Gå til innhold

Småjenter og klær.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg registrerer med skrekk og gru hvordan småjenter går kledd idag. 12åringer med babe t-skjorter og pinetranger bukser. Hvorfor er det så mange svake som ikke greier å si nei til døtrene sine. Mitt barn hadde ALDRI fått lov til å gå med slike klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kajsa-krabat

Hmmmm, nei si det, hvorfor det er så mange svake foreldre.... Tror det i mange tilfeller handler om at en ikke vil la sitt barn bli "utenfor". Det er nå en gang slik at barn ser opp til hverandre og gjerne er det slik på skolen at noen er kjempe populære og da gjelder det for de andre å være mest mulig lik denne personen. Tror det er det mange foreldre ikke holder ut, det at deres barn blir "utenfor".... Min tulle er bare 2 enda, men jeg gruer meg litt til vi får slike dilemmaer.... Men jeg er totalt enig i at mye er litt vel vulgært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre er en gjeng med pyser , som er livredde for å bli oppfattet som "gamle". Hvordan skal det går da hvis ingen foreldre tør og sette foten ned!

:kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre er en gjeng med pyser , som er livredde for å bli oppfattet som "gamle". Hvordan skal det går da hvis ingen foreldre tør og sette foten ned!

:kjempesinna:

Tror ikke det er det som er poenget. Tror nok min datter vil se på meg som gammel uansett :wink:

Men jeg enig med Kajsa-krabat; Hva gjør man som forelder for at barnet ikke skal holdes utenfor? Jeg gruer meg virkelig til å ta avgjørelser som når skal vi anskaffe mobil-tlf, hva slags klær skal hun få, hva skal hun få lov til osv. osv...

Man vil jo ikke at sine egne barn blir holdt utenfor og mobbet, men man vil heller ikke ha en bortskjemt drittunge flyende rundt i hjemmet :-)

Ikke lett, ikke lett.

Og ja, jeg er enig. Hva småjenter får lov til å gå kledd med i dag?? Man kan jo allikevel henge med på moten, selv om om man luker ut de værste klesplaggene. Helt horibelt spør du meg... Men moten har faktisk snudd litt de siste årene. Det er ikke lenger in med korte topper og høye platåsko. Sparke fotball i friminuttene med platåsko er jo helsefarlig!

Man ser jo også hvordan verden har forandret seg. Skulle ut å kjøpe badedrakt til min lille datter på 10 mnd. Og jammen meg finnes det bikini til disse små også. Jeg må si jeg ikke helt ser behovet, men ja det er søtt. Og vi kjøper og kjøper. Denne gangen lot jeg være. Tok heller med meg en badedrakt i full str. bort til kassen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får heller tørre å bli upopulær som forelder. Min datter på snart åtte snakker om mobiltlf nå, hun vil kanskje få en om et par år, men det ser ikke jeg som det største problemet.

Bare det å kjøpe sko til henne er et kapittel for seg selv, åtteåringer skal ikke ha platåsko. 10 åringer skal ikke ha bukser hvor trusekanten synes. 12 åringer skal ikke ha fuck me i'm famous t-skjorter.

Søpleforeldre! Uff, blir så sinna :(

Men hva mener dere? Hvor går deres grenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Jeg synes ikke det er verre nå enn da vi var unge. Min yngste sønn har mange venner av begge kjønn gående her hjemme og jeg synes de jentene alltid er smart kledd (13-åringer) ... Vi begynte da og gjøre oss sexy på den tiden selv - husker godt innlegg i BH`er, sminke, pinnstramme bukser og korte gensere (ja, magen skulle vise på den tiden også) ...

Faktisk så tror jeg heller det er kua som har glemt hun selv var kalv ... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er verre nå enn da vi var unge. Min yngste sønn har mange venner av begge kjønn gående her hjemme og jeg synes de jentene alltid er smart kledd (13-åringer) ... Vi begynte da og gjøre oss sexy på den tiden selv - husker godt innlegg i BH`er, sminke, pinnstramme bukser og korte gensere (ja, magen skulle vise på den tiden også) ...

Faktisk så tror jeg heller det er kua som har glemt hun selv var kalv ... :wink:

Kanskje vanskelig å skjønne, men jeg huser da jeg var barn/ung, jeg husker også hva vi gikk kledd i, og det var ikke i nærheten av dette. Men hvis du hadde akspetert at din datter hadde kledd seg i knulle t-skjorter i en alder av 12 år, så vær så god :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moten når jeg var ung, var absolutt ikke slik. Jeg er jo ikke heller så gammel nå da :wink: 28 år.

Vi gikk med stoooore bukser og stooore gensere. Hip-hop stilen som var in den gangen.

Og ja, det er opp til oss foreldre. Hvor grensen går er ikke lett å si, da jeg ikke har fått noen slike dilemma enda (foruten bikini-episoden da :ler: ).

Men det finnes da alltid noe fint og "pent" på moten. Men når barna kommer hjem og griner fordi "alle andre" har det, så bør man allikevel vurdere å sette ned foten. Mobiltlf. til 10-åringer?? Kunne jo aldri falt meg inn i dag, men hva som skjer når maset kommer er vanskelig å si. Og tidene forandrer seg nok enda mere på 9 år - den tiden det tar før min datter blir 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S.

En ting vi nå skal være bevisste på, er "ut og lek" tankegangen. Ikke noe tv-spill og videospill her dagen lang nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt så sinna du var Patricia.....

Kan du ikke passe på deg sjøl og la andre foreldre avgjøre hva som er best for deres barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Patricia skrev:

Kanskje vanskelig å skjønne, men jeg huser da jeg var barn/ung, jeg husker også hva vi gikk kledd i, og det var ikke i nærheten av dette. Men hvis du hadde akspetert at din datter hadde kledd seg i knulle t-skjorter i en alder av 12 år, så vær så god

Jeg har enda tilgode å se jenter gå kledd i det du kaller "knulle-T-skjorter" - de jentene jeg ser (har selv sønner) går nå alltid fint kledd.

Selv er jeg 40 og da jeg gikk på ungdomsskolen så brukte vi dongeribukser som var så stramme at vi måtte ligge i prøverommene for å få de på oss ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt så sinna du var Patricia.....

Kan du ikke passe på deg sjøl og la andre foreldre avgjøre hva som er best for deres barn?

Klart jeg gjør det, men er ikke dette et forum hvor man høre hva andre mener om ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patricia skrev:

Jeg har enda tilgode å se jenter gå kledd i det du kaller "knulle-T-skjorter" - de jentene jeg ser (har selv sønner) går nå alltid fint kledd.

Selv er jeg 40 og da jeg gikk på ungdomsskolen så brukte vi dongeribukser som var så stramme at vi måtte ligge i prøverommene for å få de på oss ...

Ok, da lever vi i to forskjellige verdener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mamma til en femteklassing, og i klassen hennes er det ikke et utpreget motebilde slik du beskriver.

Det har sikkert litt med hvilken skole man hører til, jeg vet fex at OsloØst-skolene har dette som langt større problem enn vi har her i Lørenskog.

Men til syvende og sist er det foreldrene som bestemmer, og det er jo desverre en kjensgjerning at dagnens foreldre ikke tar oppgaven sin seriøst nok. Det ser man jo tydelige eksempler på fex når det gjelder manèrer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til syvende og sist er det foreldrene som bestemmer, og det er jo desverre en kjensgjerning at dagnens foreldre ikke tar oppgaven sin seriøst nok. Det ser man jo tydelige eksempler på fex når det gjelder manèrer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Moten når jeg var ung, var absolutt ikke slik. Jeg er jo ikke heller så gammel nå da :wink: 28 år.

Vi gikk med stoooore bukser og stooore gensere. Hip-hop stilen som var in den gangen.

Og ja, det er opp til oss foreldre. Hvor grensen går er ikke lett å si, da jeg ikke har fått noen slike dilemma enda (foruten bikini-episoden da :ler: ).

Men det finnes da alltid noe fint og "pent" på moten. Men når barna kommer hjem og griner fordi "alle andre" har det, så bør man allikevel vurdere å sette ned foten. Mobiltlf. til 10-åringer?? Kunne jo aldri falt meg inn i dag, men hva som skjer når maset kommer er vanskelig å si. Og tidene forandrer seg nok enda mere på 9 år - den tiden det tar før min datter blir 10.

hei

da er du så gammel som meg, da var du ung på åttitallet da, da var vel ikke alt så mye bedre da, vi så vel ut som vi var gått gjennom en fôrhøster mye av oss :hoho::hoho::hoho:, og nå kommer mye av det fram igjen grøss jeg glemmer aldri jeg var hos en kammerat og storebroen kom hjemo g hadde kjøpt seg bukse buksen var en linning med bøter og filler som hang og slang moren bare ristet på hode ja ja det er jo mote, jeg har aldri vært noe moteløve men det der syns jegva ille, og jeg har ikke skjønt vitsen med ferdigutslitte bukser jeg lurer jo også på, jeg er jo man da men, hvordan skla man egnetlig si nei ti lat barnet hvil ha moteklær vis han/hun går inn skpaet og viser fram hvor jævlig det var det vi gikk i da vi var unge :hoho:

er ikke sikert det er så lett da

vi får våre har fine holdninger

det er jo lov

det er jo lovo g være litt rar

man får jo sett sanheten

men sine egne barn gjør jo aldri noe galt

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patricia skrev:

hei

vis du er førti trodde det var slengbukser da som inn jeg, uansett jeg har sett en del tragiske uhel med folk på din alder og eldre som ahr prøvd og fått på seg klær de gikk ida de var unge og det er ikke noe bra :P:P:P

det kan jeg side

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg noensinne har sett var to jenter på ca 8 og 4 år, som hadde på seg g-streng bikinitruse på stranda. :hakeslepp:

Jeg går også og gruer meg til den dagen prinsessa mi blir så stor at man må ta masse vanskelige valg.

Ser bare her hvor vi bor, så har de fleste barn på barneskolen mobil. En jeg er tante til fikk mobil når han var 8 år, og da var det kun 3 elever i klassen som ikke hadde mobil.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg noensinne har sett var to jenter på ca 8 og 4 år, som hadde på seg g-streng bikinitruse på stranda. :hakeslepp:

Jeg går også og gruer meg til den dagen prinsessa mi blir så stor at man må ta masse vanskelige valg.

Ser bare her hvor vi bor, så har de fleste barn på barneskolen mobil. En jeg er tante til fikk mobil når han var 8 år, og da var det kun 3 elever i klassen som ikke hadde mobil.

Men valgene må taes, og da mener jeg det er utrolig viktig å faktisk tørre å si nei. Alle har forskjellige grenser for hva man aksepterer når det gjelder barna sine, men jeg tror det er særs dumt at man gir etter fordi "alle andre" har det eller gjør det. Du skal stå inne for valgene dine, for det er dine valg og det er du som skal leve med de resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...