Gå til innhold

Småjenter og klær.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Uf jeg må være en helt forfærtelig mor i mange voksnes øjne, men alle mine unger elsker mig og det er vel det vigtigste, har selv 3 jenter på 19 15 og 14 en gutt på 12  alle har de mobil tlf dejligt at kunne ringe i dem og fortælle at der er mad, fint at de giver tilbage melding om de kan gå på besøg efter skole tid, man skal lære sine børn at bruge dagens apparater på den rigtig måde mobil er et hjælpe middel og ikke et stykke lege tøj.

Så til påklædningen alle 4 store unger klær sig forskelligt, gutte synes at bukser som er ved at falde ned og rumpen ser dumt ud, men han kan li at klæ sig fint og være lidt kull som han siger og det er ok for mig. Mine jenter klær sig også forskelligt de har hver deres stil, dog bruger alle 3 tanga som sin mor og det er ok for mig, alle bruger de korte trøjer men ikke synes jeg mine unger ligner på små damer ikke går de i højhælede sko ikke over sminker de sig heller, men de har alle 3 pirsing som mor gav lov til da de blev 14 i navlen, og kun i navlen da den kan skjules det kan ikke en pircing i ansigtet, synes også det er ok at de 2 ældste er helt fjollet med at lave om på frisyeren og farver håret engang imellem, jeg er glad for at have 4 sunden friske unger som tænker på sit udseende og kan bære sig rigtig fram ude som hjemme, synes det er forfærteligt at se søde børn løbe om i gummistøvler og udslidt tøj og ikke blevet frisert, vigtig at lære sine børn hygien.

Vi voksne ( er selv 39 ) må lære at leve med tiden, vores mødre var også ved at dåne når vi hoppede i stramme bukser, kassebukser, og alle de moder som har være i vores opvækst år, for sådanne var det ikke dengang de var små, som en sagde her inde det er ko'en som har glemt at de selv var kalv engang.

Nå vil jeg ikke kalle dine døtre for småjenter heller. Har heller ikke nevnt mobiltlf med et ord, men som deg ser jeg det poistive med å ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uf jeg må være en helt forfærtelig mor i mange voksnes øjne, men alle mine unger elsker mig og det er vel det vigtigste, har selv 3 jenter på 19 15 og 14 en gutt på 12  alle har de mobil tlf dejligt at kunne ringe i dem og fortælle at der er mad, fint at de giver tilbage melding om de kan gå på besøg efter skole tid, man skal lære sine børn at bruge dagens apparater på den rigtig måde mobil er et hjælpe middel og ikke et stykke lege tøj.

Så til påklædningen alle 4 store unger klær sig forskelligt, gutte synes at bukser som er ved at falde ned og rumpen ser dumt ud, men han kan li at klæ sig fint og være lidt kull som han siger og det er ok for mig. Mine jenter klær sig også forskelligt de har hver deres stil, dog bruger alle 3 tanga som sin mor og det er ok for mig, alle bruger de korte trøjer men ikke synes jeg mine unger ligner på små damer ikke går de i højhælede sko ikke over sminker de sig heller, men de har alle 3 pirsing som mor gav lov til da de blev 14 i navlen, og kun i navlen da den kan skjules det kan ikke en pircing i ansigtet, synes også det er ok at de 2 ældste er helt fjollet med at lave om på frisyeren og farver håret engang imellem, jeg er glad for at have 4 sunden friske unger som tænker på sit udseende og kan bære sig rigtig fram ude som hjemme, synes det er forfærteligt at se søde børn løbe om i gummistøvler og udslidt tøj og ikke blevet frisert, vigtig at lære sine børn hygien.

Vi voksne ( er selv 39 ) må lære at leve med tiden, vores mødre var også ved at dåne når vi hoppede i stramme bukser, kassebukser, og alle de moder som har være i vores opvækst år, for sådanne var det ikke dengang de var små, som en sagde her inde det er ko'en som har glemt at de selv var kalv engang.

hei

jeg syns du sier mye bra jeg jeg syns du er en fin mor banra dine har jo vlagt slev va de vil vere med på mange vil ha motekølætr fordi de ike vil vere utenfor her har de valgt det de vi lha på seg og det de vil ikke og det syns jeg er fint

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt så sinna du var Patricia.....

Kan du ikke passe på deg sjøl og la andre foreldre avgjøre hva som er best for deres barn?

:hakeslepp: Er ikke dette et diskusjonsforum??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra at vi foreldre setter litt fokus på moteklær til småjentene. Nå kan man jo få kjøpt bh topper til en seksåring og i den alderen kan man umulig trenge det..

Har full forståelse for at jenter vil kle seg tøft og fint, men klær som åpenbart hentyder til sex, f.eks topper med "sex me" og lignende har da ikke noe på en 7-8 åring å gjøre..

Vi som foreldre må tenke på hva slags singal jentene våre sender ut med klærene sine, det er jo dessverre endel pedofile mennesker ute i verden . :evil:

Særlig praktisk er heller ikke mange av de "såkalte "moteklærne(platåsko, korte topper, trange hoftbukser ol) og idag er det jo et problem at mange barn beveger seg for lite. Sånne typer klær øker vel ikke sjansene for at ungene løper og klatrer i trær...

Nei la barn være barn så lenge de kan, de blir tidsnok store. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!!

Det var virkelig kjekt å se alle komentarene her inne om klær til ungdom..

Jeg er selv en "ung" fostermor,til ei jente på 16 år....Greit...Hun er ikke akkurat liten lenger....Men vi har hatt en STOR runde på klær etter hun flyttet inn...

For her var det motsatt...Hun hadde klær som jeg selv ikke ville hatt på en 7 åring engang..Alt var rosa lilla lyseblått.Men fine reine klær,med god standar var de...

Så etter 4 uker i hjemmet våres var vi på STOR shopping tur...Kjøpte sexy undertøy...Ungdomsklær..Ja korte bluser og hoftelave bukser..

Buffalosko....(Har det selv og)...Tok henne på sminkekurs og klipte håret...

Poenget er:Før denne sjoppingsturen hadde hun ingen venner i klassen...Hun Følte seg svært utfor..Og pratet ikke med noen,... :(

Med nye klær...Sminke...Og fixet hår...Lyste hun av sjøltillit...Hun prater med jentene i klassen og hele kropps språket lyser av energi og godt sjølbilde....

Så jeg har tro på at ungdom burde få lov til å kle seg slik at de føle seg vel...Men blir det extremt...F.eks.At bh'en vises godt(!!) under en gjennomsiktig bluse eller at halve barmen henger på utsiden,mens de er på skolen går det for langt.....Men jeg har liten tru på at de tar direkte skade av å gå sexy kledd....Det må jeg si...Trur heller det at det er vi voksne som reagerer mest.... :roll:

Så jeg har vært så heldig å se hvor mye klær betyr for ungdomsjenter generelt.Og det var rett og slett herlig å se den supre utviklingen i jenta!!!For hun har det mye bedre no!!!! :):):):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 åringer synes jeg nok får kle seg som de vil, da er man voksen nok og at de har lyst til å se sexy ut, er helt forståelig.

Men jeg synes nok at barn under 12 år kan kle seg som barn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å se at det ikke bare da er meg som har reagert på dette. Jeg kan også skjønne at en jente på 16 har lyst til å se sexy ut (desverre) men jeg synes ikke man skal si fritt fram for alt av den grunn.

Jeg tror heller ikke at småbarna tar direkte skade av å få lov å gå med sexy klær, men de tar skade den dagen en voksen mann finner henne tiltrekkende nok til å forgripe seg på henne. Selv om jeg tror oddsen for det er liten, men det er ikke vits i å legge de opp i fanget på overgripere heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt absurd!

Husker når jeg var så gammel. Da gikk vi i gummistøvler og brydde oss ikke noe særlig om hvordan vi så ut.

Men ting forandrer seg.. Og det er lite vi kan gjøre med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes min mor var flink jeg. Da jeg begynte å mase om klær og sko i 4 klasse allierte hun seg med moren til en annen jente i klassen min (en av mine beste venninner) og de avtalte seg i mellom hva vi jentene skulle få av klær og sånne ting. Så da hun fikk Adidasdress med striper (skikkelig IN) så fikk jeg det også. Var aldri noe problem det her. Vi jentene fant det etterhvert ut, og syntes det var helt greit! Når det var nye ting som det ble mast om, tok de bare en kjapp telefon til hverandre og spurte hva den andre mente. Og sånn ble det. :-)

Flinke mammaen min :klem2: Er det rart hun er verdens beste ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt absurd!

Husker når jeg var så gammel. Da gikk vi i gummistøvler og brydde oss ikke noe særlig om hvordan vi så ut.

Men ting forandrer seg.. Og det er lite vi kan gjøre med det...

he

vis du var så gammel på åtti tallet gjør derfor oppmerksom på nedbretta gummistøvelr var mote faktisk helt vanvittig va de fikk oss til og gå med fordi det var inn

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

vi må jo også huske på generasjonskløften her kommer her med en liten innblanding, jewg vvvar og såge en komiker han var så lei av den med lisa gikk til skolen tripp tripp tripp det sa... og så videre, og hans a og det sier ikke tripp tripp tripp når jenter går på skolen i dag :ler: jenter har boots de så han hadde lagt ny tekst og den lsik lisa gikk til skolen klamp klamp kla mp det sa med sin nye piercing i nesa :ler:

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvar

Jeg forstår ikke hvorfor moten må lyse sex. :roll: Fjortisjentene går med åletrange lave bukser og stramme topper som viser pupper og bar mage. Og de vrikker bortover med nesten ikke noe utenpå der igjen. Masse sminke, stæsja hår, de gjør seg til - vil bli sett og blir det. De som er pedofile lever herrens glade dager nå vil jeg tro. Sikkerte mye "lekkert" i deres øyner å se på. Var ikke sånn da jeg var "ung" og vi gikk i joggedresser eller vide fløyelsbukser og skjorter. kan ikke huske at det var mye sexsapell over moten da. Synes det er trist at man må gå i sexy klær for å henge med. Synes det er trist at klærne er så minimale. Det er en del av de unge som ikke passer inn i der klærne - men går med det pga moten er sånn. Og da velter vakler fremm her og der og det ser bare dumt ut. Hadde jeg vært fjortis nå hadde jeg hatt et problem. Antagelig vært i mobbeklubben- for jeg hadde ikke kledd meg i sånne små klær - hadde foresten ikke fått de på meg heller tror jeg. :roll:

Alt blir mer og mer vågalt virker det som. Til og med string og bh til barn. Nå skal klær være sexy virker det som. Lurer på om moten snur snart jeg - har den vært så lettkledd og utfordrende før tro? *ikke så god peiling på motehistorikk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes absolutt ikke en på 16 år er voksen.... Men allikevel ville jeg nok ikke blandet meg inn i hvilke klær hun hadde valgt å gå med så lenge det var akseptabelt. Om jeg syntes det hadde vært for utfordrende og "slutty" så hadde jeg nok som mor gitt beskjed og satt grenser.

Når gutter på 30 snur seg etter fjortiser med åletrange bukser og utfordrende topper er det noe galt spør du meg!

Syntes absolutt ikke man skal fokusere på sex i fjortis-alderen. Sexpresset er mye større i dag, enn det var da vi var unge. Dette er ikke utsagn fra meg, men hørt gang på gang av spesialister på omeråde (don's shoot the messanger!).

Som forelder, vil jeg være med på å sette grenser for hva som er akseptabelt eller ei. Syntes ikke g-streng truser passer til små jenter nei. Og heller ikke platå-sko, korte utringede topper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...