Gå til innhold

Hvordan kan det ha seg?


Augustbrud02

Anbefalte innlegg

Gjest Kinga

Augustbrud sliter med å nedbetale studielånet.

Vel, jeg har også et fett studielån jeg kommer til å måtte betale ned på om ikke så altfor lenge.

Det har likevel aldri falt meg inn at dette er en "vanskelig start" på livet.

Jeg studerer sammen med en haug med mennesker som må betale studieutgifter rett fra egen lomme, niks lån eller stipend fra en kasse som låner penger ut billig for at de skal få seg en utdanning. Jeg bor utenlands i et land hvor de færreste har mulighet til å ta noen utdannelse som helst pga. økonomien sin. De har ikke råd privat, og landet har ikke råd til å finansiere med billige studielån.

Om jeg kommer til å kjøre rundt i fine biler om noen år hjemme i Norge er uvisst. Om folk rundt meg gjør det, er det deres form for prioritering. Om det er noen av de med lekre biler som kjører rundt med urent mel i posen, er det kriminalpolitikken det er noe galt med, ikke sosialpolitikken, etter mitt syn.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp Kevin. Kanskje ligger du nærmest den rasjonelle forklaringen. Ikke for å være slem mot guttaboys, men mange av disse rosa BMW fikserte, gullsmykkebehengte vet jo hvilke virksomhet som lønner seg rent økonomisk. Ikke familiens lille kiosk som aldeles ikke kan være særlig inntektsbringende.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...