Gå til innhold

Kvinner og karriere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mange av dere kvinner her inne som kommer til å gå for ordentlige karrierer, DVs sånn som inkluderer større arbeidsbelastning enn 100%, eller blir det mye deltid det kommer til å gå i, når barna kommer?

Selv er jeg faktisk i tvil......



Anonymous poster hash: d08b4...d65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er alenemamma og jobber godt over 100% i perioder. Trives godt med jobben min, og føler at den gir meg mye, og ja det er en karrierejobb. Har det ganske fleksibelt da, og det er jeg avhengig av. Synes at det å trives med jobben er det viktigste, da har man også mer energi ellers også, de er iaf. min opplevelse. Men det må jo nesten bli opp til enhver og hva man føler seg komfortabel med. Men det er absolutt mulig med karriere og barn.



Anonymous poster hash: 9a24b...141
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å flise-spikke, lurer jeg på om dere jobber mer enn 100% i løpet av et år.. lurer på om dere legger inn mer enn det som regnes som 100% arbeidstimer, i løpet av et år.

Har dere mange barn?



Anonymous poster hash: d08b4...d65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er under utdanning og har ikke planer om barn før om flere år, men jeg vil absolutt ikke gå ned i stillingsprosent den dagen jeg får barn. Hovedomsorgen hviler ikke bare på mor.



Anonymous poster hash: e78d4...89a
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB2 over her, har ett barn, jobber en del over 100% ila. et år ja.



Anonymous poster hash: 9a24b...141
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100% og har ENK i tilleg, med der velger jeg mengde arbeid selv. Klarer meg helt fint og skal fortsette med det.

Jeg har ingen TV, så det kan være det som er grunnen?



Anonymous poster hash: 13d15...67d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er under utdanning, og har ikke noen planer om å jobbe mer enn 100 %. Ikke fordi jeg vil ta meg av barn, men fordi jeg vil ha tid med mannen min. Begge to har høyere utdanning (mer enn 5 år på uni.), men ingen av oss er ute etter noe karrierejag. Vi har diskutert muligheten for å begge to jobbe 80 % i perioder og å reise en del mens barna er små.

Hadde min mann forventet at jeg skulle jobbe mindre og være hjemme med barna, mens han jobbet 100 % eller mer så hadde det blitt månelyst hjemme.



Anonymous poster hash: 1523a...6a8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mamma til to små, og målet mitt er en jobb som krever veldig mye overtid til tider. Er faktisk ganske usikker på om dette er noe jeg virkelig ønsker, begynte på studieretningen før jeg fikk barn, og nå ser jeg at det hadde vært greit for ungene om jeg hadde valgt annerledes. Men, jeg får sikret de økonomisk da ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne med mann og to barn. Jeg arbeider innenfor et typisk karriereyrke, og det går helt fint for min del. Jeg har en mann som arbeider omtrent 80%, og det hadde nok ikke funket om ikke han var villig til å stille opp mer i hjemmet enn jeg.

Jeg innrømmer at jeg selv sliter noe med dårlig samvittighet i forhold til å være sammen med barna.



Anonymous poster hash: adbde...a96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "karrierejobb" og jobber 100%++. Men fordelen med denne type jobb er fleksitid, mulighet for å jobbe hjemme en dag når man trenger det og stor frihet. Min arbeidsgiver forventer fleksibilitet av meg og jeg forventer det samme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange av dere kvinner her inne som kommer til å gå for ordentlige karrierer, DVs sånn som inkluderer større arbeidsbelastning enn 100%, eller blir det mye deltid det kommer til å gå i, når barna kommer?

Selv er jeg faktisk i tvil......

Anonymous poster hash: d08b4...d65

Jeg er allerede i kategori én og har ingen planer om deltid og nedprioritert karrière

Jeg tjener godt, har en fleksibel jobb, har gode utviklingsmuligheter. Hvorfor skulle jeg finne på kaste vekk dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn og jobber 100 %. Karrieremessig er jeg nå mellomleder og sikter nok høyere uten at jeg har konkrete planer enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg kan jobbe 100%, men man vet ingenting på forhånd før man faktisk får barn.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kommer ikke til å begynne å jobbe før barna er ganske store. og jeg kommer nok ikke til å jobbe mer enn rundt 50%. for oss er første prioritet familie. det er viktig at jeg er hjemme . den tiden med små barn er så herlig,og får den aldri igjen. så nyter hvert øyeblikk som hjemmeværende mamma.



Anonymous poster hash: 00b0c...117
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Jeg er i tvil. Vil/skal så klart jobbe 100%, men vet ikke om jeg skal gå for det mange kaller en "karriere", fordi det fort vil kreve 60 timer uka i perioder, og jeg setter stor pris på fritiden min. Så jeg får se hvor veien fører meg hen, det viktigste for meg er å finne en faglig utfordrende jobb.

Får jeg barn er det uaktuelt å jobbe mer enn 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg tar master, og planlegger å jobbe 100% såfremt det er mulig. Man vet jo aldri hva som skjer når man får barn, men er det mulig vil jeg jobbe normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her.

Dette er ikke en tråd om å jobbe 100%, men å jobbe MER enn 100%, DVs mer enn det som tilsvarer 100% stilling på årsbasis.

For å være litt mer konkret snakker jeg om de som ligger på over 400 timer overtid i året, netto.

Er det noen av dere som kommer til å gjøre det?

Mange med barn greier jo å ligge på en rundt 80-100%, men lurer på om det finnes kvinner her inne som virkelig ønsker å satse og jobbe utover dette også?



Anonymous poster hash: d08b4...d65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har master og lederstilling. Jobber vel i snitt 120-130%. Varierer fra uke til uke. Og det er det nok stor fare for at det fortsetter med en god stund fremover.

Så ja. Karriere. Men er singel for øyeblikket da. Har fått en mulighet som kan gi meg kjempemuligheter senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Dette er ikke en tråd om å jobbe 100%, men å jobbe MER enn 100%, DVs mer enn det som tilsvarer 100% stilling på årsbasis.

For å være litt mer konkret snakker jeg om de som ligger på over 400 timer overtid i året, netto.

Er det noen av dere som kommer til å gjøre det?

Mange med barn greier jo å ligge på en rundt 80-100%, men lurer på om det finnes kvinner her inne som virkelig ønsker å satse og jobbe utover dette også?

Anonymous poster hash: d08b4...d65

Over 400 timer overtid i året er over hva som defineres som absolutt maks iht AML og dermed så er dette noe de aller, aller færreste med en karrière jobber jobber, barn eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 400 timer overtid i året er over hva som defineres som absolutt maks iht AML og dermed så er dette noe de aller, aller færreste med en karrière jobber jobber, barn eller ei.

Arbeidsmiljølovens overtidsregler gjelder ikke for ansatte i "særlig uavhengig stilling", jf. § 10-12 (2). Dette er typisk for advokater (faste advokater, senioradvokater og partnere) ansatt i større advokatfirmaer. Det hender ikke sjelden at advokatfullmektiger som overstiger tillatt overtid blir ansett som særlig uavhengige, og derfor kan jobbe mer enn det som er tillatt.

Anonymous poster hash: adbde...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...