AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 Jeg er veldig opptat av å spise sunt! Til forkost Spiser jeg havregrøt, bruker vann i steden får melk. Til lunsj spiser jeg Kesam vanilje (Mager) med frøsene bær som jeg varmener opp. Har kutta ut brød, å spiser knekkebrød i stedenfor. Istedefor å bruke den smøre osten med 14% fett så bruker jeg magerkylling ost med 6% fett. I stede for å bruke vanelig sukker så bruker jeg fruktsukker. Jeg spiser 5-6 måltider dagen, ca ver 3 time. Det jeg lurer på er om jeg spiser riktig, eller er det sånn mat man skal spise vis man skal slanke seg hehe.. jeg synes i allefal sånn mat er veldig godt.. Jeg vill ikke ned i vekt. Anonymous poster hash: c82d4...eb4
Gjest nicola Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 Jeg er veldig opptat av å spise sunt! Til forkost Spiser jeg havregrøt, bruker vann i steden får melk. Til lunsj spiser jeg Kesam vanilje (Mager) med frøsene bær som jeg varmener opp. Har kutta ut brød, å spiser knekkebrød i stedenfor. Istedefor å bruke den smøre osten med 14% fett så bruker jeg magerkylling ost med 6% fett. I stede for å bruke vanelig sukker så bruker jeg fruktsukker. Jeg spiser 5-6 måltider dagen, ca ver 3 time. Det jeg lurer på er om jeg spiser riktig, eller er det sånn mat man skal spise vis man skal slanke seg hehe.. jeg synes i allefal sånn mat er veldig godt.. Jeg vill ikke ned i vekt. Anonymous poster hash: c82d4...eb4 Du er relativt sunn og å spise såppas ofte er jo veldig bra Men vanilje-kesam (både mager og vanlig) inneholder veldig mye sukker. Forøvrig er sukrin eller stevia bedre alternativ enn fruktsukker om du tenker på kcal eller karbohydrater.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 Det er ingen grunn til å spise ofte. Annet enn for å holde blodsukkeret mer eller mindre stabilt, dersom man hiver i seg karbohydrater. Vaniljekesam inneholder kun 8 g karbohydrater, så det er helt greit å spise iblant. Men TS, spiser du ikke middag? For maten du lister opp her, er altfor lite. Det er heller ingen grunn til å styre unna smøreost med 14% fett. Fett er ikke farlig. Fruktose vet jeg ikke så mye om, men har fått med meg at det er omdiskutert og at enkelte mener det ikke er bedre enn vanlig sukker. Anonymous poster hash: e4137...221 6
sml92 Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 Det er ingen grunn til å spise ofte. Annet enn for å holde blodsukkeret mer eller mindre stabilt, dersom man hiver i seg karbohydrater. Vaniljekesam inneholder kun 8 g karbohydrater, så det er helt greit å spise iblant. Men TS, spiser du ikke middag? For maten du lister opp her, er altfor lite. Det er heller ingen grunn til å styre unna smøreost med 14% fett. Fett er ikke farlig. Fruktose vet jeg ikke så mye om, men har fått med meg at det er omdiskutert og at enkelte mener det ikke er bedre enn vanlig sukker. Anonymous poster hash: e4137...221 jo jeg spiser midag hehe. skrev bare noe av det jeg spiste hehe. så nå att det så ut som ikke spiste mer en det hehehe.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #5 Skrevet 10. juni 2013 Hvorfor så viktig med middag? Hva med sunt og tykt pålegg av fisk o.l Hvorfor MÅ man ha middag.. Synes det er så mye enklere å kutte det ut. Anonymous poster hash: 365f6...3b9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 Men dersom jeg ikke skal ned i vekt skal jeg spise mer? Eksempen i stede får å spise 2 knekkebørd, skal jeg heller spise 4 ? blir ikke 2 knekkebrød som en brødskive? Anonymous poster hash: c82d4...eb4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #7 Skrevet 10. juni 2013 Hvorfor så viktig med middag? Hva med sunt og tykt pålegg av fisk o.l Hvorfor MÅ man ha middag.. Synes det er så mye enklere å kutte det ut. Anonymous poster hash: 365f6...3b9 Man MÅ ikke ha middag. Du dauer ikke av å ikke spise det. Men det er klart at et skikkelig stykke kjøtt, med litt fett og en stor porsjon grønnsaker ved siden av (= proteiner, fett, vitaminer og mineraler), er sunnere enn noen tørre skiver brød med pålegg (= bittelitt proteiner og evt fett, masse korn som er fulle av antinæringsstoffer). Brød er mer eller mindre tomt for nannet enn karbohydrater, som gjør mer skade enn gagn. Om du vil prioritere lettvinthet fremfor helse, så er det selvsagt ditt valg. De valgene man tar med tanke på kostholdet, er det jo ingen måte å snike seg unna konsekvensene av. Men dersom jeg ikke skal ned i vekt skal jeg spise mer? Eksempen i stede får å spise 2 knekkebørd, skal jeg heller spise 4 ? blir ikke 2 knekkebrød som en brødskive? Anonymous poster hash: c82d4...eb4 Om du går ned i vekt, spiser du mer. Den siste setningen din forstår jeg ikke bæret av... Anonymous poster hash: e4137...221 1
Gjest nicola Skrevet 10. juni 2013 #8 Skrevet 10. juni 2013 Om du går ned i vekt, spiser du mer. Den siste setningen din forstår jeg ikke bæret av... Anonymous poster hash: e4137...221
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #9 Skrevet 10. juni 2013 jo jeg spiser midag hehe. skrev bare noe av det jeg spiste hehe. så nå att det så ut som ikke spiste mer en det hehehe. Skal prøveå skrive litt bedre. Det jeg har spist i dag. Frokost: Havegrøt med vann i stede får melk. Lunsj: 2 knekkebrød med brunost. Midag; 2 hambrurgere med masse ost. Mellom måltid: En banan. Også har jeg spist vanilje kesam ( Mager) med brungebær. Også skal jeg snart spise nåå hehe.. sulteeen. Anonymous poster hash: c82d4...eb4
Gjest nicola Skrevet 10. juni 2013 #10 Skrevet 10. juni 2013 Skal prøveå skrive litt bedre. Det jeg har spist i dag. Frokost: Havegrøt med vann i stede får melk. Lunsj: 2 knekkebrød med brunost. Midag; 2 hambrurgere med masse ost. Mellom måltid: En banan. Også har jeg spist vanilje kesam ( Mager) med brungebær. Også skal jeg snart spise nåå hehe.. sulteeen. Anonymous poster hash: c82d4...eb4 Hvor gammel er du? 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #11 Skrevet 10. juni 2013 Man MÅ ikke ha middag. Du dauer ikke av å ikke spise det. Men det er klart at et skikkelig stykke kjøtt, med litt fett og en stor porsjon grønnsaker ved siden av (= proteiner, fett, vitaminer og mineraler), er sunnere enn noen tørre skiver brød med pålegg (= bittelitt proteiner og evt fett, masse korn som er fulle av antinæringsstoffer). Brød er mer eller mindre tomt for nannet enn karbohydrater, som gjør mer skade enn gagn. Om du vil prioritere lettvinthet fremfor helse, så er det selvsagt ditt valg. De valgene man tar med tanke på kostholdet, er det jo ingen måte å snike seg unna konsekvensene av. Om du går ned i vekt, spiser du mer. Den siste setningen din forstår jeg ikke bæret av... Anonymous poster hash: e4137...221 Man MÅ ikke ha middag. Du dauer ikke av å ikke spise det. Men det er klart at et skikkelig stykke kjøtt, med litt fett og en stor porsjon grønnsaker ved siden av (= proteiner, fett, vitaminer og mineraler), er sunnere enn noen tørre skiver brød med pålegg (= bittelitt proteiner og evt fett, masse korn som er fulle av antinæringsstoffer). Brød er mer eller mindre tomt for nannet enn karbohydrater, som gjør mer skade enn gagn. Om du vil prioritere lettvinthet fremfor helse, så er det selvsagt ditt valg. De valgene man tar med tanke på kostholdet, er det jo ingen måte å snike seg unna konsekvensene av. Om du går ned i vekt, spiser du mer. Den siste setningen din forstår jeg ikke bæret av... Anonymous poster hash: e4137...221 Det jeg mente eller lurer på som jeg har hørt. I stede får å spise en brødskive, så tilsvarer to knekkebrød det samme. Anonymous poster hash: c82d4...eb4
Gjest nicola Skrevet 10. juni 2013 #12 Skrevet 10. juni 2013 Det jeg mente eller lurer på som jeg har hørt. I stede får å spise en brødskive, så tilsvarer to knekkebrød det samme. Anonymous poster hash: c82d4...eb4 Det stemmer jo det
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #13 Skrevet 10. juni 2013 Jeg har en sterk følelse av at du heter Bennedicte! Sorry, men du minner meg utrolig mye om en venninne. Skriver på samme måte også.....:O Anonymous poster hash: 365f6...3b9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #14 Skrevet 10. juni 2013 du som lurte på hvor gammel jeg er, er 21. Anonymous poster hash: c82d4...eb4
Gjest nicola Skrevet 10. juni 2013 #15 Skrevet 10. juni 2013 du som lurte på hvor gammel jeg er, er 21. Anonymous poster hash: c82d4...eb4 Ok
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #16 Skrevet 10. juni 2013 Jeg har en sterk følelse av at du heter Bennedicte! Sorry, men du minner meg utrolig mye om en venninne. Skriver på samme måte også.....:O Anonymous poster hash: 365f6...3b9 hehe.. heter ikke det. Anonymous poster hash: c82d4...eb4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #17 Skrevet 10. juni 2013 Også lurer jeg på hva er værst av fett eller sukker? Anonymous poster hash: c82d4...eb4
Løvetanten Skrevet 11. juni 2013 #18 Skrevet 11. juni 2013 Spis mer fett Sukker er absolutt værst. Ingen tvil. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #19 Skrevet 11. juni 2013 Her var det ikke akkurat lite skrivefeil... Anonymous poster hash: 0074a...877 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #20 Skrevet 11. juni 2013 Skal prøveå skrive litt bedre. Det jeg har spist i dag. Frokost: Havegrøt med vann i stede får melk. Lunsj: 2 knekkebrød med brunost. Midag; 2 hambrurgere med masse ost. Mellom måltid: En banan. Også har jeg spist vanilje kesam ( Mager) med brungebær. Også skal jeg snart spise nåå hehe.. sulteeen. Anonymous poster hash: c82d4...eb4 Her er det masse forbedringspotensiale. Jeg vil ikke kalle det et sunt kosthold. Du spiser for mye korn som stjeler vitaminer og mineraler annen mat. Kutt ut korn. Du spiser altfor mye karbohydrater, altfor lite fett (ingen grunn til å være redd fett). Det eneste sunne du har skrevet at du spiser er bringebær. Frokost: Korn med vann. Ca null vitaminer og mineraler. Langt fra sunt Lunsj: Korn med sukker. Ca null vitaminer og mineraler. Langt fra sunt Middag: Selve hamburgeren kan være OK, men vanligvis inneholder slikt masse potetmel og skit. Hamburgerbrød er ikke sunt, med mindre du lager det selv uten korn. For eksempel denne oppskriften. Ost er OK hvis du tåler det. Mange reagerer på melkeproteiner. Ta gjerne på litt grønnsaker og salat og bruk en god og feit hjemmelaget dressing. Mellommåltid: Banan: Like mye sukker som i et halvt lite glass med cola. Heldigvis litt vitaminer og mineraler i det da. Men husk at frukt, grønnsaker og bær skal ALLTID spises sammen med fett. Du tar ikke opp de fettløselige vitaminene uten fett. Akkurat i banan er det lite fettløselige vitaminer da, men banan er av de minst sunne fruktene. Mellommåltid: Mager vaniljekesam med bringebær: Hvorfor mager? Vaniljekesam inneholder for mye tilsatt sukker. Kjøp heller vanlig kesam, tilsett litt vaniljesukrin (legg en vaniljestang i en sukrinpose og la ligge noen uker eller skrap ut noen vaniljefrø i kesamen og søt med sukrin) og gjerne feit den opp med en god skvett kremfløte. Bringebær er bra. Men igjen, du tar ikke opp fettløselige vitaminer uten fett. Anonymous poster hash: 45c8c...5db 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå