Gå til innhold

Kronprinsfamilien og Drøbak hundehotell

Nautika

Anbefalte innlegg

Mediene melder nå at hunden til kronprinsfamilien venter valper i disse dager, og i den samme artikkelen kommer det frem at både tispe og hannhund er fra Drøbak Hundehotell.

Er det flere enn jeg som syns det er forkastelig av kronprinsfamilien å støtte denne valpefabrikken med bastarder?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En ting er at de kjøper en blandingshund, men om den er fra Drøbak hundehotell så er det utrolig uetisk.

Men så setter de valper på blandingshunden sin!! Er det virkelig mulig!? Hvor er vettet?

Anonymous poster hash: d279e...2f6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Helt enig. De kan virkelig ikke ha satt seg noe inn i hundehold på den tiden de har hatt hund i alle fall.. Ingen med et snev av kunnskap om hund ville reklamert for Drøbak hundehotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Isj lei situasjon.

Men de vet vel ikke om de dårlige ryktene til Drøbak Hundehotell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hm, hva er galt med det stedet, kan noen beskrive?

Bare så det er sagt, har ikke peiling på hund og driver ei heller med det, men ble nysgjerrig nå.. Hva er galt, hva driver de med?

Anonymous poster hash: 29b4b...c23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke noe spesielt galt med Drøbak hundehotell... Det er bare veldig mange folk her på KG som liker å være negative til ting... -.-'

Anonymous poster hash: 58ad1...597

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kongefamilien burde vært forbilder og foregangspersoner. De burde ikke fronte planlagt blandingsavl hvor resultatene er så feilslåtte som i Doodle-blandingene. Det er slett ikke alle individene som har vært allergivennlige. Mange har oppdaget at de har fått en Doodle med GR-pels eller Labradorpels når det kommer til allergivennlighet.

Det her er så latterlig at det finnes ikke ord for det. Jeg skjemmes på kongehusets vegne når de støtter opp om denne type "oppdrett".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderpig

Ikke noe spesielt galt med Drøbak hundehotell... Det er bare veldig mange folk her på KG som liker å være negative til ting... -.-'

Neida, det er jævla positivt at Drøbak Valpefabrikk har hatt 74 valper siden april.

Og at de ukritisk avler på ALT som kan avles på, garanterer ting som ikke kan garanteres, og det at de ikke har noen form for oversikt over helsen på foreldre eller valpekull.

Det faktum at de lurer valpekjøpere trill rundt og oppfordrer dem til å putte en 8 uker gammel valp i et bur og dra på jobb uten noen form for tilvenning er også ganske fint.

Det er bare det at jeg LIKER å være negativ altså, HELT SANT! :ironi:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

er ikke det et sted man kan ha hundende sine når man er på ferie? som en slags kennel? hotell...?

Anonymous poster hash: cb346...baa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

er ikke det et sted man kan ha hundende sine når man er på ferie? som en slags kennel? hotell...?

Anonymous poster hash: cb346...baa

de driver oppdrett på doodler, schoodler, pooer osv. Blandingshunder.

Ta en titt på hjemmesiden du ;)

Anonymous poster hash: 97180...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

de driver oppdrett på doodler, schoodler, pooer osv. Blandingshunder.

Ta en titt på hjemmesiden du ;)

Anonymous poster hash: 97180...747

De har også en kennel der som passer hunder når du er på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært der? Kjenner du til de? For det gjør jeg dessverre. Og på det grunnlaget kan jeg si at eierene viser null kunnskap om hund, og holder ikke hundene på en bra måte. Overhode ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg frykter at dette fører til at Drøbak hundehotell får mer PR, og derfor kan sette opp pris på valper og også avle frem flere valper. Syns at kongefamilien burde satt seg mer inn i hundeavl og miksing av hunderaser før de begynte å avle på sin egen hund :sukk:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at det var noen kritiske røster på facebook-statusen til slottet også. Det gleder meg! Håper dette komme frem i lyset nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig en stor fan av kongehuset vårt, men dette er et skikkelig feiltråkk.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva er egentlig den hunden som er faren til valpene? Jeg har studert det bildet der nøye, og det ser absolutt ikke ut som deres hund. Enten så er den et eksempel på en totalt feilslått "labradoodle", eller så er det en helt annen blanding. Og hva er da poenget med å parre disse to? Det blir ikke flere "labradoodler" av det. Men barna syns kanskje det er stas med valper...?

Anbefaler for øvrig alle å lese dette som er skrevet om mannen som var den første til å avle frem disse hundene. Til og med han angrer og visste allerede i '89 at det slettes ikke er allergivennlige hunder det her. Det er rett og slett bare flaks om en eller to av valpene etter et helt kull faktisk blir det.

http://blog.manorlakelabradoodles.com/2007/09/07/labradoodle-design-by-wally-conron/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge nettsiden til Drøbak hundehotell er han en labradoodle. Det viser vel bare hvor forskjellige doodle-blandinger kan være, det slår vilkårlig ut hva slags pels de arver fra hver forelder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hund kjøpt på Drøbak, den er helt allergivennlig. De lovet aldri noe, men var åpne om at pelsen kunne bli slik eller sånn.

Jeg veldig mye syns rase-avl er forkastelig og uetisk og tror det er bra med blanding, i fht hundenes helse. Om de som driver Drøbak er mer kyniske enn andre oppdrettere aner jeg ikke, men tror vel ikke at de hadde vært under lupen hvis det var reneasede de solgte. Jeg lurer på hvor mange av dere kritikere som faktisk har vært på besøk der og sett/snakket med de som eier/jobber der? At de tjener penger er vel ikke noe særegent for dem, eneste forskjellen er vel at veldig mange raseoppdrettete holder på svart hjemme.

Anonymous poster hash: c9a83...4f2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund kjøpt på Drøbak, den er helt allergivennlig. De lovet aldri noe, men var åpne om at pelsen kunne bli slik eller sånn.

Jeg veldig mye syns rase-avl er forkastelig og uetisk og tror det er bra med blanding, i fht hundenes helse. Om de som driver Drøbak er mer kyniske enn andre oppdrettere aner jeg ikke, men tror vel ikke at de hadde vært under lupen hvis det var reneasede de solgte. Jeg lurer på hvor mange av dere kritikere som faktisk har vært på besøk der og sett/snakket med de som eier/jobber der? At de tjener penger er vel ikke noe særegent for dem, eneste forskjellen er vel at veldig mange raseoppdrettete holder på svart hjemme.

Anonymous poster hash: c9a83...4f2

Hvorfor? Noen argumenter for det?

Ja, hvis du søker på slike tråder ser du at det mange som faktisk har vært der, og har svært dårlige erfaringer. Det holder for øvrig å lese på nettsida. En skikkelig valpefabrikk er det, med masse ''gode tips'' om hvordan man skal forholde seg til en valp - ikke noe problem å la den ligge i bur mens du er på jobb fra dag èn, neeei da (tvert i mot får den ADHD om du ikke gjør det slik). :roll:

Legg til at valpene er overpriset så det holder, til tross for at du har ingen idè om hvordan hunden vil bli på forhånd - i forhold til pels, gemytt, helse, og alt mulig annet.

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...