AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #21 Skrevet 12. juni 2013 Takk Sobril! Enig med deg - er man veldig ung er det kanskje litt annerledes. Men når bruden og vennene er nærmere 40 enn 30, så er det litt annerledes syns jeg. Anonymous poster hash: ccdcc...c25
CathFoto Skrevet 12. juni 2013 #22 Skrevet 12. juni 2013 Jeg synes absolutt ikke at det er frekt å invitere deg, men du burde ikke ha dårlig samvittighet for at du takket nei. Jeg hadde ikke giddet å være med på noe sånt, uavhengig om jeg var bedt i bryllupet eller ei.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #23 Skrevet 12. juni 2013 Nei, den tanken er fjern for meg også, at det er frekt å invitere meg - det ligger jo helt sikkert gode intensjoner bak. Det er så godt å se at det er såpass mange oppegående damer som er enig med meg! Nå skal jeg legge den dårlige samvittigheten på hylla. Takk! Anonymous poster hash: ccdcc...c25
panic-attack Skrevet 12. juni 2013 #24 Skrevet 12. juni 2013 får å si det mildt, hadde forloveren arrangert et slikt opplegg til meg hadde jeg nektet å bli med! makan! hva skjedde med å ha en fin kveld sammen med vennene, gjerne et rolig opplegg med de nærmeste venninnene på dagen med en aktivitet buden ville sette pris på? fatter ikke hvorfor man på død å liv skal drite ut brud/brudgom, og hvorfor strippere liksom bare er et must? nei, du hvor glad jeg er i forloveren min som tar hensyn til at vi har relativt store barn å heller setter kosen og samholdet i fokus. så til deg TS. dropp opplegget med glede! det hadde jeg gjort! Blir sikkert flott for bruden å se tilbake på bilder fra strippebula når bryllupet er overstått..... usj
Petalouda Skrevet 13. juni 2013 #25 Skrevet 13. juni 2013 ... jeg har bare lest hovedinnlegget, men dette er jo det samme som vi har diskutert i andre tråder - det om man skal stille opp eller ikke for vennene sine selvom kanskje sted, tid og opplegg er litt "ubeleilig" Jeg ville stilt opp uten tvil. Forloveren tenker at dette er en god ting for bruden, bruden har satt deg opp på listen over personer hun ønsker å ha tilstede. Hva har du å tape?
yxnyx Skrevet 13. juni 2013 #26 Skrevet 13. juni 2013 ... jeg har bare lest hovedinnlegget, men dette er jo det samme som vi har diskutert i andre tråder - det om man skal stille opp eller ikke for vennene sine selvom kanskje sted, tid og opplegg er litt "ubeleilig" Jeg ville stilt opp uten tvil. Forloveren tenker at dette er en god ting for bruden, bruden har satt deg opp på listen over personer hun ønsker å ha tilstede. Hva har du å tape? Vanligvis er jeg også veldig tilhenger av at man stiller opp såfremt man kan, men akkurat her hadde jeg nok vært lite fristet til å komme. Hva jeg hadde gjort ville kommet litt an på settingen ellers rundt bryllupet og utdrikkingslaget. * Har bruden invitert en masse gjester i bryllupet, men ikke deg, eller er det et lite og intimt bryllup med få gjester? * Har hun massevis av venninner som har tenkt å komme i utdrikkingslaget, eller blir det tynt med folk? * Og ikke minst; er dette ei venninne du egentlig ønsker mer kontakt med, eller er det i grunn helt greit at dere ikke har hatt så mye kontakt i det siste?
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #27 Skrevet 13. juni 2013 får å si det mildt, hadde forloveren arrangert et slikt opplegg til meg hadde jeg nektet å bli med! makan! hva skjedde med å ha en fin kveld sammen med vennene, gjerne et rolig opplegg med de nærmeste venninnene på dagen med en aktivitet buden ville sette pris på? fatter ikke hvorfor man på død å liv skal drite ut brud/brudgom, og hvorfor strippere liksom bare er et must? nei, du hvor glad jeg er i forloveren min som tar hensyn til at vi har relativt store barn å heller setter kosen og samholdet i fokus. så til deg TS. dropp opplegget med glede! det hadde jeg gjort! Blir sikkert flott for bruden å se tilbake på bilder fra strippebula når bryllupet er overstått..... usj Det kan godt hende at akkurat denne bruden syns dette blir helt topp, jeg vet ikke. Jeg kjenner henne ikke så godt lenger. Da vi var unge og "gale" ville nok dette opplegget vært helt topp, men jeg er usikker på om hun nå, voksen med flere (ganske store) barn, syns det er like morsomt. Men som sagt, jeg kjenner henne ikke spesielt godt lenger, og må håpe at forloveren hennes vet hva hun gjør. Jeg klarer bare ikke å delta selv, for det blir for kleint for meg. ... jeg har bare lest hovedinnlegget, men dette er jo det samme som vi har diskutert i andre tråder - det om man skal stille opp eller ikke for vennene sine selvom kanskje sted, tid og opplegg er litt "ubeleilig" Jeg ville stilt opp uten tvil. Forloveren tenker at dette er en god ting for bruden, bruden har satt deg opp på listen over personer hun ønsker å ha tilstede. Hva har du å tape? Det er mer enn "ubeleilig" i mine øyne, det er skikkelig kleint og ukomfortabelt. Jeg tror at det ikke bare er til mitt eget beste å la være å møte, men også til brudens og de andres. De ville tydelig se at jeg syns hele situasjonen er vanvittig ukomfortabel, og da blir man en festbrems og en som ødelegger moroa for de andre. Hva jeg har å tape? Verdigheten min, og en lørdagskveld jeg aldri kan få igjen. I tillegg, så ville jeg sannsynligvis "forsure" kvelden for bruden/forloveren/de andre, for ikke med min beste vilje kunne jeg klare å late som at jeg syns dette opplegget er morsomt... (eller at jeg virkelig ønsker å være der) Vanligvis er jeg også veldig tilhenger av at man stiller opp såfremt man kan, men akkurat her hadde jeg nok vært lite fristet til å komme. Hva jeg hadde gjort ville kommet litt an på settingen ellers rundt bryllupet og utdrikkingslaget. * Har bruden invitert en masse gjester i bryllupet, men ikke deg, eller er det et lite og intimt bryllup med få gjester? * Har hun massevis av venninner som har tenkt å komme i utdrikkingslaget, eller blir det tynt med folk? * Og ikke minst; er dette ei venninne du egentlig ønsker mer kontakt med, eller er det i grunn helt greit at dere ikke har hatt så mye kontakt i det siste? Takk, yxnyx! Jeg er også en person som normalt sett mener at kan jeg stille opp, så gjør jeg det. Men når det er noe som så til de grader gjør meg ukomfortabel... Nei... jeg klarer det rett og slett ikke. - Såvidt meg bekjent er det et forholdsvis stort bryllup, med hele familien og en del venner (dog ikke meg) - Ifølge forloveren blir det ganske mange der - Tjaaaa... det er et litt ømt punkt kjenner jeg. Det er vel sånn at jeg ikke har det store behovet for kontakt med henne. Jeg kjenner henne ikke noe særlig lenger, vi har lite til felles, og vi bor langt unna hverandre. Vi har hatt kontakt kanskje én gang i året de siste... 15 årene eller noe... innimellom litt oftere hvis det har vært noe spesielt som har skjedd. Hun har vel et større behov for fortsatt kontakt enn hva jeg har. Hun er ei veldig hyggelig jente, men vi har liksom ingen felles plattform lenger. Ble kjent via felles venner for mange, mange, mange år siden. Anonymous poster hash: ccdcc...c25
Petalouda Skrevet 13. juni 2013 #28 Skrevet 13. juni 2013 Det er mer enn "ubeleilig" i mine øyne, det er skikkelig kleint og ukomfortabelt. Jeg tror at det ikke bare er til mitt eget beste å la være å møte, men også til brudens og de andres. De ville tydelig se at jeg syns hele situasjonen er vanvittig ukomfortabel, og da blir man en festbrems og en som ødelegger moroa for de andre. Hva jeg har å tape? Verdigheten min, og en lørdagskveld jeg aldri kan få igjen. I tillegg, så ville jeg sannsynligvis "forsure" kvelden for bruden/forloveren/de andre, for ikke med min beste vilje kunne jeg klare å late som at jeg syns dette opplegget er morsomt... (eller at jeg virkelig ønsker å være der) Anonymous poster hash: ccdcc...c25 Du er igrunn kroneeksempelet på det jeg mener er egoistisk latskap. Du kan ta deg sammen og gi en venninne en superfin dag, eller du kan sitte hjemme og gnure på den veldig viktige lørdagskvelden som du eller aldri hadde fått igjen - du er og blir en superegoist i mine øyne. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #29 Skrevet 13. juni 2013 Du er igrunn kroneeksempelet på det jeg mener er egoistisk latskap. Du kan ta deg sammen og gi en venninne en superfin dag, eller du kan sitte hjemme og gnure på den veldig viktige lørdagskvelden som du eller aldri hadde fått igjen - du er og blir en superegoist i mine øyne. Hahaha, og at du mener at jeg er en superegoist må jeg innrømme at jeg ikke bryr meg så mye om. Flertallet av svarene forteller meg at det på ingen måte er uvanlig å takke nei til denne typen utdrikningslag. Jeg ser forøvrig at du fullstendig overser den biten med at jeg ville være en festbrems og en klamp om foten for de andre. Jeg er fysisk ikke i stand til å skjule mine sanne følelser i de situasjoner jeg er, jeg kan leses som en åpen bok. Det er ikke fordi jeg ikke prøver; jeg har prøvd hele mitt liv å få pokerfjes, men jeg har det ikke. Hvis jeg har det bra og trives, så ser man det. Hvis jeg mistrives og er ukomfortabel, så synes det i samme grad. Da gjør jeg ikke bare meg selv en tjeneste ved å ikke delta, men også de andre som er der. Det er lite som er så kleint, som når man tydelig kan se at en person skulle ønske de kunne synke i jorden... Din mening om meg må du bare kose deg med; det er ikke jeg som får vondt i magen av den holdningen. Anonymous poster hash: ccdcc...c25 7
Gjest Adriane Skrevet 13. juni 2013 #30 Skrevet 13. juni 2013 Jeg må bare innrømme at jeg ville gjort det samme som TS, takket nei. Jeg innser at det betyr at jeg dermed kan kalles superegoist (én gang må jo være den første), men de som kjenner meg vet at egostisk ikke er noe jeg er kjent for å være Hadde det vært en nær(ere) venninne, tenker jeg at man kanskje kunne gått på akkord med seg selv og blitt med, men jeg forstår det som at dette er en ganske fjern bekjent av TS. Jeg ser ingen grunn til at ts skal verken ha dårlig samvittighet, eller stemples som superegoist 2
Karmosin Skrevet 13. juni 2013 #31 Skrevet 13. juni 2013 Jeg er tydeligvis superegoist og veldig komfortabel med å være det, siden det i hovedsak innebærer at jeg har omtanke for min egen mentale helse. Jeg hadde ikke tenkt meg om i et nanosekund før jeg takket nei. Harrytassutdrikningslag for perifer bekjent kommer ikke på tale, og er man perifere for hverandre blir ikke gjesten som takket nei voldsomt savnet heller. Hadde jeg gått måtte jeg uansett tatt timeouts på do hver gang det ble for kleint, siden man ikke godt kan ta en pute foran ansiktet når man er blant folk, og det ville nok tæret litt på de andres stemning. 2
juliane Skrevet 13. juni 2013 #32 Skrevet 13. juni 2013 (endret) Hun skal visstnok kles ut, og sendes inn til byen. Der skal det være diverse aktiviteter rundt om, mye drikking underveis, alle skal ha like klær (med t-skjorter trykt for anledningen), så skal de på "strippebule" eller noe lignende, så bruden kan få slå ut håret... (+ masse anna greier innimellom her) Anonymous poster hash: ccdcc...c25 Bortsett fra denne "strippebula" (som jeg kommer tilbake til) høres da dette ut som et helt vanlig utdrikningslag? Bruden kles veldig ofte ut i et eller annet, veldig mange har t-skjorter til resten av deltagerne, det skjer aktiviteter i løpet av dagen og ja - det er et utdrikningslag, så de fleste begynner med bobler på morgenkvisten og drikker utover dagen. Og "strippebula", mener du at dere skal på strippeklubb og se på kvinnelige strippere? Jeg kjenner i alle fall ikke til en klubb med mannlige strippere her i landet (uten at jeg er særlig bevandret i strippebransjen...) Endret 13. juni 2013 av juliane
yxnyx Skrevet 13. juni 2013 #33 Skrevet 13. juni 2013 Bortsett fra denne "strippebula" (som jeg kommer tilbake til) høres da dette ut som et helt vanlig utdrikningslag? Bruden kles veldig ofte ut i et eller annet, veldig mange har t-skjorter til resten av deltagerne, det skjer aktiviteter i løpet av dagen og ja - det er et utdrikningslag, så de fleste begynner med bobler på morgenkvisten og drikker utover dagen. Og "strippebula", mener du at dere skal på strippeklubb og se på kvinnelige strippere? Jeg kjenner i alle fall ikke til en klubb med mannlige strippere her i landet (uten at jeg er særlig bevandret i strippebransjen...) Jo, men jeg tror ikke den type utdrikkingslag er så veldig "in" lengre, og i alle fall ikke når man er en voksen dame, slik det høres ut som TS er? Når det er sagt, så synes jeg bekymringer om at man er en festbrems er litt overdrevne. Folk er som de er, og kommer som de kommer. Hvis man klarer å se på både sin egen holdning/humør og på innholdet i utdrikkingslaget med litt avslappet humor, så går det helt sikkert bra. De gangene jeg har vært gravid og på festeligheter for eksempel, så måtte jeg jo holde meg edru. Og som om det ikke var nok, så var jeg veldig humørsyk, ja rett og slett litt bitchy som gravid. Jeg var klar over det selv, men klarte ikke å bekjempe hormonene helt. Men jeg murte meg ikke inne allikevel, jeg kom og sa at folk fikk si i fra hvis jeg ble for ille å henge rundt.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #34 Skrevet 13. juni 2013 Jeg må bare innrømme at jeg ville gjort det samme som TS, takket nei. Jeg innser at det betyr at jeg dermed kan kalles superegoist (én gang må jo være den første), men de som kjenner meg vet at egostisk ikke er noe jeg er kjent for å være Hadde det vært en nær(ere) venninne, tenker jeg at man kanskje kunne gått på akkord med seg selv og blitt med, men jeg forstår det som at dette er en ganske fjern bekjent av TS. Jeg ser ingen grunn til at ts skal verken ha dårlig samvittighet, eller stemples som superegoist Takk. Jeg tror ikke egoist er det første folk tenker om meg heller, men jeg bryr meg katten om hva denne sommerfuglen mener om meg og mitt. Hun er for meg en vilt fremmed anonym person på et forum, så det kunne ikke brydd meg mindre. Jeg ville nok ikke gått nesten uansett hvems utdrikningslag det var (med dette opplegget); og var det mitt eget, ville jeg snudd i døra og reist hjem. Jeg har vokst fra sånt som dette for veldig lenge siden. Jeg er tydeligvis superegoist og veldig komfortabel med å være det, siden det i hovedsak innebærer at jeg har omtanke for min egen mentale helse. Jeg hadde ikke tenkt meg om i et nanosekund før jeg takket nei. Harrytassutdrikningslag for perifer bekjent kommer ikke på tale, og er man perifere for hverandre blir ikke gjesten som takket nei voldsomt savnet heller. Hadde jeg gått måtte jeg uansett tatt timeouts på do hver gang det ble for kleint, siden man ikke godt kan ta en pute foran ansiktet når man er blant folk, og det ville nok tæret litt på de andres stemning. Du skriver det jeg tenker. Takk! Bortsett fra denne "strippebula" (som jeg kommer tilbake til) høres da dette ut som et helt vanlig utdrikningslag? Bruden kles veldig ofte ut i et eller annet, veldig mange har t-skjorter til resten av deltagerne, det skjer aktiviteter i løpet av dagen og ja - det er et utdrikningslag, så de fleste begynner med bobler på morgenkvisten og drikker utover dagen. Og "strippebula", mener du at dere skal på strippeklubb og se på kvinnelige strippere? Jeg kjenner i alle fall ikke til en klubb med mannlige strippere her i landet (uten at jeg er særlig bevandret i strippebransjen...) Slike utdrikningslag var vanlig i vår omgangskrets for 15 år siden. I dag syns de fleste det er ganske harry. Ang aktivitetene, så vil jeg ikke oute de her siden det da blir veldig lett gjenkjennelig, men det er veldig....sære.... aktiviteter. At hele følget drikker fra morgen til kveld i et utdrikningslag er heller ikke jeg vant til (eller ser poenget med). Det vet jeg ærlig talt ikke, for det har jeg ikke spurt om. Forloveren har sagt vi skal på strippebule. Om det er menn eller kvinner spiller ingen rolle for meg, jeg syns det er like kleint uansett. Jo, men jeg tror ikke den type utdrikkingslag er så veldig "in" lengre, og i alle fall ikke når man er en voksen dame, slik det høres ut som TS er? Når det er sagt, så synes jeg bekymringer om at man er en festbrems er litt overdrevne. Folk er som de er, og kommer som de kommer. Hvis man klarer å se på både sin egen holdning/humør og på innholdet i utdrikkingslaget med litt avslappet humor, så går det helt sikkert bra. De gangene jeg har vært gravid og på festeligheter for eksempel, så måtte jeg jo holde meg edru. Og som om det ikke var nok, så var jeg veldig humørsyk, ja rett og slett litt bitchy som gravid. Jeg var klar over det selv, men klarte ikke å bekjempe hormonene helt. Men jeg murte meg ikke inne allikevel, jeg kom og sa at folk fikk si i fra hvis jeg ble for ille å henge rundt. Nettopp. Og ja, jeg er en voksen dame. En kjedelig voksen dame, hehe. Det kan hende, men jeg er som sagt ikke typen til å se på dette utdrikningslaget med avslappet humor. Jeg har passert den tiden i livet hvor jeg syns sånt bare var morsomt, og er på et stadie i livet hvor jeg syns det er kleint, flaut og utrolig teit at en gjeng med 40 +/- damer skal fly rundt i byen i matchende t-skjorter, fullere og fullere, og til slutt stupe inn på ei strippebule. Det er ikke sjarmerende med 20-åringer, og det er definitivt ikke sjarmerende med damer i 40-årsalderen. Jeg har også stilt opp på fest i gravid og hormonell tilstand, eller for den saks skyld med buldrene PMS under overflaten. Men da er det fest/selskap som foregår på ett sted, gjerne innenfor ett lokale eller husvære. I dette tilfellet skal man rave rundt i en by, sammen med en gjeng... (viser til avsnittet over for fortsettelsen). Ikke min greie. Anonymous poster hash: ccdcc...c25 2
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2013 #35 Skrevet 13. juni 2013 Du er igrunn kroneeksempelet på det jeg mener er egoistisk latskap. Du kan ta deg sammen og gi en venninne en superfin dag, eller du kan sitte hjemme og gnure på den veldig viktige lørdagskvelden som du eller aldri hadde fått igjen - du er og blir en superegoist i mine øyne. Superegoist?? Hun er ikke invitert i bryllupet og det er tre timers kjøretur. 2
Gjest Riskjeks Skrevet 13. juni 2013 #36 Skrevet 13. juni 2013 Jeg hadde også takket nei. Ikke en feiring jeg ville vært komfortabel med. Hadde det vært en nær venninne hadde jeg lidd meg gjennom det, men tror heldigvis ingen av mine venninner hadde funnet på noe slikt. 1
Gjest Kiara! Skrevet 13. juni 2013 #37 Skrevet 13. juni 2013 Virker som slike utdrittningslag begynner å bli vanlige igjen jf et annet bryllupsforum der de forteller om den fantastiske dagen de vandret rundt i nonnedrakt eller ble sendt til hittegods for å hente ting. Sett det samme på Karl Johan de siste ukene. *grøss* Jeg hadde nektet før det i det hele tatt hadde begynt. Heldigvis så kjenner de rundt meg såpass godt at dette var ikke et tema engang. Hadde heller ikke kost meg som gjest i noe slikt da jeg synes det er for flaut.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #38 Skrevet 13. juni 2013 Superegoist?? Hun er ikke invitert i bryllupet og det er tre timers kjøretur. Takk! Jeg hadde også takket nei. Ikke en feiring jeg ville vært komfortabel med. Hadde det vært en nær venninne hadde jeg lidd meg gjennom det, men tror heldigvis ingen av mine venninner hadde funnet på noe slikt. Takk til deg også. Er veldig godt å se at det er et veldig lite fåtall som mener det motsatte. Virker som slike utdrittningslag begynner å bli vanlige igjen jf et annet bryllupsforum der de forteller om den fantastiske dagen de vandret rundt i nonnedrakt eller ble sendt til hittegods for å hente ting. Sett det samme på Karl Johan de siste ukene. *grøss* Jeg hadde nektet før det i det hele tatt hadde begynt. Heldigvis så kjenner de rundt meg såpass godt at dette var ikke et tema engang. Hadde heller ikke kost meg som gjest i noe slikt da jeg synes det er for flaut. Men vanlig igjen? Uff... stakkars fremtidige bruder. Jeg syns det er betryggende å se at et stort flertall her inne syns dette er kleint/flaut/pinlig/harry. Anonymous poster hash: ccdcc...c25
Gjest Kiara! Skrevet 13. juni 2013 #39 Skrevet 13. juni 2013 Takk! Takk til deg også. Er veldig godt å se at det er et veldig lite fåtall som mener det motsatte. Men vanlig igjen? Uff... stakkars fremtidige bruder. Jeg syns det er betryggende å se at et stort flertall her inne syns dette er kleint/flaut/pinlig/harry. Anonymous poster hash: ccdcc...c25 Ja, det er helt sant! Gjerne litt yngre bruder også har jeg inntrykk av. Mange som legger ut referat av dagen sin med mye ingredienser som jeg lurer på faktisk var morsomme eller man må tenke var morsomme for å glemme det fortest mulig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå