min del gjerne ha kome ein gutt denne gangen, like godt som ei jente. Eg tenker at det må vera lov til å seia at ein ønskjer seg eit bestemt kjønn aller mest, slik som mennene våre gjer. Eg har denne gangen tenkt at eg hadde blitt like glad for begge delar, så lenge babyen er frisk - det er jo det som virkelig betyr noko. Barnet blir ein like glad i uansett, enten det er jente eller gutt!  Også om ein i utgangspunktet kan ha ønska seg eit bestemt kjønn. Endret 24. februar 2017 av Mirabella76
Synne-Marie Skrevet 24. februar 2017 #1077 Skrevet 24. februar 2017 Wow! Jeg bruker ALDRI å gjette rett! Gratulerer så masse med en pike til!
Gjest Blondie65 Skrevet 24. februar 2017 #1078 Skrevet 24. februar 2017 Blir så glad for å lese om sprell levende liten jente inni magen din. Går ikke an å bli lei seg for at man tippet feil når alt er bra. Håper angsten kan slippe deg nå - du fortjener å kose deg med graviditeten og forberedelsene til fødsel.
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2017 Forfatter #1079 Skrevet 24. februar 2017 12 timer siden, Mayah skrev: Åh Mirabella, gratulerer så mye med ei lita jente! Takk for det, Mayah!
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2017 Forfatter #1080 Skrevet 24. februar 2017 12 timer siden, Weebs skrev: Yes! Gratulerer med jente! Og at alt var topp! Puppene mine stakk helt vilt da jeg leste innlegget ditt Takk skal du ha, Weebs! Ha ha, eg må berre le litt av den der puppestikkinga di!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå