AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 ...men nå har jeg litt dårlig samvittighet. Så jeg må bare spørre her, hva dere andre tenker. Ble invitert i et utdrikningslag til ei veldig perifer venninne. Hun skal visstnok kles ut, og sendes inn til byen. Der skal det være diverse aktiviteter rundt om, mye drikking underveis, alle skal ha like klær (med t-skjorter trykt for anledningen), så skal de på "strippebule" eller noe lignende, så bruden kan få slå ut håret... (+ masse anna greier innimellom her) Jeg kan ikke noe for det, men dette blir for harry for meg... Jeg vil ikke ture rundt i byen sammen med en gjeng gærne damer i "uniform", med en utkledd brud som skal drites ut, alle drikker alkohol hele veien og vi ender opp på ei strippebule på ettermiddagen og utover kvelden. Jeg har vel blitt for gammel da kanskje, til sånt opplegg. Det vrengte seg innvendig å tenke på å skulle være med på dette. Men nå har jeg altså dårlig samvittighet. Med rette? Eller er det ok å droppe et sånt utdrikningslag, så lenge det er snakk om ei veldig perifer venninne? Anonymous poster hash: ccdcc...c25 3
Hoppetaujenta Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Klart at det er ok å si nei hvis du ikke vil. Du viser at du har ryggrad! 1
Chloe- Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Med denne instillingen tenker jeg det er best at du holder deg hjemme. Jeg også syns det er shitharry, men har ingen problem med å "glemme verden" litt en gang i blant. 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Hvis du er bedt i bryllupet, ville jeg ha takket ja. Hvis ikke, ville jeg takket nei med god samvittighet. Anonymous poster hash: c34ce...0ba
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Ville takket nei til opplegget der selv. 1
Gjest iGirl Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 (endret) Jeg synes det er harry og utdatert og ikke noe for meg ..hadde mye heller foretrukket en dag på SPA f eks.. -men det er jo ikke deg det handler om her heller da.. det er venninna di. Regner med hun ikke har valgt opplegget for dagen selv.. så da er det jo litt synd at dere andre dropper det.. Endret 12. juni 2013 av poindexter
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Klart at det er ok å si nei hvis du ikke vil. Du viser at du har ryggrad! Tusen takk! Med denne instillingen tenker jeg det er best at du holder deg hjemme. Jeg også syns det er shitharry, men har ingen problem med å "glemme verden" litt en gang i blant. Jeg tror også det er best jeg holder meg hjemme, for jeg ville følt meg utrolig malplassert og utilpass, og jeg er ikke en person som klarer å skjule følelsene mine (selv om jeg prøver). Tenker at jeg ville blitt festbrems for de andre som syns opplegget er kult. Hvis du er bedt i bryllupet, ville jeg ha takket ja. Hvis ikke, ville jeg takket nei med god samvittighet. Anonymous poster hash: c34ce...0ba Jeg er ikke bedt i bryllupet nei. Takk! Ville takket nei til opplegget der selv. Godt å høre! Jeg synes det er harry og utdatert og ikke noe for meg ..hadde mye heller foretrukket en dag på SPA f eks.. -men det er jo ikke deg det handler om her heller da.. det er venninna di. Regner med hun ikke har valgt opplegget for dagen selv.. så da er det jo litt synd at dere andre dropper det.. Ja, det handler om min veldig perifere venninne, det er helt riktig. Hadde hun vært en nær venninne, ville jeg nok blitt med og prøvd å gjøre det beste ut av det; eventuelt gått hjem tidlig. Men en veldig perifer venninne, et opplegg jeg ville være veldig utilpass med... (og en 3 timers kjøretur hver vei, noe jeg glemte å skrive i HI). Ville du fremdeles stilt opp da? Det har hun vel antakelig ikke, men jeg er ganske sikker på at forloveren og bruden har snakket sammen om hva bruden syns er ok og ikke. Anonymous poster hash: ccdcc...c25
Gjest iGirl Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 Ja, det handler om min veldig perifere venninne, det er helt riktig. Hadde hun vært en nær venninne, ville jeg nok blitt med og prøvd å gjøre det beste ut av det; eventuelt gått hjem tidlig. Men en veldig perifer venninne, et opplegg jeg ville være veldig utilpass med... (og en 3 timers kjøretur hver vei, noe jeg glemte å skrive i HI). Ville du fremdeles stilt opp da? Det har hun vel antakelig ikke, men jeg er ganske sikker på at forloveren og bruden har snakket sammen om hva bruden syns er ok og ikke. Anonymous poster hash: ccdcc...c25 3 timers kjøretur og du er ikke invitert i bryllupet ? Da hadde nok jeg også stått over. Ber man folk i utdrikkingslaget men ikke til bryllupet ? 0_o 2
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 (endret) Frekt å be folk som ikke er inviterte i bryllupet til å bruke penger på utdrikkingslaget. Hvertfall når det er snakk om en så lang kjøretur i tillegg. TS: Det der er viktige tilleggsopplysninger som skulle vært i HI. Endret 12. juni 2013 av Gjest 5
Jens Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 Herregud, det hadde jeg heller ikke villet være med på!!
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 Siden det bare er en perifer venninne så lurer jeg på hvordan forloveren har fått i nummeret og navnet ditt og faktisk inviterer deg. Hvis det er bruden selv som inviterer så ville jeg sagt henne noen pauli ord.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 3 timers kjøretur og du er ikke invitert i bryllupet ? Da hadde nok jeg også stått over. Ber man folk i utdrikkingslaget men ikke til bryllupet ? 0_o Stemmer. Jeg tenker ikke over at jeg ikke er invitert i bryllupet, men i utdrikningslaget. Det har jeg opplevd før også. Men avstanden her gjør jo at det blir litt annerledes. Frekt å be folk som ikke er inviterte i bryllupet til å bruke penger på utdrikkingslaget. Hvertfall når det er snakk om en så lang kjøretur i tillegg. TS: Det der er viktige tilleggsopplysninger som skulle vært i HI. Er forsåvidt ikke uvant med at utdrikningslaget har andre gjester som ikke nødvendigvis skal i bryllupet, så det tenker jeg ikke over. Men avstanden har en del å si, iallfall når det er et opplegg som for meg vil være veldig ukomfortabelt. Ja, det burde vært med i HI innså jeg etterpå, men umulig å redigere som AB (og akkurat dette må jeg ta som AB) Herregud, det hadde jeg heller ikke villet være med på!! Godt å høre! Siden det bare er en perifer venninne så lurer jeg på hvordan forloveren har fått i nummeret og navnet ditt og faktisk inviterer deg. Hvis det er bruden selv som inviterer så ville jeg sagt henne noen pauli ord. Forloveren hadde fått liste av bruden ja. Så bruden har jo tydeligvis satt meg opp på en liste da, uten at jeg helt forstår hvorfor. Anonymous poster hash: ccdcc...c25
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2013 #13 Skrevet 12. juni 2013 Forloveren hadde fått liste av bruden ja. Så bruden har jo tydeligvis satt meg opp på en liste da, uten at jeg helt forstår hvorfor. Anonymous poster hash: ccdcc...c25 Du burde ringe og høre.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #14 Skrevet 12. juni 2013 Aldri i verden om jeg hadde blitt med på det! Synes det er frekt å invitere deg, egentlig! De regnet vel med at du skulle føle deg beæret da...Anonymous poster hash: c2491...36e
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2013 #15 Skrevet 12. juni 2013 Aldri i verden om jeg hadde blitt med på det! Synes det er frekt å invitere deg, egentlig! De regnet vel med at du skulle føle deg beæret da...Anonymous poster hash: c2491...36e Vel, jeg tenkte det samme.
Amens Skrevet 12. juni 2013 #16 Skrevet 12. juni 2013 Jeg synes det er greit å si neitakk til det ja. Sånne utkledningsfyllekalaser har jeg fryktelig liten sans for. Kan være hun har skrevet deg opp på listen fordi hun tenker at alle venninner skal være invitert? Jeg slet veldig med å vite hvem jeg kunne invitere i mitt utdrikningslag, men jeg ville bare at de som skulle i bryllupet skulle være invitert. Det var ikke så vanskelig for alle mine venner (som er er ganske få) har vært invitert.
Irja Skrevet 12. juni 2013 #17 Skrevet 12. juni 2013 Jeg ville også takket nei til dette. Og når du ikke er invitert i bryllupet heller, så er det ikke noe å lure på !
Gjest Daenerys Skrevet 12. juni 2013 #18 Skrevet 12. juni 2013 Hadde også takket nei, uten dårlig samvittighet, særlig siden du ikke er invitert i bryllupet.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #19 Skrevet 12. juni 2013 Jeg vet ikke om jeg skal ringe bruden og spørre; den må jeg tenke litt på. Tror ikke de mener jeg skal føle meg beæret akkurat, men tror det kanskje er som Amens sier, at bruden kanskje har tenkt at "alle" må være med på lista. At hun ikke har utelatt noen (fordi hun er redd at noen skal bli såret, for eksempel). Men det er veldig godt å høre at flertallet her mener at det er helt ok å takke nei til dette. Nå føler jeg meg litt lettere til sinns, tusen takk! Anonymous poster hash: ccdcc...c25
Gjest Sobril Skrevet 12. juni 2013 #20 Skrevet 12. juni 2013 Nei, hadde ikke giddet og skal garantert ikke ha utdrikningslag selv. Om jeg var tjue hadde muligens saken stilt seg annerledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå