Gå til innhold

Lukt hallusinasjoner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe som har plaget meg en stund. Jeg har veldig mye lukt hallusinasjoner. Plutselig kjennes det ut som at jeg sitter i et rom fullt av røyk, og at jeg trekker inn fullt av røyk. Men det er ingen som røyker her. Jeg kan kjenne lukten når som helst, og den varer ikke så lenge. En gang fikk det meg til å sjekke om det brant i huset...

En annen lukt som plager meg enda mer er en slags stinkende lukt. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive den, men før husker jeg at jeg i en periode satt å kjente den ekle lukten hele dagen nesten. Jeg trodde det kom av en plante på stua, men det gjorde nok ikke det. jeg brukte å sjekke rundt i rommet om det var noe som luktet sånn, men det var ikke det. Den lukta forsvant plutselig og det har bare vært røyk lukten som har plaget meg nå og da.

Men nå i det siste har den ekle lukten kommet tilbake. Jeg kjenner den mer og mer hver dag, og det er veldig ubehagelig å hele tiden kjenne en fæl lukt. Det er også skremmende siden jeg noen ganger kjenner røyk lukten i tillegg.

Som sagt kommer dette når som helst og hvor som helst. Akkurat nå kjenner jeg den ekle lukten, og det er egentlig helt forferdelig...

Noen som vet hva jeg skal gjøre? Jeg har sagt det til legen men hun svarte ikke.

Anonymous poster hash: bc28c...14f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

få tatt en CT

Anonymous poster hash: cda7a...245
Gjest Snyltefluen
Skrevet

Hvis ikke legen tar deg alvorlig, bytt lege.

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av fruBeist
AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp med legen igjen. Kan være uncinate anfall (en type epilepsi) eller annen sykdom i hjernen. Men det kan også være et slags psykologisk fenomen, uten at det ligger noe sykdom bak. Uansett skal du undersøkes med MR (helst) med kontrast for å utelukke at det er noe farlig.

Anonymous poster hash: 33992...2d3

Gjest Popoki
Skrevet

Problemet er at foreldrene mine nekter meg å dra til legen igjen.

Gjest schizophelia
Skrevet

Jeg hører stemmer, jeg, high five! Neida.

Har du vært under stress i det siste? Endret kosthold, jobbet mye overtid, mange påkjenninger...? Bare et plutselig omslag i været kan gi reaksjoner på de mest følsomme av oss. Noen opplever ulike former for hallusinasjoner under påkjenning (noen ganger tenker de ikke en gang over selv at de er under stress).

Eller så kan det være noe fysisk, og det bør du få sjekket opp i snarest for å utelukke, som de andre over her sier.

Snakk med foreldrene dine, evt. dra til legen selv. Helsesøster, helsestasjon for ungdom eller lignende kan også være en løsning, om du er i skolealder. De kan henvise deg videre, så vidt jeg vet - bare forklar dem problemet.

Håper det går bra med deg :)

Skrevet

Det høres ut som om du burde ta en CT da det kan være sykdom i hjernen. Sånn skal det ikke være. Ellers, har du noen psykiske problemer? Deprimert? Det kan henge sammen med psykiske lidelser, det er vanlig at ved noen spesielle psykiske lidelser at man hallusinerer lukter.

Gjest Popoki
Skrevet

Det høres ut som om du burde ta en CT da det kan være sykdom i hjernen. Sånn skal det ikke være. Ellers, har du noen psykiske problemer? Deprimert? Det kan henge sammen med psykiske lidelser, det er vanlig at ved noen spesielle psykiske lidelser at man hallusinerer lukter.

Er deprimert og har helseangst.

Skrevet

Er deprimert og har helseangst.

Huff, det er nok lurt å gå til legen igjen! Hvis legen din ikke tror deg burde du bytte lege. Går du til psykolog? Er du utredet for psykiske lidelser? Ønsker deg alt godt!

Gjest Popoki
Skrevet

Huff, det er nok lurt å gå til legen igjen! Hvis legen din ikke tror deg burde du bytte lege. Går du til psykolog? Er du utredet for psykiske lidelser? Ønsker deg alt godt!

Gikk til psykolog før, men så sluttet jeg å gå dit. Er henvist til en ny psykolog nå da.

Skrevet

Gikk til psykolog før, men så sluttet jeg å gå dit. Er henvist til en ny psykolog nå da.

Lykke til! Hallusinasjoner kan umulig være spesielt gøy, særlig hvis du syntes det lukter røyk, naturlig å bli veldig redd hvis man tror det brenner f.eks.

AnonymBruker
Skrevet

Kan være bihulene dine også. Forøvrig så har jeg også noen ganger slike opplevelser. Spesielt hvis jeg ser måker så får jeg en ekstrem kvalmendes og stinkendes "måkelukt" og må bare komme meg vekk. Tor det er fordi jeg er redd for måker :)

Anonymous poster hash: 52454...1bc

Gjest Popoki
Skrevet (endret)

Kan være bihulene dine også. Forøvrig så har jeg også noen ganger slike opplevelser. Spesielt hvis jeg ser måker så får jeg en ekstrem kvalmendes og stinkendes "måkelukt" og må bare komme meg vekk. Tor det er fordi jeg er redd for måker :)

Anonymous poster hash: 52454...1bc

Har vondt i bihulene noen ganger, og har hatt bihulebetennelse før... men tviler på at det er derfor, det er sikkert noe galt med hjernen min det er det jeg har trodd hele tiden siden jeg har daglig hodepine,, synsforstyrrelser (ting er forvreng og bølger seg, blir dratt til siden osv), konstant øresus, svimmel, kvalm osv...

Endret av Popoki
Skrevet

Har vondt i bihulene noen ganger, og har hatt bihulebetennelse før... men tviler på at det er derfor, det er sikkert noe galt med hjernen min det er det jeg har trodd hele tiden siden jeg har daglig hodepine,, synsforstyrrelser (ting er forvreng og bølger seg, blir dratt til siden osv), svimmel, kvalm osv...

Hodepine og synsforstyrrelser sammen må tas på alvor! Kom deg til legen din du, fort!

Gjest Popoki
Skrevet

Hodepine og synsforstyrrelser sammen må tas på alvor! Kom deg til legen din du, fort!

Men kan jeg få time fort da, må jeg ikke vente lenge? Jeg er forresten bare 16 år...

har også ufrivillige øyebevegelser noen ganger eller hva det heter, og litt konsentrasjonsvansker og dårlig hukommelse om det har noe med det å gjøre..

Skrevet

Men kan jeg få time fort da, må jeg ikke vente lenge? Jeg er forresten bare 16 år...

har også ufrivillige øyebevegelser noen ganger eller hva det heter, og litt konsentrasjonsvansker og dårlig hukommelse om det har noe med det å gjøre..

Du kunne jo snakke med legen over telefon og forklare symptomene og høre hva legen syntes? Hvis legen tror det burde undersøkes raskt vil du nok få time ganske raskt og! Nå er jo ikke jeg lege, men bare en sykepleierstudent men det høres uansett ikke bra ut! Hodepine, synsforstyrrelser, ufrivillige øyebevegelser, konsentrasjonsvansker og dårlig hukommelse, det høres jo ikke bra ut? Lykke til Popoki, håper det ikke er noe alvorlig!

Gjest Popoki
Skrevet

Du kunne jo snakke med legen over telefon og forklare symptomene og høre hva legen syntes? Hvis legen tror det burde undersøkes raskt vil du nok få time ganske raskt og! Nå er jo ikke jeg lege, men bare en sykepleierstudent men det høres uansett ikke bra ut! Hodepine, synsforstyrrelser, ufrivillige øyebevegelser, konsentrasjonsvansker og dårlig hukommelse, det høres jo ikke bra ut? Lykke til Popoki, håper det ikke er noe alvorlig!

Men jeg får ikke dra til legen

Gjest Violetta
Skrevet

Men jeg får ikke dra til legen

Du har rett til å gå til legen om du føler behov for det, dette er det ikke familien din som bestemmer. Ring selv og få time, de har ikke rett tilå vvite det en gang, og legen har taushetsplikt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...