Gå til innhold

Kronprinsfamilien og Drøbak hundehotell

Nautika

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mediene melder nå at hunden til kronprinsfamilien venter valper i disse dager, og i den samme artikkelen kommer det frem at både tispe og hannhund er fra Drøbak Hundehotell.

Er det flere enn jeg som syns det er forkastelig av kronprinsfamilien å støtte denne valpefabrikken med bastarder?

Kronprinsparets omdømme går til helvete etter dette. At de ikke har noen rådgivere som kan bistå...

Anonymous poster hash: 8588b...36e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hund kjøpt på Drøbak, den er helt allergivennlig. De lovet aldri noe, men var åpne om at pelsen kunne bli slik eller sånn.

Jeg veldig mye syns rase-avl er forkastelig og uetisk og tror det er bra med blanding, i fht hundenes helse. Om de som driver Drøbak er mer kyniske enn andre oppdrettere aner jeg ikke, men tror vel ikke at de hadde vært under lupen hvis det var reneasede de solgte. Jeg lurer på hvor mange av dere kritikere som faktisk har vært på besøk der og sett/snakket med de som eier/jobber der? At de tjener penger er vel ikke noe særegent for dem, eneste forskjellen er vel at veldig mange raseoppdrettete holder på svart hjemme.

Anonymous poster hash: c9a83...4f2

Fordelen med å avle på renrasede hunder er jo at de har en stamtavle. Der kan man se hvordan helsen til forfedrene har vært i mange ledd bakover. Jeg er heller ingen tilhenger av raser som blir avlet i stykker med tanke på utseende, jeg kunne aldri tenke meg en shæfer, mops eller en cavalier.

En annen fordel med renrasede hunder er jo at man på forhånd kan vite noe om hva slags gemytt hunden får. Hvor mye mental og fysisk trening den trenger, hvor mye jaktinstinkt den har og hvor lettlært den er. Det er selvfølgelig individuelle forskjeller, men de er ikke like store som på blandingsraser.

Jeg syns ikke en oppdretter, uansett om det er rasehund eller ikke, er profesjonell når det foregår avl i en slik skala som det gjør på drøbak hundehotell. Profesjonelle oppdrettere følger opp valpekjøperne sine, de vil gjerne at hundene skal gjennomgå røntgen for HD og andre arvelige sykdommer for å hele tiden få feedback på om oppdrettingen de holder på med er bra. Jeg tviler på at drøbak hundehotell klarer å holde et slikt tett samarbeid med valpekjøperne siden de har såpass mange valpekull i løpet av et år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bygge litt på dette om helse, dette ble skrevet på deres facebookside 1. mai;

Hei. d er mye dabatt om rase eller designerhund nå for tiden, og om man diskuterer m de som er for designerhund/blandningsraser så får man veldig ofte höre at de er mye friskere. Vel, da helsen til hundene er viktig for meg, både fysisk og mental helse, er d d förste jeg sjekker. Og når jeg titter på hjemmesiden deres så kan jeg ikke finne informasjon om helsestatus noe sted, bare på en hund står d HD, men d står ikke resultatet av HD. Sjekker dere kneledd, albuer, öyne, MH osv ?
D holder ikke for meg når jeg skal kjöpe en hund at oppdretter sier at den er frisk, jeg vil ha d sjekka skikkelig, og jeg vil se resultater bakover i linjene også.
Håper på svar.

Ingen svar enda. Da en dame spurte om det samme på veggen deres, ble innlegget slettet. Men de har ikke problemer med å kommentere bilder av diverse hunder både før og etter, så det er ikke det at de ikke ser hva folk skriver.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med Drøbak hundehotell??

Har bare hørt godt om det stedet!

Les tråden, eventuelt google det. :)

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med Drøbak hundehotell??

Har bare hørt godt om det stedet!

74 valper på 2 mnd burde få noen varsellamper til å lyse! I tillegg opplyses det ikke om helsen til foreldre! De sier i tilleg at det er helt greit å la hunden være hjemme alene fra dag en i bur, og gjør man ikke det ender man opp med en ødelagt hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, hvis norges kongefamilie går god for det, regner jeg med at de har gjort litt research og at alt er i orden der!

Stoler mere på dem enn på dere....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Altså, hvis norges kongefamilie går god for det, regner jeg med at de har gjort litt research og at alt er i orden der!

Dette er nok det mest ureflekterte innlegget jeg har lest på KG i år.

Endret av Silvermist
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok det mest ureflekterte innlegget jeg har lest på KG i år.

Tror nok ikke jeg er den eneste som tenker sånn...

Dette er super reklame for Drøbak hundehotell, om dere liker det eller ei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker ikke. Du følger ''flokken'' uten en egen mening, uten kunnskap. Det er nettopp det som gjør at slike steder går rundt.

Kanskje, men dårlig reklame for kronsprinsparet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at kongefamilien avler på blandinsgbikkja si som har ukjent fortid, kan ha et tonn av sykdommer i seg så er de fortsatt mest til å stole på?

Jaja, godt noen har tiltro til de i denne saken! Jeg derimot blir kvalm av noen som støtter opp om dyremishandling, for ja, å putte en syv uker gammel valp i bur for så og forlate den er dyremishandling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og jeg tror norsk kennelklubb har mere peiling på hund enn kronprinsfamilien:

http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=6247

Anonymous poster hash: ed945...b19

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund kjøpt på Drøbak, den er helt allergivennlig. De lovet aldri noe, men var åpne om at pelsen kunne bli slik eller sånn.

Jeg veldig mye syns rase-avl er forkastelig og uetisk og tror det er bra med blanding, i fht hundenes helse. Om de som driver Drøbak er mer kyniske enn andre oppdrettere aner jeg ikke, men tror vel ikke at de hadde vært under lupen hvis det var reneasede de solgte. Jeg lurer på hvor mange av dere kritikere som faktisk har vært på besøk der og sett/snakket med de som eier/jobber der? At de tjener penger er vel ikke noe særegent for dem, eneste forskjellen er vel at veldig mange raseoppdrettete holder på svart hjemme.

Det er skattefritt så lenge man ikke tjener over en viss sum. Og seriøse oppdrettere avler ikke for å tjene penger, de har mye utgifter med helsesjekker, mentaltester, konkurranser, reise, evt opphold for hannhundeier osv. osv. Det kan også hende at tispa ikke tar seg eller mister valpene, det kan ende i keisersnitt osv, slik at en oppdretter kan ha brukt opp til 30 000 på et kull som ikke ble noe av.

Jeg har hund etter en meget seriøs oppdretter som konkurrerer på toppnivå og tester alt som kan testes, er superstreng på hvilke hunder som får gå i avl osv. Innkjøpspris på denne gode brukshunden er 1/3 av det DH tar seg betalt uten å sjekke NOE.

Drøbak Hundehotell driver rovdrift på tispene sine, spyr ut valper som ikke får korrekt miljøtrening og oppfølging, og selger til folk via et skjema. De kommer også med hårreisende råd til valpekjøpere som ikke kan noe om hund. Det er ikke dyremishandling, men det er neimen ikke langt unna heller...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg veldig mye syns rase-avl er forkastelig og uetisk og tror det er bra med blanding, i fht hundenes helse.

Det her er jo bare tull!

En blandingshund er ikke friskere enn en rasehund, det finnes bare ikke noe god statistikk på evt. "usynlige" sykdommer som øyesykdommer og lignende. I tillegg så sjekkes som regel ikke blandingshunder regelmessig slik som rasehunder gjør.

Det finnes dårlige oppdrettere i alle raser. Det finnes mange Schäferoppdrettere som synes hunder med froskebein ser nydelig ut, men det finnes også de som avler frem bruksschäfere med rak rygg og liten forekomst av HD.

Faktisk finnes det også Mops som ikke peser bare de har gått en 10 minutters tur. Men det er som med Schäferne, det krever research for å finne dem, men de er der ute. Bare så det er sagt. Cavalier... Ja det finnes de som er friskere enn andre der også, men den skallen som ikke har plass til hjernen egentlig er vel lik stort sett alle veier.

Poenget er: Blandingshunder er ikke nødvendigvis friskere enn rasehunder som du sier at stort sett er ihjel-avlede. En har ingen oversikt over hvordan helsetilstanden bakover i linjene til en blandingshund er, og har dermed ingen garanti. Som oftest er en heldig og slipper unna store plager, men det er alltid sannsynlig at de arver alle de negative sidene til foreldrene.

Og det er ikke alle raser som bør krysses, bare så det er sagt....

Anonymous poster hash: d47fb...a11

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du vært der? Kjenner du til de? For det gjør jeg dessverre. Og på det grunnlaget kan jeg si at eierene viser null kunnskap om hund, og holder ikke hundene på en bra måte. Overhode ikke.

Ja, har vært der maaaaaange ganger og jeg er ikke enig i dette...!

Anonymous poster hash: 58ad1...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er nettopp det som er så forferdelig trist. Uvitenhet fører til dårlig dyrevelferd.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har vært der maaaaaange ganger og jeg er ikke enig i dette...!

Anonymous poster hash: 58ad1...597

Da har vi nok et helt ulikt syn på hvordan hundehold bør være. Eller så har du kanskje ikke vært så "heldig"å få sett de syke, ustelte hundene som er/har vært der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi nok et helt ulikt syn på hvordan hundehold bør være. Eller så har du kanskje ikke vært så "heldig"å få sett de syke, ustelte hundene som er/har vært der.

Det å tro at en valpefabrikk, som de faktisk er, ikke bevisst gjemmer bort det negative når de har åpen dag som de kaller det er ikke bare naivt, men det er ren idioti.

Og det igjen sier jo sitt om de som støtter opp om denne "oppdretteren"s evner til å tenke og i det hele tatt sette seg inn i hva en hund trenger og hva som er etisk riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å tro at en valpefabrikk, som de faktisk er, ikke bevisst gjemmer bort det negative når de har åpen dag som de kaller det er ikke bare naivt, men det er ren idioti.

Og det igjen sier jo sitt om de som støtter opp om denne "oppdretteren"s evner til å tenke og i det hele tatt sette seg inn i hva en hund trenger og hva som er etisk riktig.

Regner med at det ikke var meg du siktet til men mitt svar til en AB i tråden ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det ikke var meg du siktet til men mitt svar til en AB i tråden ;-)

Ja, selvfølgelig. Det var mer en bekreftelse på ditt innlegg enn kritikk :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...