Tule Skrevet 12. april 2004 #21 Del Skrevet 12. april 2004 hei jeg skjønner det du sier men ivs bare tre i en klasse ikke har mobiltelefon så syns je ikke det er så galt og gi etter, når det gjelder bikini og g stregntruse så¨yns jeg bikine ja men ikke g streng truse hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 12. april 2004 #22 Del Skrevet 12. april 2004 hei jeg syns nesten jeg må fortelle da jeg var på leir med rødekors, vi ble plaget av noe ti eleve åringer som drev og ertet og mobbet litt, så var det lsik at alle gruppene hade ansvaret for unnerholdningen på kvelden på senen, så var det deres tur og der kom begge gutene opp på scenen, de hadde lånt bikini av to jenter og staffert ut bryster i bh en og en hadde enhundrelapp stikkene opp fra bh en og de var flet sminket, de skulle var horer , de hylteom hvor god butikk det var, og vi holdt på og leoss i hjel og var helt sjokkertat de turte og drite seg ut slik, min telt kamerat så på meg etter på og sa han, vet du før så syns jeg de var litt sånn grann ekle men nå der så syns jeg de var fine, jeg håper for forledrenes ksyld at guttene ikke kjøpte videoemn av leieren hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2004 #23 Del Skrevet 13. april 2004 hei jeg syns nesten jeg må fortelle da jeg var på leir med rødekors, vi ble plaget av noe ti eleve åringer som drev og ertet og mobbet litt, så var det lsik at alle gruppene hade ansvaret for unnerholdningen på kvelden på senen, så var det deres tur og der kom begge gutene opp på scenen, de hadde lånt bikini av to jenter og staffert ut bryster i bh en og en hadde enhundrelapp stikkene opp fra bh en og de var flet sminket, de skulle var horer , de hylteom hvor god butikk det var, og vi holdt på og leoss i hjel og var helt sjokkertat de turte og drite seg ut slik, min telt kamerat så på meg etter på og sa han, vet du før så syns jeg de var litt sånn grann ekle men nå der så syns jeg de var fine, jeg håper for forledrenes ksyld at guttene ikke kjøpte videoemn av leieren hilsen Fikk ikke helt poenget her jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 13. april 2004 #24 Del Skrevet 13. april 2004 Ikke jeg heller gitt :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 13. april 2004 #25 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg synes ikke det er så ille jeg da... Jeg er selvsagt enig i at det er unødvenig med string-bikini på småjenter, men at de (også) kler seg i hoftebukser og korte topper synes jeg ikke er så sjokkerende. Hvorfor er det verre enn at de som er bittelitt eldre enn meg hadde bukser så var så trange at de måtte legge seg ned for å få de på seg?! Eller at jeg (som er i a-ha generasjonen) hadde bukser med å store hull i baken, at det ikke var noe problem å se trusa mi i allefal?! De som lot seg sjokkere av det var ikke de jevnaldrende som kjente signalene og stilen. Men derimot mødre og bestemødre som var i sjokk over klærne jeg gikk med. Det som er viktig å huske er at vi ser slik påkledning med voksne øyne. Det er vi som ser det seksuell budskapet i en Brittney Spears-video. En jente på 12 har ikke kunnskap nok til å se noe slikt i det hele tatt. Og det har antageligvis ikke 12 år gamle gutter heller. De kler seg i det som er kult og moderne, ferdig med det. Hadde det vært veivesenets-kjeledress som var moten så hadde det vært det de gikk med. Og da er det ikke så farlig synes jeg. De må få gå med klærne til sin generasjon de også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 13. april 2004 #26 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg synes ikke det er så ille jeg da... Jeg er selvsagt enig i at det er unødvenig med string-bikini på småjenter, men at de (også) kler seg i hoftebukser og korte topper synes jeg ikke er så sjokkerende. Hvorfor er det verre enn at de som er bittelitt eldre enn meg hadde bukser så var så trange at de måtte legge seg ned for å få de på seg?! Eller at jeg (som er i a-ha generasjonen) hadde bukser med å store hull i baken, at det ikke var noe problem å se trusa mi i allefal?! De som lot seg sjokkere av det var ikke de jevnaldrende som kjente signalene og stilen. Men derimot mødre og bestemødre som var i sjokk over klærne jeg gikk med. Det som er viktig å huske er at vi ser slik påkledning med voksne øyne. Det er vi som ser det seksuell budskapet i en Brittney Spears-video. En jente på 12 har ikke kunnskap nok til å se noe slikt i det hele tatt. Og det har antageligvis ikke 12 år gamle gutter heller. De kler seg i det som er kult og moderne, ferdig med det. Hadde det vært veivesenets-kjeledress som var moten så hadde det vært det de gikk med. Og da er det ikke så farlig synes jeg. De må få gå med klærne til sin generasjon de også... At de ikke ser det selv gjør det jo ikke noe bedre. Hva slags signaler sender de ut om hvem og hvordan de er til noen som er et par år eldre feks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 13. april 2004 #27 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg tror faktisk ikke at det er de som er et par år eldre som reagerer... heller de som er så pass mye eldre som det vi er. Og kanskje skal vi bare akseptere at vi er blitt en generasjon eldre. Vi må ikke tro at det er vår fortolking av disse klærne som nødvendigvis er den riktige. Den er nok allmenngyldig blandt vår generasjon, men helt på trynet for de som faktisk går i disse klærne. Om vi ikke skjønner hvorfor det er viktig at man har akkurat en miss sixty bukse (for eksempel) så har vi nok glemt en god del om hvordan det er å være ung og identitetssøkende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 13. april 2004 #28 Del Skrevet 13. april 2004 Det som er viktig å huske er at vi ser slik påkledning med voksne øyne. Det er vi som ser det seksuell budskapet i en Brittney Spears-video. En jente på 12 har ikke kunnskap nok til å se noe slikt i det hele tatt. Og det har antageligvis ikke 12 år gamle gutter heller. Eh.. Når de er 12, så kan de nok koble i den retningen. Sønnen min er 10, og joda. Sexy damer får han med seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 13. april 2004 #29 Del Skrevet 13. april 2004 Eh.. Når de er 12, så kan de nok koble i den retningen. Sønnen min er 10, og joda. Sexy damer får han med seg.. Ja de ser jo at det er sexy.. og at det spiller på sex. Men de ser det ikke med en voksens erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 13. april 2004 #30 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg synes det er tragisk at småjenter skal gå i klær som gjør de til lolitaer. Slutt på den tiden barn var barn. Nå er det om å gjøre å være voksen og sexy så snart som mulig. Tragisk og trist. Det var ikke slik da jeg vokste opp. Trist hvor fort utviklingen går i feil rettning:( Glad jeg ikke har barn ennå jeg Noe i meg skriker at NEI jeg vil IKKE være med på den utviklingen. Samtidig er det noe i meg som sier at jeg vil ikke være med på å gjøre at barna mine når den tid kommer skiller seg ut og blir mobbet .... Ikke lett å stå for noe slik samfunnet er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 13. april 2004 #31 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg synes det er tragisk at småjenter skal gå i klær som gjør de til lolitaer. Slutt på den tiden barn var barn. Nå er det om å gjøre å være voksen og sexy så snart som mulig. Tragisk og trist. Det var ikke slik da jeg vokste opp. Trist hvor fort utviklingen går i feil rettning:( Glad jeg ikke har barn ennå jeg Noe i meg skriker at NEI jeg vil IKKE være med på den utviklingen. Samtidig er det noe i meg som sier at jeg vil ikke være med på å gjøre at barna mine når den tid kommer skiller seg ut og blir mobbet .... Ikke lett å stå for noe slik samfunnet er nå. Jeg tror folk har misopfattet litt. Det er ingenting som skulle tilsi at barna våre vil bli mobbet selv om de har en t-skjorte som dekker magen. Det finnes en mellomting av alt. Man kan fortsatt se bra ut. Som min mor sa: "Det hjelper ikke å dyrke økologiske poteter, hvis du kler ungene dine i en striesekk" :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 13. april 2004 #32 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg har ikke lest hele tråden Patricia. Burde kanskje gjort det før jeg skrev :oops: Men kan ikke gi de alt, eller gi etter på alt. Det vet jeg. Men det er trist at moten er som den er. Det er det jeg vil frem til. Trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 13. april 2004 #33 Del Skrevet 13. april 2004 Fikk ikke helt poenget her jeg da. hei poenget var at det handlet om og ha på seg og dette var for og være morsom, hele uken hadde degått og ertet oss og hengt ut oss, da den gruppemn de var i skulle underholde så kom de opp som horer de dret seg ehlt ut selv, jeg syns det var tøft og det gikk også litt på det der med bikini hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 13. april 2004 #34 Del Skrevet 13. april 2004 Ikke jeg heller gitt :o hei vis du leser svaret over så skjønner du hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 13. april 2004 #35 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg synes ikke det er så ille jeg da... Jeg er selvsagt enig i at det er unødvenig med string-bikini på småjenter, men at de (også) kler seg i hoftebukser og korte topper synes jeg ikke er så sjokkerende. Hvorfor er det verre enn at de som er bittelitt eldre enn meg hadde bukser så var så trange at de måtte legge seg ned for å få de på seg?! Eller at jeg (som er i a-ha generasjonen) hadde bukser med å store hull i baken, at det ikke var noe problem å se trusa mi i allefal?! De som lot seg sjokkere av det var ikke de jevnaldrende som kjente signalene og stilen. Men derimot mødre og bestemødre som var i sjokk over klærne jeg gikk med. Det som er viktig å huske er at vi ser slik påkledning med voksne øyne. Det er vi som ser det seksuell budskapet i en Brittney Spears-video. En jente på 12 har ikke kunnskap nok til å se noe slikt i det hele tatt. Og det har antageligvis ikke 12 år gamle gutter heller. De kler seg i det som er kult og moderne, ferdig med det. Hadde det vært veivesenets-kjeledress som var moten så hadde det vært det de gikk med. Og da er det ikke så farlig synes jeg. De må få gå med klærne til sin generasjon de også... hei jeg er enig med deg jeg jeg syns du ser detbra, og de bukesene helt felt at vi kunne ha det på oss reklamens mekat er fel jeg er enig i det hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 13. april 2004 #36 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg tror faktisk ikke at det er de som er et par år eldre som reagerer... heller de som er så pass mye eldre som det vi er. Og kanskje skal vi bare akseptere at vi er blitt en generasjon eldre. Vi må ikke tro at det er vår fortolking av disse klærne som nødvendigvis er den riktige. Den er nok allmenngyldig blandt vår generasjon, men helt på trynet for de som faktisk går i disse klærne. Om vi ikke skjønner hvorfor det er viktig at man har akkurat en miss sixty bukse (for eksempel) så har vi nok glemt en god del om hvordan det er å være ung og identitetssøkende. hei jeg er emnig mend deg jeg jeg syns du ser det bra, det er ikke så greit med den generasjonskløften, noe man tanoe må man stoppe opp med hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 13. april 2004 #37 Del Skrevet 13. april 2004 Eh.. Når de er 12, så kan de nok koble i den retningen. Sønnen min er 10, og joda. Sexy damer får han med seg.. hei i den alderen begynner man jo og og bli forelsket da, jeg husker da jeg var der selv, og jeg er gutt da, det erklart man ser på jentene, emn det kommer jo brått, da man tror det skal være vanligog gå på skolen og så plutesligligger man der ien forelskelse i enjente, og da går det jo på seks man tenker jo på og kysse og kline og ta på, og ,man lurer på om det andre føler noe for en og det er vondt når man ikke klarer og sagt det, og det er tøft når det ikke lenger er lek men alvor og man kanskje skla knytte seg til et annet meneske og man elsker et annet menneske høyere en seg selv, og når en jente forteller deg vha du betyr for henne, og du vet hun er like glad ideg som dine foreldre på en annen måte, og du vet at en går rundt og er redd for at det skal skje deg noe når du gjør noe og du går og er redd for at det skal skje noe med dne det er en tøff virkelighet og komme i, nå har ikke dette så myed med seksi bekledning og gjøre jeg tror tanker om seks i den alderen går mer i retnig av hva man vil gjøre hvis har kjæreste hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 13. april 2004 #38 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg synes det er tragisk at småjenter skal gå i klær som gjør de til lolitaer. Slutt på den tiden barn var barn. Nå er det om å gjøre å være voksen og sexy så snart som mulig. Tragisk og trist. Det var ikke slik da jeg vokste opp. Trist hvor fort utviklingen går i feil rettning:( Glad jeg ikke har barn ennå jeg Noe i meg skriker at NEI jeg vil IKKE være med på den utviklingen. Samtidig er det noe i meg som sier at jeg vil ikke være med på å gjøre at barna mine når den tid kommer skiller seg ut og blir mobbet .... Ikke lett å stå for noe slik samfunnet er nå. hei jeg syns du ser det bra man må vei op meninger mot, man kan også lære banra gode holdninger da vil desikkert vlege riktig, jeg syn og nå klærne er barnsligere i forhold til voksenklær jeg syns ikke en tar fra dem barnfdommen hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 13. april 2004 #39 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg tror folk har misopfattet litt. Det er ingenting som skulle tilsi at barna våre vil bli mobbet selv om de har en t-skjorte som dekker magen. Det finnes en mellomting av alt. Man kan fortsatt se bra ut. Som min mor sa: "Det hjelper ikke å dyrke økologiske poteter, hvis du kler ungene dine i en striesekk" :-) hei jeg skjønner det du sier, jeg tror ikke det vi lblir mobbet jeg tror de kan føle seg litt utenfor vis de ikke har detr andre har, men jeg tror det er mer gjeldene i byen jeg kjønner mnage jenter som går vanlig kled og dekker mangen og som ikke er i moten pog eg syns ikke jeg ser så ofte med te skjorte med i am sxi, eller fuck me i am good eller bitchy på jeg tror mange barn tenker på hva de vil ha og at foreldrnee gjør det og korte toper er ikke så inn lenger jeg tor ikke det er slik her jeg er, jeg tror det er bedre, det har nok litt med at mena ikke er i staden og at det er mindre press hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 14. april 2004 #40 Del Skrevet 14. april 2004 Uf jeg må være en helt forfærtelig mor i mange voksnes øjne, men alle mine unger elsker mig og det er vel det vigtigste, har selv 3 jenter på 19 15 og 14 en gutt på 12 alle har de mobil tlf dejligt at kunne ringe i dem og fortælle at der er mad, fint at de giver tilbage melding om de kan gå på besøg efter skole tid, man skal lære sine børn at bruge dagens apparater på den rigtig måde mobil er et hjælpe middel og ikke et stykke lege tøj. Så til påklædningen alle 4 store unger klær sig forskelligt, gutte synes at bukser som er ved at falde ned og rumpen ser dumt ud, men han kan li at klæ sig fint og være lidt kull som han siger og det er ok for mig. Mine jenter klær sig også forskelligt de har hver deres stil, dog bruger alle 3 tanga som sin mor og det er ok for mig, alle bruger de korte trøjer men ikke synes jeg mine unger ligner på små damer ikke går de i højhælede sko ikke over sminker de sig heller, men de har alle 3 pirsing som mor gav lov til da de blev 14 i navlen, og kun i navlen da den kan skjules det kan ikke en pircing i ansigtet, synes også det er ok at de 2 ældste er helt fjollet med at lave om på frisyeren og farver håret engang imellem, jeg er glad for at have 4 sunden friske unger som tænker på sit udseende og kan bære sig rigtig fram ude som hjemme, synes det er forfærteligt at se søde børn løbe om i gummistøvler og udslidt tøj og ikke blevet frisert, vigtig at lære sine børn hygien. Vi voksne ( er selv 39 ) må lære at leve med tiden, vores mødre var også ved at dåne når vi hoppede i stramme bukser, kassebukser, og alle de moder som har være i vores opvækst år, for sådanne var det ikke dengang de var små, som en sagde her inde det er ko'en som har glemt at de selv var kalv engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå