AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 Noen som har prøvd det? Jeg antar det blir veldig lenge til jeg får operasjon. Tok 1 mnd å få time hos gynekolog og har time om 2 uker, så jeg trenger virkelig noe smertestillende (reseptfrie legemidler funker ikke). Jeg har smerter så og si hele tiden, og det gjør at jeg er sengeliggende flere dager i uka. Siden jeg tåler smertestillende i pilleform dårlig (jeg blir alltid veldig kvalm osv av det) så tenker jeg kanskje at smerteplaster kan være et alternativ, men hva tror dere? Anonymous poster hash: 93b84...516
Gjest C4r1n3 Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 Du må nesten høre med legen siden det er på A-resept... Evt så fins det stikkpiller.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 Bruker du p-piller? Vil gjerne høre litt om hvilke typer smerter du har, hvis du har lyst å fortelle? Jeg er 80% sikker på at jeg har samme problemet. Det som gjør meg og legen min usikker er at jeg har veldig uregelmessige smerter. Smertene følger altså ikke syklusen min. Har du vondt hele tiden? Varierer graden av smerter gjennom syklusen din? Anonymous poster hash: 0d1c5...aca
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 Jeg bruker p-piller mot endometriose og det hjelper en del mot smertene. For å få smerteplaster så må du ha kroniske smerter, mye annet vil nok bli prøvd ut først. Anonymous poster hash: e366e...7e5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #5 Skrevet 10. juni 2013 Om du blir kvalm av smertestillende piller, vil nok et smerteplaster ha samme bivirkning. Mange blir kvalme av opiater. Men du kan be legen om resept på kvalmestillende, f.eks Afipran, sånn at du får den smertelindringen du trenger uten kvalmen.Anonymous poster hash: 19ff5...eb5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 Bruker du p-piller? Vil gjerne høre litt om hvilke typer smerter du har, hvis du har lyst å fortelle? Jeg er 80% sikker på at jeg har samme problemet. Det som gjør meg og legen min usikker er at jeg har veldig uregelmessige smerter. Smertene følger altså ikke syklusen min. Har du vondt hele tiden? Varierer graden av smerter gjennom syklusen din? Anonymous poster hash: 0d1c5...aca Bruker p-piller ja. Bruker microgynon som jeg er veldig fornøyd med, men tar ikke smertene. Smertene mine varierer litt, men kjennes ofte ut som at jeg blir knivstukket på begge sidene av magen litt innenfor hoftene om du skjønner. Har ofte smerter når jeg går på do (jeg overlever nesten ikke mensen) og så har jeg hatt mye smerter i hofter og korsrygg. Har og ofte diare, og når jeg har mensen så er smertene så sterke at jeg bare må legge meg ned i fosterstilling. Er også ofte kvalm pga smertene og kjennes ut som om at jeg må spy, men jeg spyr aldri (har ikke spydd siden jeg var typ 7 utenom da jeg gjorde det av kvalmestillende jeg fikk på sykehuset engang) så det kommer bare litt oppgulp osv. De varierer etter hvor jeg er i syklusen ja. Nå har jeg vært noen dager uten smerter (har gått på p-piller i 14 dager nå) men nå kommer smertene tilbake. De er selvsagt verst når jeg har mensen som sagt over. Smerter ved endometriose varierer veldig fra person til person, så det er ikke sikkert at du trenger å ha det sånn som jeg for at du har det. Jeg bruker p-piller mot endometriose og det hjelper en del mot smertene. For å få smerteplaster så må du ha kroniske smerter, mye annet vil nok bli prøvd ut først. Anonymous poster hash: e366e...7e5 Med meg hjelper ikke p-piller for meg, men kan hende jeg dessverre for min del har en del sterkere smerter enn deg og at det er derfor de ikke tar smertene. Men takk for info! Om du blir kvalm av smertestillende piller, vil nok et smerteplaster ha samme bivirkning. Mange blir kvalme av opiater. Men du kan be legen om resept på kvalmestillende, f.eks Afipran, sånn at du får den smertelindringen du trenger uten kvalmen.Anonymous poster hash: 19ff5...eb5 Ah, da skjønner jeg. Jeg har prøvd kvalmestillende en gang før da jeg var innlagt på sykehus, og spydde hele natta, så det tror jeg ikke er så lurt at jeg prøver igjen selv om jeg også har tenkt tanken. Er veldig dumt i alle fall at jeg ikke tåler noe smertestillende, for jeg kunne virkelig trenge det. -TS Anonymous poster hash: 93b84...516
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #7 Skrevet 10. juni 2013 Uff, ja skjønner det. Men rart du blir kvalm av kvalmestillende også, da. Man får ofte Afipran når man får opiater på sykehus. Men det finnes også andre typer kvalmestillende som du kanskje tåler bedre. snakk evt med legen. Men da er det medisiner uten opiater som kanskje ikke gir den kvalmen, da, f,eks Voltaren kombinert med Paracet. Eller p-piller, som en annen nevner. Anonymous poster hash: 19ff5...eb5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå